Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-07-2009, 15:44
metallicattim metallicattim is offline
Forum Regular

Default Remmen voorkant vervangen Golf III

Hey mensen,

Ik wil dit weekend de remmen ( schijven en blokken ) vervangen van de golf III 1.6, kan iemand me vertellen met welke dop ik de naaf los krijg?
Dan kan ik die dalijk alvast gaan halen, want ik heb nu de golf niet bij me en kan het zelf niet checken.

Heb ik verder nog gereedschap nodig afgezien van een normale doppenset en imbus?

Thx!

Grtz Tim
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 16:15
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus

Je hebt nog een kruiskopschroevendraaier nodig om je schijf los te draaien. Een krik om je auto op te krikken en een moment sleutel om je wielen weer op moment te zetten. Wat bedoel je precies met de naaf, want volgens mij wil je meer los halen dan nodig is?
Old 23-07-2009, 16:23
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict

Die centrale moer hoef je idd niet los te halen. Deze is voor je as.
Je hoeft alleen de klauw los te halen en de kruiskop schroef los te draaien en dan kan je de schijven vervangen. (ps maak je naaf waar de schijf er op komt goed schoon met een staal borstel). Ik weet niet precies of bij golf 3 de klauw met een inbus of met een zes kant bout zit. Maar inbus is 7mm en zes kant bout 12. Vergeet niet alles goed schoon te maken en weer in te vetten met kopervet.
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 17:20
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Send a message via MSN to Henk Timmer

Quote:
Originally Posted by Tomvw
Die centrale moer hoef je idd niet los te halen. Deze is voor je as.
Je hoeft alleen de klauw los te halen en de kruiskop schroef los te draaien en dan kan je de schijven vervangen. (ps maak je naaf waar de schijf er op komt goed schoon met een staal borstel). Ik weet niet precies of bij golf 3 de klauw met een inbus of met een zes kant bout zit. Maar inbus is 7mm en zes kant bout 12. Vergeet niet alles goed schoon te maken en weer in te vetten met kopervet.

Zullen we voor de bout maar gewoon of 13 of 17 of 19 pakken Hamertje of stevige schroevendraaier voor het loswippen van je klauw, grote tang om je remklauw open te knijpen. En uiteraard wat de anderen zeggen!
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 21:55
metallicattim metallicattim is offline
Forum Regular

Owjah, die hoeft idd niet los...

Zon grote dop heb ik niet liggen, maar een goed gevuld gereedschapskoffer doet het ook wel, komt goed.

Ik ben gewoon zeer a-technisch, enige waar ik een beetje verstand van heb is de BMW E30 omdat dat mijn liefhebbersauto is en daar heb ik er al meerdere van uitmekaar gehaald en sommige ook weer (deels :P ) in mekaar hehe

Thx allemaal!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules