|
|||
|
|||
Remmen voorkant vervangen Golf III
Hey mensen,
Ik wil dit weekend de remmen ( schijven en blokken ) vervangen van de golf III 1.6, kan iemand me vertellen met welke dop ik de naaf los krijg? Dan kan ik die dalijk alvast gaan halen, want ik heb nu de golf niet bij me en kan het zelf niet checken. Heb ik verder nog gereedschap nodig afgezien van een normale doppenset en imbus? Thx! Grtz Tim |
|
||||
|
||||
Je hebt nog een kruiskopschroevendraaier nodig om je schijf los te draaien. Een krik om je auto op te krikken en een moment sleutel om je wielen weer op moment te zetten. Wat bedoel je precies met de naaf, want volgens mij wil je meer los halen dan nodig is?
|
|||
|
|||
Die centrale moer hoef je idd niet los te halen. Deze is voor je as.
Je hoeft alleen de klauw los te halen en de kruiskop schroef los te draaien en dan kan je de schijven vervangen. (ps maak je naaf waar de schijf er op komt goed schoon met een staal borstel). Ik weet niet precies of bij golf 3 de klauw met een inbus of met een zes kant bout zit. Maar inbus is 7mm en zes kant bout 12. Vergeet niet alles goed schoon te maken en weer in te vetten met kopervet. |
|
||||
|
||||
Quote:
Zullen we voor de bout maar gewoon of 13 of 17 of 19 pakken Hamertje of stevige schroevendraaier voor het loswippen van je klauw, grote tang om je remklauw open te knijpen. En uiteraard wat de anderen zeggen! |
|
|||
|
|||
Owjah, die hoeft idd niet los...
Zon grote dop heb ik niet liggen, maar een goed gevuld gereedschapskoffer doet het ook wel, komt goed. Ik ben gewoon zeer a-technisch, enige waar ik een beetje verstand van heb is de BMW E30 omdat dat mijn liefhebbersauto is en daar heb ik er al meerdere van uitmekaar gehaald en sommige ook weer (deels :P ) in mekaar hehe Thx allemaal! |