|
||||
|
||||
Thijs Golf II '88
Ik heb al een page binnen het golf 2 gebeuren, en dacht dat mijn auto nu wel een watergekoelde projecten topic kon gebruiken.
De Aanschaf Het begon allemaal omdat ik het zat was dat ik soms ergens niet heen kon omdat mijn ouders hun auto nodig hadden. 9 van de 10 keer kon ik namelijk hun auto nemen, maar voor mij belangrijke dingen heb ik moeten missen omdat ik geen auto ter beschikking had. Omdat ik dit op een gegeven moment moe was de knoop maar doorgehakt en besloten om een auto aan te schaffen. Welke auto het zou worden was snel duidelijk. Het zou sowieso een Volkswagen worden, liefst een golf I maar omdat dit niet betaalbaar is voor mij heb ik voor een Golf II gekozen omdat ik deze eigenlijk net zo leuk vind Van de week dus maar voor een auto gaan kijken en de eerste was helaas niet echt wat ik wilde, ding was gewoon rot. Toen bij de 2de auto gaan kijken, en dit beviel mij en mijn pa die mee was al gelijk heel erg goed. Dus uiteindelijk besloten om de auto te nemen, toevallig was ik die dag jarig dus mijzelf maar een leuk kado gedaan ! Over de Auto De auto is een Golf II 1300 tour edition uit 1988. Het grappige is dat de auto van 24 augustus 1988 is, 5 dagen jonger dan ik dus Persoonlijk weet ik niet veel over het 'tour' model. De enige punten wat anders schijnen te zijn, is dat de bumpers op de bovenkant ook zilver mee zijn gespoten, midden console, bakjes in de deuren, in hoogste verstelbare stoelen. Naja genoeg tekst, eerst maar eens wat foto's (omdat ik hier effe geen cardreader bij de hand heb kan ik de foto's van de camera niet erop zetten, dus maar de foto's van de advertentie genomen). Hier dan een eigen gemaakte foto met de telefoon Aanpak Omdat de auto niet stationair liep, en ik het erg belangrijk vind dat de auto technisch gewoon in orde moet zijn heb ik gisteren samen met mijn pa het motortje maar een verfrissingskuur gegeven. De volgende dingen hebben we gedaan: - Voetpakking carburateur (hier lekte die valse lucht) - Pakking Inlaatspruitstuk - Nieuwe Luchtfilter - Nieuwe bougie's - Compressie cilinders opgemeten - Uitlaat rubbers vervangen - Carburateur schoongemaakt Onder het beunen: Uiteindelijk zat dus het probleem in dat vacuumvervroeger. Things to do: - Distributieriem vervangen, kregen de moer namelijk niet los met de luchttol van hier dus even wat anders verzinnen - Vacuumding van ontsteking vernieuwen - Enginecleaner zodat de motor van binnen weer schoon is - Oliefilter - Nieuwe olie Omdat ik mij vandaag verveelde maar een hele klein mod uitgevoert 25-08-'09 Bedankt iedereen voor de reacties ! Ik heb vandaag niet stil gezeten. Heb als eerste alle remleidingen en rubbers nagekeken of deze nog in orde waren. Hier van was alles in orde behalve van de uitlaat. Hiervoor heb ik alle rubbers vervangen, dus die hangt nu ook weer hoe die hangen moet. Tevens belde mijn pa me of we nog eens zouden proberen om de distributie riem te vervangen, natuurlijk wilde ik nog eens proberen. De buurman dus eens lief aangekeken en we mochten bij hem in de garage beunen. Deze heeft namelijk een put waardoor we ook een goede hefboom hadden voor de schroef los te krijgen. Uiteindelijk dus de schroef los gekregen. Hier de poulie eraf als bewijs Uiteindelijk dus riempje erop gezet en goed afgesteld ! Hier dus het nieuwe riempje erop Van het weekend ga ik de auto van onderen helemaal schoon maken en morgen effe naar de sloop voor wat onderdelen te gaan halen. Ik hoop dat ik de auto van het weekend iig weer lopend ga krijgen, maar daar heb ik wel vertrouwen in 20-09-2009 Zo beste mensen, ik heb in de tussentijd niet stilgezeten ! Vandaag ben ik even gaan kijken naar de meeting in Kerkrade maar omdat ik laat daar was, was er veel volk weg volgens mij en had ik het ook weer zo gezien. Voorheen ben ik eerst eens aan de slag gegaan om wat roest weg te werken, ik wou dit gewoon gedaan hebben voor de winter zodat het niet doorroest ! Het is niet perfect, maar het is gewoon gezandstraald + zinkspray en wat lak, de afwerking doe ik wel in het voorjaar, omdat ik er nu niet veel tijd voor heb ivm studie. Roest Voor: Na: Tevens heb ik zojuist de waterpomp ook maar vernieuwd: Oud: Nieuw: Tevens heb ik ook al een keuze gemaakt welke velgen het worden. Ik ga toch voor echte BBS RM of RS velgen. Ik weet van me zelf dat ik me toch eraan zou gaan storen als ik lenso velgen ga nemen. Mijn motto is ook altijd: als je het goed moet je het goed doen !Ik zoek opknappers, zodat ik van de winter ook wat te beunen heb (als je wat hebt liggen, let me know!) 25-09-2009 18-03-2010 Na alweer 5 maanden maar eens laten zien hoe het met mijn golf staat. Het weer begint nu wat beter te worden, dus had ik weer zin om aan de auto te sleutelen. Allereerst werd er een schroefsetje besteld. Er is gekozen voor een Tec-Tuning setje. Ik heb nog kort liggen twijfelen over V-Maxx, maar dit was ten eerste duurder en ook waarschijnlijk harder. Ik houd nog van een beetje comfort dus de keuze was zo gemaakt. 2 dagen later kwam het setje binnen en ben ik begonnen met het demonteren van de oude schokbrekers. M'n pa gaf al aan dat voor het moeilijkste was om los te halen. Dat ging schrikbarend goed, helaas zei ik al tegen m'n ma dat er iets niet klopte omdat het zo goed ging met demonteren. Dat heb ik dus niet moeten zeggen want daarna zat alles tegen. Uiteindelijk wel gelukt. Hier een paar foto's van het setje, ook oud vs nieuw. Aangezien de vriend van mijn zus in een bandencentrum werkte is na enig overleg besloten om de banden door hem te laten monteren. Het zijn uiteindelijk Nankang NS-2 banden geworden. Ik vond Potenza's een beetje overdone voor een golf met een 1.3 motor. Ben gisteren 17-03-2010 dus naar Geleen gereden om daar de bandjes te monteren. Het monteren van de banden ging ook weer stukken beter dan verwacht, het begon al goed dus. Nadat één wiel klaar was hebben we dit gemonteerd voor te kijken hoeveel de auto nog kon zakken. Uiteindelijk de auto 10 cm ongeveer verlaagd. De bandjes waren gemonteerd en was het tijd voor de auto uit te gaan lijnen. Nadat de auto uitgelijnd was even stukje gaan rijden en terug richting huis gereden. Nogmaals Patrick héél erg bedankt voor de hulp en moeite !!!! Dit mag dan het resultaat wezen: Oto ligt dus behoorlijk laag: 31-03-2010 Gisteren had ik nog een paar van deze krengen binnen gekregen: Helaas wilden ze absoluut niet wat ik wilde, ik had geprobeerd om ze op verschillende manieren aan te sluiten maar het werkte gewoon niet. Uiteindelijk Melvin gemaild waardoor ik precies wist welke kabeltjes ik nu moest hebben (nog heel erg bedankt hiervoor !). Uiteindelijk dus zo aangesloten en natuurlijk deden ze het niet. Toen nog maar een keer precies hetzelfde gedaan en deden ze het wel. Nu dus de andere kant, daar was weer hetzelfde verhaal, hetzelfde als links aangesloten en de krengen werkten niet. Daarna nog een keer aangesloten en deden ze het uiteindelijk wel ! Hier het resultaat: Plannen - Plekjes bijwerken, de auto heeft namelijk wat krassen en kleine oppervlakkige roestplekjes - Interrieur schoonmaken - Motorruimte schoonmaken - Onderkant behandelen - Nieuwe bestuurdersstoel (of laten maken omdat deze opengescheurt stof heeft) - Golfbal versnellingspook - Nieuwe voorruit - Gele koplampen - Verlagen - Andere velgen - Radio met IPod aansluiting in classic look Last edited by Thijs. : 31-03-2010 at 11:25. |
|
|||
|
|||
He Thijs welkom hier Je hebt een nette Golf zo te zien.
Alleen ik snap niet waarom je het hele krukastandwiel eraf gehaald hebt, de poelie kun je er los vanaf halen met 4 imbusboutjes
|
||||
|
||||
Hele nette golf, en de bbsjes staan er super onder
Waar kom je vandaan, want ik ben jou nog niet tegengekomen namelijk...
|
||||
|
||||
Nice...!!
|
||||
|
||||
Heel dik met de BBSjes Thijs!
Zien ons binnekort wel he
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje, hebben het toen zo los gehaald omdat dat het makkelijkste toen was. Quote:
Ik kom uit de buurt van Roermond, maar ken Daimy al een tijd, toen we nog met scooters bezig waren |
|
|||
|
|||
ziet er goed uit, lekker niks meer aan doen
|
||||
|
||||
mooie en nette mk2 nu..... nix meer aan doen zeg ik
|
||||
|
||||
die is knap geworden....
|
||||
|
||||
Danku danku, volgens mij valt de auto wel in de smaak hier. Ga niet echt veel meer aan de auto veranderen. Nog wat kleine dingetjes zodat het net wat anders is als de rest, maar ik houd het wel gewoon bij orginele VW dingen.
|
|
||||
|
||||
is een hele verbetering, velg en rij hoogte zijn een hele nette combo
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Quote:
Vind deze randen ook het mooiste, houd niet zo van zo'n mega brede randen Hoogte is ook echt ideaal, kom over net over drempels. En ik zeg maar altijd: dat is net genoeg |
|
|||
|
|||
Ziet er echt netjes uit ! Nog nooit gespot hier in limburg kom je veel in geleen ?
|
|
||||
|
||||
Heel erg nette Golf, en een heel goede stijl ook!
Ben je er de 4e bij in Landgraaf? Wil de auto wel eens in real life zien.
|
||||
|
||||
Gave auto! Heerlijk hoe hij erbij staat!
|
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit kerel
Mooie vorderingen
|
||||
|
||||
Ziet er heel mooi uit met die BBS'en!! Wat een plaatje, niks meer aan doen!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, kom niet veel in Geleen. M'n zus woont er en kom er zo nu en dan. Quote:
Dankje, leuk om te horen ! 4e ben ik er wel bij (mits het weer mee zit) |
|
||||
|
||||
31-03-2010
Gisteren had ik nog een paar van deze krengen binnen gekregen: Helaas wilden ze absoluut niet wat ik wilde, ik had geprobeerd om ze op verschillende manieren aan te sluiten maar het werkte gewoon niet. Uiteindelijk Melvin gemaild waardoor ik precies wist welke kabeltjes ik nu moest hebben (nog heel erg bedankt hiervoor !). Uiteindelijk dus zo aangesloten en natuurlijk deden ze het niet. Toen nog maar een keer precies hetzelfde gedaan en deden ze het wel. Nu dus de andere kant, daar was weer hetzelfde verhaal, hetzelfde als links aangesloten en de krengen werkten niet. Daarna nog een keer aangesloten en deden ze het uiteindelijk wel ! Hier het resultaat: |
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit, maar die krengen worden knetterwarm (heet) dus ik zou ze voor geen goud in mijn auto willen hebben ivm doorbranden van iets..