|
||||
|
||||
Technische gegevens Oettinger ?
Beste VW-Liefhebbers
Zal me even voorstellen; Ben Johnny, net lid van Volksforum.com en kom meteen met een vraag die ( nog niemand ) me heeft kunnen beantwoorden. Nadat ik mijn pijn en moeite mijn ( oude ) Golf 1 Cabrio weg heb gedaan ( door omstandigheden), ben ik in het bezit gekomen van een Golf 3 GT ( Oettinger ) die bij de garage waar ik werkzaam ben aangeboden werd. Nou is mijn vraag of iemand kan bevestigen of dit om een org. Oettinger golf gaat en of er technische gegevens/aanpassingen bekend zijn over deze auto en het motorblok. Het blok betreft een 85 KW 2E motor 2.0 ( 8v) , met op het klepdeksel het opschrift Oettinger. Op de paravan is een sticker ( oettinger ) geplakt met de gegevens; Wichtige Hinweise : Oettinger Motor 2 E-2000 E/Kat Einstellwerte: V.A.G Serie Pruef und einstellarbeiten: Wie V.A.G Serie OKRASA - Dipl.-ing G.Oettinger GmbH&Co.kg Op de Plek waar volgens mij ( tussen onderblok en kop ) de motorgegevens zou moeten staan staat alleen de letter A in gestanst. Op het Distr.Kapje staan de normale gegevens zoals type blok ( 2E ) etc. Diegene die mij er meer info over zou kunnen verschaffen zou ik zeer dankbaar zijn. Kan op internet van alles vinden over Oettinger, maar geen info over een Oettinger golf 3. Zeg er wel bij dat de Auto origineel NL is en afgeleverd is bij VW dealer te Utrecht. ( volgens onderhoudsboekje ) Alle info en reactie's zijn natuurlijk welkom Alvast bedankt ! Groeten Johnny Last edited by JohnnyR : 12-08-2009 at 11:26. |
|
||||
|
||||
Nou origineel oettinger is een ruim begrip. Oettinger is een bekende tuner die volkswagens tunend. Hiermee wil ik aangeven dat er niets hierover bij een dealer of importeur te vinden is.
Omdat je zegt dat je een a in je kop staan hebt ga ik ervan uit dat je wel een auto hebt die een redelijke modificatie heeft ondergaan. Zoals chiptuning nokkenassen en een bewerkte kop. Als je alleen maar nokkenassen zou hebben staat er niets anders in de kop of blok geslagen. Ik zou ook eens kijken wat ik kan vinden over deze modificatie. Heb je ook foto's ????
|
||||
|
||||
zal hier eens helpen:
Auszug: OETTINGER-Anlage 2E-2000 E OETTINGER-Anlage ADY-2000 E Basis Golf / Golf Cabrio / Golf Variant / Vento 2,0 l - 85 kW (115 PS) mit Schalt- oder Automatikgetriebe Motorkennbuchstaben: 2E, ADY Technische Daten - wassergekühlter 4-Zylinder-Viertakt-Ottomotor - 2 Ventile pro Zylinder - elektronische Kraftstoffeinspritzung Digifant Bohrung 82,5 mm Hub 92,8 mm Hubraum 1984 ccm Verdichtungsverhältnis 10,4 : 1 max. Leistung 100 kW (136 PS) bei 5600/min max. Drehmoment 180 Nm bei 3550/min Konstruktive Änderungen gegenüber dem Serienmotor - OETTINGER-Nockenwelle mit optimierten Steuerzeiten und größerem Nockenhub - Ansaugrohr bearbeitet und Ansaugluftführung modifiziert - Abgasgegendruck abgesenkt durch OETTINGER-Endschalldämpfer (Doppelendrohr 2 x 76mm, verchromt oder schwarz-verchromt), nicht bei ADY - Motormanagement mit geänderter Abstimmung simpel vertaald dus: nokkenas inlaat aangepast uitlaat software Last edited by golf16v : 12-08-2009 at 16:35. |
|
||||
|
||||
en als je de originele oettinger filder in pdf wil hebben:
http://www.volkspage.net/artigos/16...ds/vw_golf3.pdf |
|
||||
|
||||
Had de folder ook net even bekeken
|
||||
|
||||
Mensen hierbij allen bedankt voor de genomen moeite, heb nu de info waar ik naar op zoek was !
Heb foto's gemaakt van typeplaatje ( oettinger sticker ) en motorblok.. Foto's van de auto etc. volgen nog, en moet erbij zeggen dat mijn auto er bijna exact hetzelfde uitziet als de golf op de foto's op de bijlage, zoals Caractere bumpers voor + achter. Omdat ik nog niet helemaal wegwijs ben op het forum ga ik even uitzoeken hoe ik foto's kan posten.. Deze volgen nog ! Groeten Johnny |