|
|||
|
|||
Aanpassen 1800 RP motorblok
hallo,
ik zou graag informatie willen van mensen die al eens een 1800 blok hebben omgebouwd. Enige restrictie is dat het een carburateur motor moet blijven en dat er aan de buitenkant niets te zien mag zijn. 2liter onderblok kan eventueel nog als die maar wel evenhoog is als een std 1800 blok en de aansluitingen hetzelfde zijn. Hopelijk zijn er mensen die dit al eerder gedaan hebben en me tips kunnen geven over welke drijfstangen ik kan nemen en welke zuigers om meer koppel uit mijn blok te krijgen. Ook eventueel een advies voor een nokkenas/krukas zou erg welkom zijn. De cilinderkop ga ik al wegbrengen van de winter hier wil ik dan de grootste kleppen in die mogelijk zijn. Nou vroeg ik me hiervan af of het veel uitmaakt of je hydraulische of mechanische klepstoters hebt? dus even overzichtelijk: Doel: Meer koppel uit mijn blok zonder dat het uiterlijk van het blok veranderd. advies over: -welke zuigers en drijfstangen om langer slag te krijgen -welke nokkenas is goed/doet het goed (g60,gti,diesel,schrick??) -welke krukas kan je ombouwen om langere slag te krijgen (diesel?) -andere kleppen in kop (hoe groot is mogelijk en verschil hydraulisch en mechanise stoters) graag alle informatie zou echt super zijn!! alvast bedank |
|
|||
|
|||
iemand hulp?
|
|
|||
|
|||
Haha, een goeie 1800 gaat hard genoeg hoor
|
|
||||
|
||||
Wil je het zelf gaan bouwen of laten bouwen?
|
|||
|
|||
het grootste deel zelf, maar alles wat ik niet zelf kan uitbesteden
|
|
|||
|
|||
Ik wil je wel helpen, maar dan moet je eerst de rest van de auto voor elkaar hebben!
(sporing,kooi,erg) haha |
|
|||
|
|||
ja klopt jerry heb je ook helemaal gelijk in.
ben nu al bezig met voorbereiden voor van de winter. komt er een gloednieuwe auto met kooi erin. wat raadt jij dan aan voor sporing? had van iemand van de super std dat die um op uitspoor zette. hoe zet jij het altijd? |
|
|||
|
|||
tvdh gewoon je sporing evenwijdig zetten en elke wedstrijd ff controleren alles wil nog wel is buigen met crossen.
de hoord een paar millimeter in de te zitten maar dat zal je niet merken op het grasland. en zorg er eerst voor dat de auto technische helemaal voor elkaar is. "Een haas met twee gebroken poten zal nooit hard lopen" En voor bouwen van snelle motoren moet je bij jvt wezen |
|
|||
|
|||
Quote:
Een goeie bakker verteld zijn recept toch ook niet |