#1
|
|||
|
|||
raar toerental probleem
hallo
ik heb een vraagje, als ik op de snelweg rijd met 100km/h en opschakel naar de 5 terwijl ik geleidelijk doorrijd, schiet men toerental omhoog. laat ik gas los en rijd ik 80 gaat het goed, maar in zijn 4 rijd hij dan veel beter met 110, dit doet ie ook als ik opschakel bij elke 2000-2200 toeren en ook bij 3000-3500 toeren eerst had ik ook geen vrije slag, koppeling iets opgedraait en nu wel een klein stukje. iemand een idee? Last edited by lok : 25-09-2009 at 20:41. Reason: extra info |
#2
|
|||
|
|||
up, misschien dat er nog ideeen zijn?
|
#3
|
||||
|
||||
versleten koppeling?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
*
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 04-10-2009 at 19:41. |
#5
|
||||
|
||||
ik ga met martie mee, en gok ook op de koppeling. Zou alles verklaren
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#6
|
|||
|
|||
Als extra test voor versleten koppeling kun je proberen om in de 4e versnelling weg te rijden: slaat je motor af = koppeling ok. Blijft je motor draaien = koppeling slipt te erg = vervangen.
__________________
AKA 'Paul' |
#7
|
||||
|
||||
Of wegrijden met handrem er op, kan je gewoon de eerste versnelling pakken.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
|||
|
|||
kheb de koppeling na laten kijken bij de garage, ze zeiden dat ie zo goed als nieuw is
hun idee is dat het blok wat ik erin heb liggen een te veel kracht heeft voor de koppeling die erin zit? ik vind het zelf nog wel raar klinken |
#9
|
|||
|
|||
* dit is mijn recyclebare UP
Last edited by lok : 04-10-2009 at 21:11. |