Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2009, 14:55
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default 2.0 8v 2E met dieselkrukas ?

hallo .

ik heb zin om een snel blokje te maken
de basis is een Golf 3 2.0 8v 2E motor enkel is er lagerschaal gesneuveld waardoor 1 drijfstang en de krukas beschadig zijn .

nu komt mijn vraag , heeft iemand ervaring met het inbouwen van een krukas van een 1.9 Diesel in het 2E blokje .

naar het schijnt perfect mogelijk .

mvg nicky
Reply With Quote
  #2  
Old 22-06-2009, 16:24
maikel's Avatar
maikel maikel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 412
Default

is mogelijk, maar wat is het beoogde resultaat?
Dieselkrukas geeft voornamelijk veel koppel. Heb zelf verschillende blokken gebouwd met een dieselkrukas voor de autocross, zou niet direct op de weg zo'n motor maken.
Ik zou dan eerder gaan voor een grotere boring dan meer slag.

gr Maikel
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2009, 21:50
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by maikel
is mogelijk, maar wat is het beoogde resultaat?
Dieselkrukas geeft voornamelijk veel koppel. Heb zelf verschillende blokken gebouwd met een dieselkrukas voor de autocross, zou niet direct op de weg zo'n motor maken.
Ik zou dan eerder gaan voor een grotere boring dan meer slag.

gr Maikel


deze 2.0 8v zou moeten ( hoop ik ) lopen voor in de autocross , en daar heb je veel koppel nodig (denk wel dat je dat ook wel weet )

wat moet er dan allemaal aangepast worden ? want ik heb horen zeggen dat je in het blok zelf moet stukken wegslijpen/frezen om de slag te kunnen halen .
ik ben er mij van bewust dat de pistons moeten afdraaid worden omdat de slag van een diesel 95.5 mm is en deze van een benzine is 92 mm
Reply With Quote
  #4  
Old 07-07-2009, 22:02
maikel's Avatar
maikel maikel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 412
Default

Als je egint met een hoog onderblok 2e bv hoef je niets weg te slijpen, eb zelf nog een 2.0 8v en 2.0 16v (boring 84mm) lopen in de autocross.

Beide met diesel krukas


Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
deze 2.0 8v zou moeten ( hoop ik ) lopen voor in de autocross , en daar heb je veel koppel nodig (denk wel dat je dat ook wel weet )

wat moet er dan allemaal aangepast worden ? want ik heb horen zeggen dat je in het blok zelf moet stukken wegslijpen/frezen om de slag te kunnen halen .
ik ben er mij van bewust dat de pistons moeten afdraaid worden omdat de slag van een diesel 95.5 mm is en deze van een benzine is 92 mm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum