#1
|
|||
|
|||
restauratie van vw variant
Zoals sommingen van jullie misschien al gelezen hebben in het topic dat ik heb in vw type 3, heb ik een variant uit 1969 in Amerika gekocht en geimporteerd.
Zo op het eerste gezicht zag de variant er goed uit, weinig roestplekken wel steenslag op de motorkap een paar deukjes en een interieur dat aan vervanging toe was. Heb daar ook nog een rondje om het blok gereden en dat beviel prima Toen ik hem eindelijk had (na bijna 3 maanden) is ie de schuur in gegaan en ben ik wat beter naar de staat van de lak en dergelijke gaan kijken, na een beetje er tegen aan tikken brokkelde deze helaas op een aantal plekken af en heb ik besloten de wagen te gaan restaureren. Een paar avondjes hard werke en een zaterdagje met een beetje hulp lag de variant uit elkaar.. tijdens het uit elkaar halen kwam ik nog wat plekken tegen die doorgeroest waren maar gelukkig niet echt schokkend ofzo, de voorste bumpersteunen, achter de tankvulhals door het binnenscherm heen:S en aan het rechterscherm heb ie schade gehad, dit was slecht gerepareerd en is de wielkuip doorgeroest naar binnen toe. ff wat fototjes niet echt professioneel gemaakt karretje die het dus ook begaf beetje opperflakte roest en een paar kleine gaatjes voor de rest is de chassis helemaal hard |
#2
|
|||
|
|||
ohja hier de link naar het andere topic.. http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=37048
|
#3
|
||||
|
||||
goed bezig!!
je pakt hem serieus aan, ben benieuwd hoe je hem gaat maken. succes iig. |
#4
|
|||
|
|||
Hij word in de originele kleur rood gespoten (königsrot L30A)
Nieuw interieur erin salt en pepper grijze vloerbekleding, zwarte stoelbekleding en deurpanelen, netjes verlaagt en de chromen wielen (voor 4,5j achter 5,5j) die er nu onder zitten blijven er ook onder teminste voorlopig denk dat ik op den duur overstap naar de gewone stalen velgen ( voor en achter 5,5j)en die in kleur spuit. Ligt er een beetje aan hoe het chroom staat.. Aan accesoires heb ik tot nu toe de achterste steenslag beschermers, een klein dakrek en een bagagerek voor onder het dashboard. En zoek nog een trekhaak en de voorste steenslagbeschermers daar zal het voorlopig wel bij blijven is ie volgens mij wel redelijk af |
#5
|
||||
|
||||
Variantjes zijn echt VET!!!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
zo het is alweer enkele weken geleden dat ik mijn laatste post heb geplaatst, inmiddels is er wel weer het een en ander gebeurt, zo zijn bijna alle onderdelen die ik nodig heb binnen gekomen er stonden 10 dozen op de stoep met interieurdelen en rubbers op me te wachten toen ik thuiskwam
de bodumplaat is gelast en ik heb een hoeksteun gemaakt voor de achterbank, deze was redelijk rot dus heb ik geprobeert na te maken en dat is wel redelijk gelukt. de carros kan er het weekend dus weer op terug verder heb ik alle kappen van de motor gespoten, de startmotor gereviseerd, en de motor een beurtje gegeven, de versnellingsbak schoongemaakt dit was nog wel redelijk veel werk, er zit namelijk een ontluchtingsgat op de bak en daaruit is 40 jaar lang olie gelekt dus dat zat nu dik op de bak aangekoekt. weet iemand of hier een dop op hoort te zitten om het af te doppen? ook heb ik de voorstoelen opnieuw bekleed, voeringen waren gelukkig nog goed. ziet er weer netjes uit ik ben nog wel voor de motor op zoek naar de rechter elleboog die de koudelucht van de ventilator naar de waarmtewisselaar gelijdt. heeft iemand er eentje over? |
#7
|
|||
|
|||
goed bezig
Ik vin een variant echt de bom! succes ermee! |
#8
|
||||
|
||||
Stoeltjes zijn erg goed gelukt!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
goed bezig hoor, wordt weer een mooie variant,,top!
|
#10
|
||||
|
||||
Hee Oud collega
kom er net achter dat je ook op t volkforum zit! Lukt t een beetje met de variant?? Succes ermee! Gr Bart
__________________
"Use your imagination" |