Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-02-2008, 22:47
bjornt3 bjornt3 is offline
Forum Newbee

Default restauratie van vw variant

Zoals sommingen van jullie misschien al gelezen hebben in het topic dat ik heb in vw type 3, heb ik een variant uit 1969 in Amerika gekocht en geimporteerd.
Zo op het eerste gezicht zag de variant er goed uit, weinig roestplekken wel steenslag op de motorkap een paar deukjes en een interieur dat aan vervanging toe was. Heb daar ook nog een rondje om het blok gereden en dat beviel prima

Toen ik hem eindelijk had (na bijna 3 maanden) is ie de schuur in gegaan en ben ik wat beter naar de staat van de lak en dergelijke gaan kijken, na een beetje er tegen aan tikken brokkelde deze helaas op een aantal plekken af en heb ik besloten de wagen te gaan restaureren.

Een paar avondjes hard werke en een zaterdagje met een beetje hulp lag de variant uit elkaar..
tijdens het uit elkaar halen kwam ik nog wat plekken tegen die doorgeroest waren maar gelukkig niet echt schokkend ofzo, de voorste bumpersteunen, achter de tankvulhals door het binnenscherm heen:S en aan het rechterscherm heb ie schade gehad, dit was slecht gerepareerd en is de wielkuip doorgeroest naar binnen toe.

ff wat fototjes

niet echt professioneel gemaakt karretje die het dus ook begaf

beetje opperflakte roest en een paar kleine gaatjes voor de rest is de chassis helemaal hard

Reply With Quote
Old 25-02-2008, 22:48
Forum Newbee

ohja hier de link naar het andere topic.. http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=37048
Reply With Quote
Old 26-02-2008, 08:29
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

goed bezig!!
je pakt hem serieus aan, ben benieuwd hoe je hem gaat maken.
succes iig.
Reply With Quote
Old 26-02-2008, 21:52
Forum Newbee

Hij word in de originele kleur rood gespoten (königsrot L30A)
Nieuw interieur erin salt en pepper grijze vloerbekleding, zwarte stoelbekleding en deurpanelen,
netjes verlaagt en de chromen wielen (voor 4,5j achter 5,5j) die er nu onder zitten blijven er ook onder teminste voorlopig denk dat ik op den duur overstap naar de gewone stalen velgen ( voor en achter 5,5j)en die in kleur spuit. Ligt er een beetje aan hoe het chroom staat..

Aan accesoires heb ik tot nu toe de achterste steenslag beschermers, een klein dakrek en een bagagerek voor onder het dashboard.
En zoek nog een trekhaak en de voorste steenslagbeschermers

daar zal het voorlopig wel bij blijven
is ie volgens mij wel redelijk af
Reply With Quote
Old 27-02-2008, 22:00
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Variantjes zijn echt VET!!!!

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Old 12-03-2008, 00:02
Forum Newbee

zo het is alweer enkele weken geleden dat ik mijn laatste post heb geplaatst, inmiddels is er wel weer het een en ander gebeurt, zo zijn bijna alle onderdelen die ik nodig heb binnen gekomen er stonden 10 dozen op de stoep met interieurdelen en rubbers op me te wachten toen ik thuiskwam

de bodumplaat is gelast en ik heb een hoeksteun gemaakt voor de achterbank, deze was redelijk rot dus heb ik geprobeert na te maken en dat is wel redelijk gelukt.

de carros kan er het weekend dus weer op terug

verder heb ik alle kappen van de motor gespoten, de startmotor gereviseerd, en de motor een beurtje gegeven, de versnellingsbak schoongemaakt dit was nog wel redelijk veel werk, er zit namelijk een ontluchtingsgat op de bak en daaruit is 40 jaar lang olie gelekt dus dat zat nu dik op de bak aangekoekt.

weet iemand of hier een dop op hoort te zitten om het af te doppen?

ook heb ik de voorstoelen opnieuw bekleed, voeringen waren gelukkig nog goed. ziet er weer netjes uit

ik ben nog wel voor de motor op zoek naar de rechter elleboog die de koudelucht van de ventilator naar de waarmtewisselaar gelijdt. heeft iemand er eentje over?

Reply With Quote
Old 12-03-2008, 13:42
de Rooij de Rooij is offline
VW Addict

Send a message via MSN to de Rooij

goed bezig
Ik vin een variant echt de bom!

succes ermee!
Reply With Quote
Old 12-03-2008, 20:20
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Stoeltjes zijn erg goed gelukt!

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Old 12-03-2008, 21:18
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

goed bezig hoor, wordt weer een mooie variant,,top!
Reply With Quote
Old 09-06-2009, 16:24
BartO's Avatar
BartO BartO is offline
VW Enthousiast

Hee Oud collega

kom er net achter dat je ook op t volkforum zit!
Lukt t een beetje met de variant??

Succes ermee!

Gr Bart

Posting Rules