Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2009, 18:53
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default brandstof pomp webers

ik ben nog op zoek naar een brandstof pomp voor de webers. maar ik heb geen idee welke ik moet hebben.

Op ebay vond ik deze

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-C...VehicleQ5fParts

Is deze uberhaupt geschikt?

Bedankt

Gr
Reply With Quote
  #3  
Old 11-06-2009, 20:50
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

die pomp is wel geschikt voor de webers, maar heb je een kleine motor 1.1 of 1.3 oid kun je beter de standaard pomp gebruiken, werkt prima!

voor gti kun je een 16v (mk2) pomp ook wel gebruiken als de rest van de motor enigsinds origineel is.
bij een opgevoerde motor willen de webers met volgas acceleratie wel eens leeg raken...
als ik me niet vergis levert een 16v pomp (oude type,kr dus) tussen de 8 en 9 psi (0.6bar) en deze hierboven levert tussen de 5 en 7 psi (0,5bar) dus ja...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is

Last edited by knedel16vweber : 11-06-2009 at 20:53.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-06-2009, 21:57
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

bedankt voor de reacties,

Er komt een 2.0 8v uit een golf 3 in , en daarop de webers.

kan er dan nog steeds een kr pomp op?

Bedankt.

Gr
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2009, 22:00
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

dus deze zou een mogenlijkheid zijn?
http://www.biesheuvel.nl/store/prod...top_benzinepomp

en hier mischien een domme vraag:

Webers hebben ook geen retour leiding nodig?

Gr
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2009, 22:46
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by cloontje
dus deze zou een mogenlijkheid zijn?
http://www.biesheuvel.nl/store/prod...top_benzinepomp

en hier mischien een domme vraag:

Webers hebben ook geen retour leiding nodig?

Gr

jazeker wel, anders zouden ze "overlopen" als je 120 rijd met 3000rpm.




let niet op de kelkjes, ik had toen effe nix anders


dit is ook niet echt optimaal maar heb je un id. bij de nieuwe motor ga ik de retour na de rechter weber monteren zodat je een mooi rond circuit krijgt zeg maar.
en de kr pomp is gewoon te gebruiken hoor, want wat ie niet nodig heeft aan benzine, gaat gewoon weer RETOUR

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is

Last edited by knedel16vweber : 11-06-2009 at 22:48.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-06-2009, 00:32
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ik neem aan dat je het opvoerpompje van een 16V bedoeld....als je de hoofdpomp van een K Jetronic motor gaat gebruiken, die pieken van 10 bar leveren zou ik niet aan de voorkant van de auto gaan staan als je hem start...
Even voor de duidelijkheid, niet dat er straks ergens een auto in de fik staat.

Wij gebruiken meestal die Red Top pompen en persoonlijk vindt ik die het fijnste, dan hoef je ook geen retour aan te sluiten aangezien die pompen gewoon stoppen als ze weerstand krijgen, dus als de vlotterkamers vol zijn.
__________________
Groeten, Jeroen.

Last edited by bolku : 12-06-2009 at 00:34.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-06-2009, 10:04
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Heb ik die ook nodig als ik 2 40mm Solexen op mijn 1.6 wil knallen? (Sorry voor de topic vervuiling )
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #9  
Old 12-06-2009, 11:41
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Ik neem aan dat je het opvoerpompje van een 16V bedoeld....als je de hoofdpomp van een K Jetronic motor gaat gebruiken, die pieken van 10 bar leveren zou ik niet aan de voorkant van de auto gaan staan als je hem start...
Even voor de duidelijkheid, niet dat er straks ergens een auto in de fik staat.

Wij gebruiken meestal die Red Top pompen en persoonlijk vindt ik die het fijnste, dan hoef je ook geen retour aan te sluiten aangezien die pompen gewoon stoppen als ze weerstand krijgen, dus als de vlotterkamers vol zijn.



je bedoelt deze?

http://www.biesheuvel.nl/store/prod..._replica_redtop

Bedankt!

Gr
Reply With Quote
  #10  
Old 12-06-2009, 11:44
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

heb nog een facet weber pompje liggen die bij biesheuvel wegkomt, mag voor zacht prijsje weg, doe er niets meer mee
Reply With Quote
  #11  
Old 12-06-2009, 18:31
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by bobby-digital
heb nog een facet weber pompje liggen die bij biesheuvel wegkomt, mag voor zacht prijsje weg, doe er niets meer mee



en die zou geschikt zijn?
Reply With Quote
  #12  
Old 12-06-2009, 19:49
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Je kunt ook een pomp van een motorfiets pakken. Die worden zonder retour aangesloten en stoppen met pompen bij een 0,15 bar overdruk. Officiëel hebben webers ietsje meer nodig volgens mij, maar het werkt in ieder geval prima op een 1.3 met webers.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-06-2009, 20:52
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by Bas
Je kunt ook een pomp van een motorfiets pakken. Die worden zonder retour aangesloten en stoppen met pompen bij een 0,15 bar overdruk. Officiëel hebben webers ietsje meer nodig volgens mij, maar het werkt in ieder geval prima op een 1.3 met webers.



bedankt voor je reactie . ja ok , maar ik heb een 2.0 dus ik moet weten of het daar goed op werkt.

Gr
Reply With Quote
  #14  
Old 20-06-2009, 17:29
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Quote:
Originally Posted by cloontje


@ Bolku
Deze bedoel je?
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum