|
||||
|
||||
Verschil toplager golf III ?
Mijn vraag is simpel.
Zijn er verschillende toplagers gebruikt op de Golf III ? Heb via-via een set verlagings veren gescoord, met veerschotels. De schotels sluiten echter niet aan op het top lager. Hier zit ongeveer 5 MM ruimte tussen. De veerschotel die van de originele veren komt loopt zeg maar taps toe aan de bovenzijde. De veerschotels van de verlaagde veren zijn aan de boven kant recht. De veerschotels kan ik ook niet ruilen want de bovenste winding van de verlaagde en de origineele veren verschillen.
|
||||
|
||||
rond '95 is er een andere (kleinere) veerschotel +toplager gemonteerd.
toplager en veerschotel moet je dus beide wisselen, dan is er niets aan de hand.
|
||||
|
||||
Kijk! Daar kunnen we wat mee!
De golf is van 93, de veren dus waarschijnlijk van een later type! De toplagers zijn onderling uit te wisselen neem ik aan? Enig idee wat deze ongeveer kosten?
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker en vast even de juiste gebruiken want als je dat niet doet dan loop je het risico bij het nemen van een snelheidsdrempel de (hoe zal ik het zeggen) stang van de demper gewoon gaat bewegen in de toplager niet aan te raden, kheb het ooit bij iemand gezien Dan krijg je zo'n auto waar precies 5 mannen inzitten van tegen de 120 kilo en waar de veren van versleten zijn, één grote springbal! Succes ermee...
|
||||
|
||||
Gaat goed komen.
Net andere (nieuwe type) toplagers besteld bij de GAMI. Een was er voor de apk toch al aan vervanging toe zag ik, dus geen overbodige luxe.