|
|||
|
|||
achterrem schijven golf 1
Ik kan voor een mooie prijs 2 astappen, 2 schijven en 2 steunen voor de remklauwen overnemen van een corrado 16v. Nu is mijn vraag of dat deze te monteren zijn op een Golf 1 (als achterremschijven) ? Volgens de verkoper wel. Als dit zou gaan, naar welke klauwen moet ik dan opzoek gaan?
Brittjan |
|
||||
|
||||
volgens mij past dit gewoon. corrado remmen+klauwen achter zijn volgensmij gelijk aan golf2 remmen+klauwen achter, en dat past zowieso. Alleen handremkabels van een scirocco 16v gebruiken..
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ook enig idee welke ankerplaten ik dan dien te gebruiken? |
|
|||
|
|||
Gewoon alles van de corrado op de Golf 1 monteren. Handremkabel van een scirocco2 16V nemen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
oke, merci voor de snelle hulp hier bj |
|
|||
|
|||
Ik heb nog een setje achterklauwen liggen van een Passat 16V. Zijn hetzelfde als corr en golf 2.
1 is nieuw de ander is nog gewoon goed. |
|
|||
|
|||
Quote:
Wat vraag je er voor? Mag in pb |
|
|||
|
|||
Alleen niet vergeten dat nieuwe handremkabels niet meer bij dealer te krijgen zijn en 2de hands ook moeilijk wordt
|
|
|||
|
|||
en immitaties soms te kort zijn!
|
|
||||
|
||||
gewoon van het merk ATE voor scirocco 16v gebruiken.
past ook 100% goed. |
|
||||
|
||||
Nieuwe kan je gewoon via de automaterialenzaak bestellen, kosten iets van 30 euro voor een setje en passen perfect
|
|
|||
|
|||
Merci voor al de behulpzame reacties hier
Nog een paar vraagjes Ben dus van plan om vanachter schijven en klauwen van een corrado 16v te plaasten. Hoe zit het dan met de remdruk regelaar? Moet ik deze er nog bij plaatsen of is dit al aanwezig bij de originele trommelremmen? (en vol doet deze) Zelf zat ik te denken om een regelbare remdrukregelaar in de auto te plaatsen, maar heeft dit echter veel nut? In de toekomst zou ik ook graag een hydraulische handrem gaan plaatsen hoe moet ik deze aansluiten? Voor de remdrukregelaar of er achter? Moet deze dan ook voor zien worden van een extra reservoir? Sorry voor de vele vragen |
|
||||
|
||||
Ligt eraan wat voor motor er in je golf1 ligt.. ik heb een 1.5aut. en daar zitten al gewoon de "grote golf2" remblokken, en een remdrukverdeler aan de achteras op..
Hoe dat met een hydraulische handrem zit zou ik ff niet weten.. je zit dan met je remklauwen, omdat er nu een hendeltje voor de handremfunctie met kabels op zit, en als je hydraulisch gaat, heb je daar niets meer aan, en zul je ook andere klauwen moeten gaan gebruikenn.. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zelf heb ook een 1500 maar wel handgeschakeld maar kan het kwaad als die beugeltjes voor de handrem gewoon niet aangesloten worden? en dat de handrem dan gewoon aangesloten is op de hydraulisch leidingen? Kan alleen nergens vinden hoe je nu zo een hydraulische handrem moet aansluiten.. |
|
||||
|
||||
Je hydraulische handrem plaats je tussen de remleiding die naar achter loopt,je bent maar 1 leiding naar achteren nodig en uiteraard leg je deze door de auto...Op het moment dat je remt gaat je remdruk gewoon door de remcilinder van de handrem naar de remklauwen..Als je de handrem gebruikt,sluit je met de remzuiger in de handremcilinder de aanvoerkant af en bouw je druk op naar de remklauwen achter.
Je bent dus geen handremkabels nodig,omdat je de handrem dus gewoon tussen je remsysteem plaatst. Voordeel..,je hebt een supergoed werkende handrem(beter als met die k*t kabels),en nooit geen remklauwen waar het handremgedeelte van vast zit. Ik heb het namelijk zelf ook. En wat de remdrukregeling betreft,ik gebruik deze: http://www.biesheuvel.nl/store/prod...verdeler_hendel |
|
|||
|
|||
Quote:
Hier ben ik wat mee Nog een laatste vraagje. Wat moet je met die 4 de aansluiting aan de hoofdcilinder doen? Deze combineren met de 3de aansluiting of gewoon dicht maken? 4de aansluiting gewoon dicht gemaakt. 4de en 3de aansluiting gecombineerd. De drukregelaar zit deze op de juiste plaats? veronderstel dat deze voor de handrem geplaatst moet worden? |
|
||||
|
||||
tevens heb ik ook nog een vraagje als dat hier mag
zijn er schijven achteraan op een mk1 waarbij er nog steeds 13inch gemonteerd kan worden ? grtz
|
|||
|
|||
Quote:
Golf 1 gti, heeft die geen schijven vannachter? Weet wel niet zeker of die 13inch velgen heeft.. |
|
||||
|
||||
Quote:
De aansluiting naar achter kan allebij,dus zoals afbeelding 1 als 2. De drukregelaar plaats je voor de handrem. |
|
|||
|
|||
Quote:
Dank je! |