![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() kheb een klein vraagje ik mag m een nieuw autotje halen maar twijfel nogal zeer
ik zou graag iets met snelheid willen ,maarja verzekering kost geld dus . nu heb ik de keuze tussen een golf 2 td of een golf 3 td . ik zou graag een golf 3 tdi willen maarja te veel vermogen dus mag niet van men ouders. wat raden jullie dan aan ? volgens gegevens is een golf 3 td veel trager dan een golf 2 td maarja ik weet het niet zo goed . mvg koepol |
#2
|
||||
|
||||
![]() ligt eraan welke motor.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
![]() de golf III 1.9 td met 75 pk
en de golf II 1.6 td met 69 pk volgens internet en specs is de golf 2 sneller maar ik weet niet zijn die golf III td blokjes wat op te voeren ? ik zou het liefst een snelle wagen hebben dusja mvg koepol |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zowel de golf 2 en golf 3 td blokjes zijn op nagenoeg gelijke wijze op te voeren, dit gaat vrij gemakkelijk door pomp een beetje op te draaien. je moet er rekening mee houden dat je op een mk3 wat meer belasting betaald ivb met het gewicht, maar daarentegen zijn de mk3's door de regel wel wat luxer uitgevoerd. persoonlijk zou ik voor een mk2 td of gtd gaan, dit omdat ik het uiterlijk van een mk2 vele malen stoerder vind. ![]() technisch zijn ze ook zeer sterk en als je dan voor een mk3 gaat zou ik wel minimaal voor de 90pk tdi gaan ![]()
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#5
|
|||
|
|||
![]() ik weet dat de 90 pk tdi de beste is maarja ,
van men vader mag dit niet omdat de verzekering ervan veel hoger is dan een golf 3td dit omdat ik in Belgie woon en de verzekering word hier anders berekent . Dus eigenlijk zeg jij dat de mk2 sneller op te voeren is vanwege zen lage gewicht? mvg koepol |
#6
|
||||
|
||||
![]() nja, dan wordt het verhaal weer anders, want ik weet niet hoe het met belasting zit in belgie.
maar als ze naar vermogens kijken zou ik een mk2 met 53 of 59 kw td nemen, met die blokken kun je wel een aardig eindje komen qua vermogen. lees anders hier eens wat in: http://www.volksforum.com/forum/sho...omp+opschroeven ![]()
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#7
|
|||
|
|||
![]() kan je met de mk2 td verder gaan dan de golf 3 td?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zou voor de Mk2 1.6 TD Intercooler gaan van 59Kw (69pk). Echt zalige blokjes om mee te rijden en t.o.v. de gewone TD gaat dit qua taksen en verzekering nihil van prijs zijn. Houdt echter wel rekening dat je de TD Intercooler moeilijker gaat vinden als de gewone TD. Ik heb persoonlijk met 2 TD Intercoolers gereden en ze zijn echt wel sneller als de Mk3 TD. Verwacht je tuurlijk niet aan de prestaties van de echte TDi's! Hoop je een beetje te geholpen te hebben bij je keuze! Grtz!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |