|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
weet iemand een how to om de standaard lichtopbrengst golf 2 te verbeteren
hallo,
heb een keer ergens gelezen dat je de standaard lichtopbrengst stukken kan verbeteren door middel van relais. ivm xenon en apk niet goed samen gaan met oudere auto,s wil ik het zo proberen. dus als iemand dat ooit heeft gedaan of een link heeft hoor ik het graag.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#2
|
||||
|
||||
Wat je zoiezo even kunt proberen zijn lampen gebruiken met meer watt. Let wel op dat je niet TE veel watts gaat gebruiken anders brandt je bedrading door
|
#3
|
|||
|
|||
wat vaak helpt is als je heldere koplampen neemt.
Maja je moet dat maar net mooi vinden en zoals hierboven genoemd is hogere watt lampen nemen.
__________________
Vw Golf TDI 1985 |
#4
|
||||
|
||||
Ik had inderdaad ook heldere koplampen en van die extra witte en sterke pitten van philips (30% meer lichtopbrengst volgens philips). Had meer dan genoeg licht
|
#5
|
||||
|
||||
Neem 2 standaard relais van bijvoorbeeld Hella (nr:4RA 003 510-081)
Knip de bekabeling naar je dimlicht door en sluit het dan als volgt aan: 85: Dimlichtkabel vanaf dash 86: Massa 30: Kabel rechtstreeks vanaf je accu (afzekeren met 10A bij 60W lampen) 87: Dimlichtkabel naar je koplamp Aan beide zijden een relais plaatsen dus.
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Ik heb onderstaande philips lampen voor mijn golf2 gekocht omdat ik de standaard lichtopbrengstt ook niet goed genopeg vond, ik ben er nu zeer tevreden over, duidelijk verschil.
Philips X-treme Power serie: http://www.lighting.philips.com/ass...s_packsp_xp.jpg tot 80% meer lichtopbrengst volgens philips. |
#7
|
||||
|
||||
misschien helpt het al je er xenon in zet?
|
#8
|
||||
|
||||
hee veedubber bedankt ,dat bedoel ik ja scheelt een hoop licht.
kan ik dan ook andere lampen plaatsen zoals spyrock bijvoorbeeld (phillips). da krijg ik nog meer lichtopbrengst als het goed is toch.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
ik snap het nut even niet, waarom heb je dan meer licht vanaf de dash komt uiteindelijk toch ook van de accu
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Alleen dan via lichtschakelaar en grootlichtschakelaar die na 20 jaar toch wel voor enige spanningsval zorgen door slijtage. Meet voor de grap maar eens na hoeveel volt er bij je koplampen aankomt en vergelijk je dat met de actuele accuspanning.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon even ter interesse. Als ik het goed begrijp dan zijn de schakelaars dan knelpunten.. Is het dan niet makkelijker om die schakelaar van dimlicht te vervangen? Groot licht gebruik je niet zo vaak en kan blijven zitten. Of verlies je ook in de bedrading? Gr, Ronald @ Redbull, wat is er mis met het plaatsen van Xenon? Je vind de look niet mooi bij een ouder type auto? Indien goed ingebouwd zijn de problemen bij APK minimaal. Last edited by Ronald : 28-05-2009 at 09:02. |
#12
|
||||
|
||||
Dimlicht loopt ook via de grootlichtschakelaar en moet dan dus ook vervangen worden. Vervangen van de schakelaars is ook een oplossing, maar duurder. Daarnaast blijft de weg die de stroom af moet leggen langer als dat je een relais plaatst.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ja hoor, geen probleem. Quote:
Door de rechtstreekse verbinding worden veel slechte contacten omzeilt. Hierdoor wordt het voltage aan de lamp hoger (slechte contacten = hogere weerstand = lagere spanning) en branden de lampen dus feller.
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
Ik heb ook relais geplaatst, alleen ik heb een relais voor dimlicht en eentje voor grootlicht. Vervolgens heb ik (goedkope rommel) lampjes op ebay gekocht die 90 watt dimlicht en 100 watt grootlicht hebben (of andersom)
Het licht is nog steeds bagger vergeleken met moderne auto's, maar wel een stuk beter mvg db |