Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-05-2009, 07:45
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default benzineleiding vraagje bij ombouw

Yoe

ben dus bezig met een ombouw in men golf 1. Het was een 1100 en er komt nu een 1800 G60 blok in, maar dan met een k03 erop.

die naftdarmpjes zijn uiteraard voorzien op een 1100. Er komt zoiezo een andere naftpomp in die 8bar geeft maar ik wou ook dikkere naftleidingen steken. Maar de aansluitingen op de benzinetank zijn ook van die dunne... Dus dan lijkt het me nutteloos om daar dikkere leidingen op te gaan aansluiten.

Zou ik genoeg benzine naar voren krijgen, of moet ik op zoek naar een oplossing zoals een vlotter van een gti of diesel?

Greetz
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2009, 20:14
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

moet je eentank van een gti of diesel pakkken die heeft een dikke aansluiting onder in de hoek ,,,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #3  
Old 07-05-2009, 21:21
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

heeft niets met de vlotter te maken he, die geeft hoeveelheid brandstof weer

ge moet idd gti/diesel tank steken

ge had toch een nieuwe gestoken? was dat dan zelfde als origineel? had snoopy toch moeten weten
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2009, 06:43
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

Quote:
Originally Posted by golf16v
heeft niets met de vlotter te maken he, die geeft hoeveelheid brandstof weer

ge moet idd gti/diesel tank steken

ge had toch een nieuwe gestoken? was dat dan zelfde als origineel? had snoopy toch moeten weten


die tank had ik gekocht toen ik hem net had omdat ik wel verwachtte dat ze niet meer goed was.

wat een vlotter is weet ik wel, maar ik bedoelde daarmee die ronde aansluiting bovenaan, met de fiche op voor de vlotter en de twee aansluitingen voor de leidingen. Of ik die van een gti/diesel/cabrio kon steken om die dikkere aansluitingen te hebben, ipv heel de tank

Last edited by desnelders : 08-05-2009 at 06:46.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2009, 08:53
royv88 royv88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 127
Default

ik heb de originele tank laten zitten
de auto van mij is van 85, en je zou er een gti tank in moeten zetten van 83 of eerder. hier zit de brandstofvoorziening onder, zo stroomt de benzine direkt de pomp in.
omdat ik de orginele tank heb laten zitten heb ik een opvoerpomp met vlotter in de tank geplaatst op de plaats van de originele vlotter. ook heb ik de originele 6 mm leiding vervangen voor plastic 8mm leiding. ik rij er al een dik jaar mee en alles gaat goed.
de 8 mm plastic leiding heb ik vanuit Duitsland, ik wou iegelijk koper leiding maar kon het nergens vinden totdat ik laatst in een camping winkel was. daar lag alles compleet om het zo aan te sluiten.
mvg roy
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2009, 10:18
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

Quote:
Originally Posted by royv88
ik heb de originele tank laten zitten
de auto van mij is van 85, en je zou er een gti tank in moeten zetten van 83 of eerder. hier zit de brandstofvoorziening onder, zo stroomt de benzine direkt de pomp in.
omdat ik de orginele tank heb laten zitten heb ik een opvoerpomp met vlotter in de tank geplaatst op de plaats van de originele vlotter. ook heb ik de originele 6 mm leiding vervangen voor plastic 8mm leiding. ik rij er al een dik jaar mee en alles gaat goed.
de 8 mm plastic leiding heb ik vanuit Duitsland, ik wou iegelijk koper leiding maar kon het nergens vinden totdat ik laatst in een camping winkel was. daar lag alles compleet om het zo aan te sluiten.
mvg roy


bedankt voor de info!
en welke naftpomp gebruikt?
Reply With Quote
  #7  
Old 08-05-2009, 12:31
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by desnelders
die tank had ik gekocht toen ik hem net had omdat ik wel verwachtte dat ze niet meer goed was.

wat een vlotter is weet ik wel, maar ik bedoelde daarmee die ronde aansluiting bovenaan, met de fiche op voor de vlotter en de twee aansluitingen voor de leidingen. Of ik die van een gti/diesel/cabrio kon steken om die dikkere aansluitingen te hebben, ipv heel de tank


ah, maar bij gewone benzinetank neemt hij benzine blijkbaar langs bovenkant aan vlotter ergens

bij gti is dat langs onder
Reply With Quote
  #8  
Old 08-05-2009, 13:51
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

Quote:
Originally Posted by golf16v
ah, maar bij gewone benzinetank neemt hij benzine blijkbaar langs bovenkant aan vlotter ergens

bij gti is dat langs onder


dus dan zou het zo'n unit (hoe heet dat ding eigenlijk) moeten zijn van een diesel, met vlotter, opvoerpomp en dikke aansluitingen...

ps die nieuwe naftbak is ondertussen ook niet meer kaal
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2009, 14:39
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Ik heb de zelfde setup als royv88 werkt opzich prima. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de hoofdpomp in het orginele harnas op een andere manier moet monteren want je mist een draadpunt van de GTI tank.

Ik ga binnenkort toch de GTI tank monteren (heb ik al liggen) omdat ik een '83er heb en ik wil het orgineel hebben en het gevoel dat er 1 pomp minder kapot kan gaan geeft ook een fijne gedachte. Laatste reden is dat bij mij ooit de vulpijp verrot is geweest en daar zwerft nog wat van rond in mijn tank
Reply With Quote
  #10  
Old 08-05-2009, 14:56
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

als hoofdpomp komt er zoiezo toch een zwaardere "after market" in
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2009, 06:43
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Ik heb nog wel een gti tank voor je liggen,ben zelf bezig met een 1.1 naar 16v om te bouwen.
Ik heb er 8 mm koperleiding onder in gelegd voor de benzine en ga ook met een gti tank rijden met maar 1 pomp alleen onder de auto.
Reply With Quote
  #12  
Old 14-05-2009, 12:28
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Ik ga waarschijnlijk aankomend weekend mijn tank wisselen voor een GTI tank. Nu zag ik dat o.a. de benzinepomp met harnas, remleidingen achter, de achteras (4 bouten) los moet, de ophanging van de uitlaat losmaken en de uitlaat wegduwen en dan de as zover mogelijk kantelen.

Kan ik gelijk mijn remvloeistof verversen.

Zijn er nog rubbers e.d. die ik beter dan gelijk kan vervangen?
Reply With Quote
  #13  
Old 22-05-2009, 10:03
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

hallo,

in dit topic kom ik nu wat tegen wat mij ook aardig kan helpen.
ik krijg binnenkort een golf 1 (1.5 op kenteken uit 85) waar een kr blok in gehangen is.
bij het inbouwen is er dus een opvoerpomp aangesloten en daarna de pomp van een kr, deze zit weggewerkt in de ruimte van het reservewiel. doordat die daar zit kan ik hem niet om laten keuren bij de rdw (wegens veiligheid bij een aanrijding en er zal maar benzine door stromen in je auto).
voor degene die ook opvoer pomp gebruiken waar hebben jullie de andere pomp bevestigd?

is het ombouwen naar een benzine tank van een gti of diesel veel werk?
Reply With Quote
  #14  
Old 24-05-2009, 17:39
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Ik heb gisteren samen met een vriend de benzine tank gewisseld. Ik vond het veel werk dus ben blij dat het er onder zit.

- Auto op steunen
- Achterwielen los
- Rubber tussen vulhals en tank los
- Benzine uit tank hevelen
- Benzinepomp loshalen
- Achter remleidingen los (sleutel 14, 11)
- Bouten achteras los (heb deze met hydralische krik zover mogelijk laten zakken)
- Drie rubbers van einddemper los maken
- Stekker vlotter los (onder achterbank)
- Aanvoer + retour los
- Tank ondersteunen met nog een krik
- Banden van tank los en tank laten zakken
- Twee ontluchtingsslangen van tank los

Dan kun je de tank er onder vandaan trekken. Misschien ben ik nog wat vergeten maar dan corrigeert iemand me wel.

Monteren omgekeerde volgorde. Daarna remmen ontluchten!!!
Reply With Quote
  #15  
Old 28-05-2009, 21:14
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik heb gisteren samen met een vriend de benzine tank gewisseld. Ik vond het veel werk dus ben blij dat het er onder zit.

- Auto op steunen
- Achterwielen los
- Rubber tussen vulhals en tank los
- Benzine uit tank hevelen
- Benzinepomp loshalen
- Achter remleidingen los (sleutel 14, 11)
- Bouten achteras los (heb deze met hydralische krik zover mogelijk laten zakken)
- Drie rubbers van einddemper los maken
- Stekker vlotter los (onder achterbank)
- Aanvoer + retour los
- Tank ondersteunen met nog een krik
- Banden van tank los en tank laten zakken
- Twee ontluchtingsslangen van tank los

Dan kun je de tank er onder vandaan trekken. Misschien ben ik nog wat vergeten maar dan corrigeert iemand me wel.

Monteren omgekeerde volgorde. Daarna remmen ontluchten!!!


ok dat is een handige omschrijving. bedankt.
ik heb wel het voordeel dat de achterrem ombouw nog gedaan moet worden.
heb alles al wel. dus doe dan eerst de tank en gelij kde achterrem ombouw er achteraan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum