![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Yoe
ben dus bezig met een ombouw in men golf 1. Het was een 1100 en er komt nu een 1800 G60 blok in, maar dan met een k03 erop. die naftdarmpjes zijn uiteraard voorzien op een 1100. Er komt zoiezo een andere naftpomp in die 8bar geeft maar ik wou ook dikkere naftleidingen steken. Maar de aansluitingen op de benzinetank zijn ook van die dunne... Dus dan lijkt het me nutteloos om daar dikkere leidingen op te gaan aansluiten. Zou ik genoeg benzine naar voren krijgen, of moet ik op zoek naar een oplossing zoals een vlotter van een gti of diesel? ![]() Greetz |
#2
|
|||
|
|||
![]() moet je eentank van een gti of diesel pakkken die heeft een dikke aansluiting onder in de hoek ,,,,,
__________________
quintus.....de grote race |
#3
|
||||
|
||||
![]() heeft niets met de vlotter te maken he, die geeft hoeveelheid brandstof weer
ge moet idd gti/diesel tank steken ge had toch een nieuwe gestoken? was dat dan zelfde als origineel? had snoopy toch moeten weten |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die tank had ik gekocht toen ik hem net had omdat ik wel verwachtte dat ze niet meer goed was. wat een vlotter is weet ik wel, maar ik bedoelde daarmee die ronde aansluiting bovenaan, met de fiche op voor de vlotter en de twee aansluitingen voor de leidingen. Of ik die van een gti/diesel/cabrio kon steken om die dikkere aansluitingen te hebben, ipv heel de tank Last edited by desnelders : 08-05-2009 at 06:46. |
#5
|
|||
|
|||
![]() ik heb de originele tank laten zitten
de auto van mij is van 85, en je zou er een gti tank in moeten zetten van 83 of eerder. hier zit de brandstofvoorziening onder, zo stroomt de benzine direkt de pomp in. omdat ik de orginele tank heb laten zitten heb ik een opvoerpomp met vlotter in de tank geplaatst op de plaats van de originele vlotter. ook heb ik de originele 6 mm leiding vervangen voor plastic 8mm leiding. ik rij er al een dik jaar mee en alles gaat goed. de 8 mm plastic leiding heb ik vanuit Duitsland, ik wou iegelijk koper leiding maar kon het nergens vinden totdat ik laatst in een camping winkel was. daar lag alles compleet om het zo aan te sluiten. mvg roy |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bedankt voor de info! ![]() en welke naftpomp gebruikt? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ah, maar bij gewone benzinetank neemt hij benzine blijkbaar langs bovenkant aan vlotter ergens bij gti is dat langs onder |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dus dan zou het zo'n unit (hoe heet dat ding eigenlijk) moeten zijn van een diesel, met vlotter, opvoerpomp en dikke aansluitingen... ps die nieuwe naftbak is ondertussen ook niet meer kaal ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de zelfde setup als royv88 werkt opzich prima. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de hoofdpomp in het orginele harnas op een andere manier moet monteren want je mist een draadpunt van de GTI tank.
Ik ga binnenkort toch de GTI tank monteren (heb ik al liggen) omdat ik een '83er heb en ik wil het orgineel hebben en het gevoel dat er 1 pomp minder kapot kan gaan geeft ook een fijne gedachte. Laatste reden is dat bij mij ooit de vulpijp verrot is geweest en daar zwerft nog wat van rond in mijn tank ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() als hoofdpomp komt er zoiezo toch een zwaardere "after market" in
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog wel een gti tank voor je liggen,ben zelf bezig met een 1.1 naar 16v om te bouwen.
Ik heb er 8 mm koperleiding onder in gelegd voor de benzine en ga ook met een gti tank rijden met maar 1 pomp alleen onder de auto. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik ga waarschijnlijk aankomend weekend mijn tank wisselen voor een GTI tank. Nu zag ik dat o.a. de benzinepomp met harnas, remleidingen achter, de achteras (4 bouten) los moet, de ophanging van de uitlaat losmaken en de uitlaat wegduwen en dan de as zover mogelijk kantelen.
Kan ik gelijk mijn remvloeistof verversen. Zijn er nog rubbers e.d. die ik beter dan gelijk kan vervangen? |
#13
|
|||
|
|||
![]() hallo,
in dit topic kom ik nu wat tegen wat mij ook aardig kan helpen. ik krijg binnenkort een golf 1 (1.5 op kenteken uit 85) waar een kr blok in gehangen is. bij het inbouwen is er dus een opvoerpomp aangesloten en daarna de pomp van een kr, deze zit weggewerkt in de ruimte van het reservewiel. doordat die daar zit kan ik hem niet om laten keuren bij de rdw (wegens veiligheid bij een aanrijding en er zal maar benzine door stromen in je auto). voor degene die ook opvoer pomp gebruiken waar hebben jullie de andere pomp bevestigd? is het ombouwen naar een benzine tank van een gti of diesel veel werk? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik heb gisteren samen met een vriend de benzine tank gewisseld. Ik vond het veel werk dus ben blij dat het er onder zit.
- Auto op steunen - Achterwielen los - Rubber tussen vulhals en tank los - Benzine uit tank hevelen - Benzinepomp loshalen - Achter remleidingen los (sleutel 14, 11) - Bouten achteras los (heb deze met hydralische krik zover mogelijk laten zakken) - Drie rubbers van einddemper los maken - Stekker vlotter los (onder achterbank) - Aanvoer + retour los - Tank ondersteunen met nog een krik - Banden van tank los en tank laten zakken - Twee ontluchtingsslangen van tank los Dan kun je de tank er onder vandaan trekken. Misschien ben ik nog wat vergeten maar dan corrigeert iemand me wel. Monteren omgekeerde volgorde. Daarna remmen ontluchten!!! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ok dat is een handige omschrijving. bedankt. ik heb wel het voordeel dat de achterrem ombouw nog gedaan moet worden. heb alles al wel. dus doe dan eerst de tank en gelij kde achterrem ombouw er achteraan. |