#1
|
|||
|
|||
wil golf 4 kopen waar moet ik opletten
hoi mensen ik ben net weg geweest vor een golf 4
uit 1999 177.000 nap rem vervangen bij 105.000 verder zag oil er goed uit koelvloeistof nette auto uitlaat was dicht banden waren goed 1.4 v16 zijn er nog andere dingen waar ik op met letten bij de aan koop van die auto ? |
#2
|
||||
|
||||
He Ronnie
Kijk/vraag ook even wanneer de disributieriem is vervangen. Zijn alle boekje's aanwezig? En vraag naar de historie van de auto. Wat je ook kan doen is, goed kijken naar de bouten en moeren bij de motor ruimte. want als je daar wat krassen of een andere kleur moer of bout ziet, dan weet je gelijk dat dat deel er van af is geweest En heb je al foto's kunnen namen van de golf? Last edited by VWFARMER : 30-03-2009 at 21:15. |
#3
|
||||
|
||||
Ja, er zijn hier genoeg topics over de versnellingsbakken.
Als je een auto met deze motorserie wilt kopen dan moet je een buffer hebben van zo'n 1500-2500 euro. Bij de 1.4, 1.4-16V, 1.6, 1.9SDI word namelijk een bak toegepast waarvan de klinknagels van het differentieel ooit een keer zullen knappen. Ondanks de lagere aanschafwaarde heb je dan toch een relatief dure gezien dure auto. Ook is het maar een klein motortje, waar ga je hem voor gebruiken -> vanwege het verbruik? Deurschanieren kunnen kraken, achterlichten kunnen soms uitvallen en dan weer werken. Heb je ook de remmen getest, stuur lichtjes vast houden en bij een snelheid van 80 vol op de rem trappen. Stuur mag dan helemaal niet trillen, ook moet de auto niet naar links of rechts trekken. Als je gewoon rijd dat moet de auto ook uit zichzelf rechtdoor rijden. Anders moet er naar de uitlijning gekeken worden of de auto heeft mogelijk schade gehad. |
#4
|
||||
|
||||
Als de auto nieuwe remmen heeft gekregen bij 105 duizend en hij heeft er nu 177 duizend gelopen dan hoef ik je denk ik niet voor te rekenen dat we het hier over 72 duizend kilometer hebben sinds dat de remmen vervangen zijn.
Ten eerst is de vraag wat er vervangen is (blokken, klauwen, schijven), maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de remmen ondertussen wellicht wel weer aan vervanging toe zijn... |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb zo'n idee dat ie wat anders bedoelt met n rem...... zo'n zwart ding ''rem (+i)'' ff vragen of de waterpomp er ook bij vervangen is.... |
#6
|
||||
|
||||
Misschien een wat late post, maar toch misschien van toepassing voor latere lezers van dit topic, kijk langs naar de naden tussen de portieren en schermen, lopen deze overal evenwijdig? is dit niet zo, dan is er kans dat de auto ooit schade heeft gehad, vaak wel wat krachtigere botsingen bij dit soort dingen. ook kun je kijken naar sinaasappelhuid in de lak wat duid op reparaties.
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik |
#7
|
||||
|
||||
Vergeet vooral niet te kijken of die uberhaupt wel goed rijd, dat is gewoon een gevoels kwestie. de tips die genoemd zijn moet je zeker op letten.....
Mag ik je vragen waarom een 1.4 16v en niet een zwaardere motor... Ik denk dat je misschien wat sneller bent uit gekeken op deze motor ipv een 1.6 (of misschien nog iets zwaarder) Suc6 Lars
__________________
Dodge RAM 1500 |
#8
|
||||
|
||||
Om even met de mening van larsv5 mee te gaan, ik denk dat jejezelf mateloos gaat ergeren bij het gevoel van een gebrek aan vermogen bij hogere snelheden, ik heb zelf het gevoel dat het met mijn 1.6 net op het randje zit en dat een 1.4 er flink voor onder doet.
de topsnelheid als die voor jouw relevant is is ook niet hoger dan 170 bij een 1.4 dacht ik. Succes am jeden falls!
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik |
#9
|
||||
|
||||
170 is nog maar de vraag, maar misschien (net als je al aan haalt) is dat niet intressant. Maar vergeet niet dat die er behoorlijk aan moet sleuren en dat je verbruik best aan de hoge kant zal zijn. Persoonlijk zou ik voor een 1.6/1.8 of 2.0 gaan, maar dat ben ik.
Ik zelf heb een V5 gehad en dat rijd echt helemaal super, maar kan me voor stellen dat je dat niet zoekt. Suc6 Lars
__________________
Dodge RAM 1500 |
#10
|
||||
|
||||
Ik denk inderdaad dat je veel zuiniger uit bent met een 1.6 dan een 1.4 of het moet zo zijn dat je weinig snelweg rijdt, en veel in de stad rijdt.
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik |
#11
|
||||
|
||||
ik heb een beetle cabrio 1.4 maar dat ding is echt niet zuinig, golf 4 cabrio 2.0 van mijn vader is zuiniger. serieus..
je rijdt altijd plankgas met zo'n ding, (anders gebeurt er niets ) groet Marten
__________________
voor leuke setjes velgen, ''KLIK HIER'' |
#12
|
||||
|
||||
Wij rijden alweer hele tijd zeer tevreden in een 1.4 16v. Geen problemen met bak en andere dingen die hier genoemd zijn. Zal wel liggen aan het feit dat het een originele duitser is met goed onderhoud en geen beunhaas onderhoud.
Ga er maar over zeuren maar feit is dat duitsers over het algemeen voor elk wissewasje naar de dealer gaan en zelf geen onderhoud doen. En het feit dat de Tüv-keuring stukken strenger is dan de nederlandse apk. En dat een duitser voor wijzigingen aan zijn voertuig naar de Tüv moet en dat de veranderingen op het kenteken vermeld worden. En wij rijden bijna een snelweg, maar als we het rijden is constant 120 km/h op de cruise-control is geen probleem. Bij aankoop hadden wij een vol jaar garantie op alles ............alles dus en niet zoals in NL garantie op draaiende delen Enige reparatie die wij gehad hebben is uitwisselen km-teller..........daarbij een lang weekend mogen genieten van een nw Touran 2.0i sportline.........als gratis leenauto. Daarbij werd wel gelijk de achteruitwisser gewisseld........was bekend dat die kapot konden gaan dus kregen we ook gelijk een nw op.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death Last edited by Dasher : 16-05-2009 at 10:26. |