Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2009, 20:50
ronnie1982 ronnie1982 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 39
Exclamation wil golf 4 kopen waar moet ik opletten

hoi mensen ik ben net weg geweest vor een golf 4

uit 1999 177.000 nap
rem vervangen bij 105.000
verder zag oil er goed uit koelvloeistof
nette auto
uitlaat was dicht
banden waren goed

1.4 v16
zijn er nog andere dingen waar ik op met letten bij de aan koop van die auto ?
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2009, 21:12
VWFARMER's Avatar
VWFARMER VWFARMER is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 162
Default

He Ronnie

Kijk/vraag ook even wanneer de disributieriem is vervangen.
Zijn alle boekje's aanwezig?
En vraag naar de historie van de auto.

Wat je ook kan doen is, goed kijken naar de bouten en moeren bij de motor ruimte.
want als je daar wat krassen of een andere kleur moer of bout ziet, dan weet je gelijk dat dat deel er van af is geweest


En heb je al foto's kunnen namen van de golf?

Last edited by VWFARMER : 30-03-2009 at 21:15.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-03-2009, 21:44
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ja, er zijn hier genoeg topics over de versnellingsbakken.

Als je een auto met deze motorserie wilt kopen dan moet je een buffer hebben van zo'n 1500-2500 euro.

Bij de 1.4, 1.4-16V, 1.6, 1.9SDI word namelijk een bak toegepast waarvan de klinknagels van het differentieel ooit een keer zullen knappen. Ondanks de lagere aanschafwaarde heb je dan toch een relatief dure gezien dure auto. Ook is het maar een klein motortje, waar ga je hem voor gebruiken -> vanwege het verbruik?

Deurschanieren kunnen kraken, achterlichten kunnen soms uitvallen en dan weer werken.

Heb je ook de remmen getest, stuur lichtjes vast houden en bij een snelheid van 80 vol op de rem trappen. Stuur mag dan helemaal niet trillen, ook moet de auto niet naar links of rechts trekken.

Als je gewoon rijd dat moet de auto ook uit zichzelf rechtdoor rijden. Anders moet er naar de uitlijning gekeken worden of de auto heeft mogelijk schade gehad.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-03-2009, 15:13
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Als de auto nieuwe remmen heeft gekregen bij 105 duizend en hij heeft er nu 177 duizend gelopen dan hoef ik je denk ik niet voor te rekenen dat we het hier over 72 duizend kilometer hebben sinds dat de remmen vervangen zijn.
Ten eerst is de vraag wat er vervangen is (blokken, klauwen, schijven), maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de remmen ondertussen wellicht wel weer aan vervanging toe zijn...
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2009, 15:34
stefanebg stefanebg is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 185
Default

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Als de auto nieuwe remmen heeft gekregen bij 105 duizend en hij heeft er nu 177 duizend gelopen dan hoef ik je denk ik niet voor te rekenen dat we het hier over 72 duizend kilometer hebben sinds dat de remmen vervangen zijn.
Ten eerst is de vraag wat er vervangen is (blokken, klauwen, schijven), maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de remmen ondertussen wellicht wel weer aan vervanging toe zijn...



Ik heb zo'n idee dat ie wat anders bedoelt met n rem......

zo'n zwart ding ''rem (+i)''



ff vragen of de waterpomp er ook bij vervangen is....
Reply With Quote
  #6  
Old 15-05-2009, 12:57
Lagolf's Avatar
Lagolf Lagolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 48
Default

Misschien een wat late post, maar toch misschien van toepassing voor latere lezers van dit topic, kijk langs naar de naden tussen de portieren en schermen, lopen deze overal evenwijdig? is dit niet zo, dan is er kans dat de auto ooit schade heeft gehad, vaak wel wat krachtigere botsingen bij dit soort dingen. ook kun je kijken naar sinaasappelhuid in de lak wat duid op reparaties.
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik
Reply With Quote
  #7  
Old 15-05-2009, 13:19
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Vergeet vooral niet te kijken of die uberhaupt wel goed rijd, dat is gewoon een gevoels kwestie. de tips die genoemd zijn moet je zeker op letten.....

Mag ik je vragen waarom een 1.4 16v en niet een zwaardere motor... Ik denk dat je misschien wat sneller bent uit gekeken op deze motor ipv een 1.6 (of misschien nog iets zwaarder)

Suc6

Lars
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #8  
Old 15-05-2009, 13:26
Lagolf's Avatar
Lagolf Lagolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 48
Default

Om even met de mening van larsv5 mee te gaan, ik denk dat jejezelf mateloos gaat ergeren bij het gevoel van een gebrek aan vermogen bij hogere snelheden, ik heb zelf het gevoel dat het met mijn 1.6 net op het randje zit en dat een 1.4 er flink voor onder doet.

de topsnelheid als die voor jouw relevant is is ook niet hoger dan 170 bij een 1.4 dacht ik.

Succes am jeden falls!
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik
Reply With Quote
  #9  
Old 15-05-2009, 13:41
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

170 is nog maar de vraag, maar misschien (net als je al aan haalt) is dat niet intressant. Maar vergeet niet dat die er behoorlijk aan moet sleuren en dat je verbruik best aan de hoge kant zal zijn. Persoonlijk zou ik voor een 1.6/1.8 of 2.0 gaan, maar dat ben ik.

Ik zelf heb een V5 gehad en dat rijd echt helemaal super, maar kan me voor stellen dat je dat niet zoekt.

Suc6

Lars
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #10  
Old 15-05-2009, 13:48
Lagolf's Avatar
Lagolf Lagolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 48
Default

Ik denk inderdaad dat je veel zuiniger uit bent met een 1.6 dan een 1.4 of het moet zo zijn dat je weinig snelweg rijdt, en veel in de stad rijdt.
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik
Reply With Quote
  #11  
Old 16-05-2009, 06:30
Marten's Avatar
Marten Marten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 807
Default

ik heb een beetle cabrio 1.4 maar dat ding is echt niet zuinig, golf 4 cabrio 2.0 van mijn vader is zuiniger. serieus..
je rijdt altijd plankgas met zo'n ding, (anders gebeurt er niets )

groet Marten
__________________
voor leuke setjes velgen, ''KLIK HIER''
Reply With Quote
  #12  
Old 16-05-2009, 10:23
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,636
Default

Wij rijden alweer hele tijd zeer tevreden in een 1.4 16v. Geen problemen met bak en andere dingen die hier genoemd zijn. Zal wel liggen aan het feit dat het een originele duitser is met goed onderhoud en geen beunhaas onderhoud.

Ga er maar over zeuren maar feit is dat duitsers over het algemeen voor elk wissewasje naar de dealer gaan en zelf geen onderhoud doen. En het feit dat de Tüv-keuring stukken strenger is dan de nederlandse apk.

En dat een duitser voor wijzigingen aan zijn voertuig naar de Tüv moet en dat de veranderingen op het kenteken vermeld worden.

En wij rijden bijna een snelweg, maar als we het rijden is constant 120 km/h op de cruise-control is geen probleem.

Bij aankoop hadden wij een vol jaar garantie op alles ............alles dus en niet zoals in NL garantie op draaiende delen

Enige reparatie die wij gehad hebben is uitwisselen km-teller..........daarbij een lang weekend mogen genieten van een nw Touran 2.0i sportline.........als gratis leenauto. Daarbij werd wel gelijk de achteruitwisser gewisseld........was bekend dat die kapot konden gaan dus kregen we ook gelijk een nw op.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death

Last edited by Dasher : 16-05-2009 at 10:26.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum