![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik kan een jetta cl 1,3 van 1991 kopen, nu heb ik de auto bekeken en die ziet er voor zijn leeftijd nog goed uit. alleen loopt de motor niet zo lekker volgens de verkoper moet die een kleine beurt hebben. nu wil hij dat nog wel voor mij doen maar dan moet ik €200,00 meer betalen. nu is mijn vraag wat wordt er allemaal vervangen bij zo,n kleine beurt en wat kost het normaal bij de garage.
|
|
||||
|
||||
![]() Olie+ filters, lucht en olie filters. Verder ruitenwisser vloeistof bijvullen en remvloeistof nakijken. Ben je bij ons ongeveer 75,- kwijt
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dus de bougie,s en verdelerkap wordt niet vervangen bij een kleine beurt? hij had het er over dat de bougie,s verdelerkap en rotor luchtfilter en oliefilter+ olie werd vervangen voor €200,00 |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee , en 200 euro is wel goed geld voor een beurtje ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hier in de buurt staat voor een grote beurt iets van een 150 euro ofzo
|
|
|||
|
|||
![]() Lekker zelf doen die kleine beurt.
Olie + filter Bougies Luchtfilterelement Ik heb ook net de mk3 van mn broer een kleine beurt gegeven. Waarbij bovenstaande onderdelen zijn vervangen, was in totaal € 83 kwijt.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik laat het liever door de verkoper zelf doen omdat die nu niet lekker loopt. start slecht en loopt op 3 cilinders. als hij die beurt heeft gedaan en de auto loopt nog niet goed dan laat ik de auto lekker staan. en daar komt nog bij dat mijn lichaam mij al een aantal maanden mij in de steek laat. |
|
||||
|
||||
![]() dan zou ik het laten doen. Maar controleer wel of alles gedaan is want als je alles nieuw erop zet ben je dit geld ook kwijt. Tenminste ik koop alles uitsluitend origineel en dan kosten bougiekabels van een type1 gti al 80 euro.
En wat je zelf ook zegt, als hij niet goed loopt is het zijn probleem ![]() Grts Ronald
|
|||
|
|||
![]() Kleine beurt is normaal gesproken alleen Olie+oliefilter + bandenspanning.
Meer houd een kleine beurt niet in |
|
|||
|
|||
![]() koop de auto niet voor hij goed loopt!
die verkoper kan wel zoveel vertellen! |
|
||||
|
||||
![]() Laatst nog luchtfilter, oliefilter, bougies, bougiekabels + bobinekabel, rotor en verdelerkap vervangen, met kwaliteitsonderdelen voor 90 euro
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Van nieuwe olie en een oliefilter gaat een motor niet beter lopen. Vraag je liever af waarom de verkoper dit niet gefikst heeft vóórdat jij kwam kijken. Zijn de bougiekabels en bobinekabel wel goed, compressie, carterdruk, koppakking,misschien lekke of verbrande klep, óf zoiets onbenulligs als een scheurtje in een vacuumslangetje ??
Zolang je twijfels hebt, zoek een andere auto of neem hem zo mee voor weinig en bereid je op het ergste voor (kan het alleen nog meevallen) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat dacht ik toch niet , er komt ook bij :vloeistoffen check,remmen check, en ideien nodig vloeistoffen bijvullen! |
|
||||
|
||||
![]() iedereen geeft een eigen invulling aan de term 'kleine beurt' zo te zien...
maar bij de garage waar ik gewerkt heb werd bij een kleine beurt alles gecheckt,maar het enige wat op dat moment werd vervangen was idd olie+filter a 75 euro. dus of die beste man is erg duur,of hij zegt zomaar wat...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hier pakt kwik fit de winst er kan altijd een beetje ruitensproeier vloeistof bij ![]() |
|
|||
|
|||
![]() de auto is niet door gegaan. de verkoper heeft de bougie,s en verdelerkap en rotor vervangen, maar de auto blijft op 3 cilinders lopen. ook hebben we de bougiekabels van een andere auto geprobeerd maar dat hielp ook niks. daarna was de verkoper er zelf ook wel flauw van. iedereen bedankt voor de info.
|
|
||||
|
||||
![]() verstandig.