#1
|
||||
|
||||
Achteruit
heyy ik heb een golf 2 1.3i cl
niet de snelste maar best snel voor zijn doen :biggrin: alleen wanneer ik um in de achteruit wil zetten, dan kraakt het nogal ergsn heel hard!! ook moet ik soms 2 x de koppeling intrappen voordat ie fatsoenlijk in de 1 wil. en de koppeling kraakt een beetje, is laatst wel gesmeerd maar ut helpt nie echt!! heeft iemand idee,en of tips??? Gr Dennis |
#2
|
||||
|
||||
welkom op t forum!
maar je koppeling gesmeerd? de kabel ofzo dan hoop ik voor je en niet je platen... |
#3
|
||||
|
||||
Is een beetje een VW kwaal, krakende achteruitjes....
Een keer versnellingsbakolie verversen (en GOEDE olie er terug in doen), veel meer kun je niet doen.
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Heb je de originele handleiding van de auto nog? Zo ja, moet je daar eens in lezen. Daar staat iets over beschreven. Nu weet ik alleen niet meer of er iets staat dat je een paar seconden moet wachten, of dat je moet wachten tot het toerental helemaal tot stationair is teruggezakt voor het inschakelen van de achteruit.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#5
|
||||
|
||||
de mijne vraagt altijd stilstand en dan een klein beetje gas in z'n vrij... dan pas laten zakken naar stationair.. en dan schakelen.. heb er maar mee leren leven want bak is verder prima
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
mijne moet ook geheel stil staan.... kan wel vannuit langzaam achteruit zo in z'n 1 knallen en weg rijden.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
||||
|
||||
dat hoort ook zo dennis.. dat was de enige manier waarop ik met m'n 1.3 een burn-outje kon maken :p
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
maar hij ken hem niet fantsoenlijk in z'n 1 krijgen... afstellen van de schakelstangen misschien ? bakolie verversen ken ook nooit kwaad en veel werk is het ook niet.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
njah dat in de achteruit zetten, heb ik wat op gevonden, ik trap de koppeling niet opnieuw in tussen het schakelen tussen de 1 en de R, doe ik dat wel dan kraakt ie wel!!
En ik schakel wel als ie helemaal stil staat hoor:P njah kzal de koppeling dan maar een keer laten afstellen, want een kameraad van mij vond um ook nog al zwaar om in te trappen!!, en ja ik ben ut gewend dus i kvin ut nie zwaar!! |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja de kabel |
#11
|
||||
|
||||
Als ie zwaar gaat heeft dat meestal te betekenen dat je kabel versleten is. Zou em dan even vervangen. Kunnen bijv wat braampjes aan de binnenkabel zitten die dan een beetje haken in de buitenmantel.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
hmzz owk en wat kost zo'n koppelingkabeltje dan |
#13
|
||||
|
||||
een euro of 20. haal geen zelfstellende. dat zijn ondingen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#14
|
||||
|
||||
Goeie tip jaap, dat was ik idd nog ff vergeten, echt ellende dingen zijn dat.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#15
|
||||
|
||||
Ik had precies hetzelfde bij mijn Polo (zelfde bak) . Eerst in zijn 2 en van daaruit ineens doorschakelen naar 1 of achteruit wil wel eens helpen. 2 valt meestal gemakkelijk in te schakelen. Helaas sneuvelde uiteindelijk de vergrendeling van de 2e versnelling.........
(bak lekte nogal na aanvaring met verkeersheuvel)
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Als je serieus genomen wilt worden (niet letterlijk) zou ik maar gewoon ABN typen i.pv. breezah.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#17
|
||||
|
||||
Rustig Allart
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
njah seg mag ikkuh tog wel self wetuh onie dn:P neej geintje, ik zit zo vaak op msn dat het er helemaal is ingebrand sommige woorden sorry
__________________
VW Golf 3 1.6 75 pk Milestone |
#19
|
|||
|
|||
Hi, de mijne (Golf 2, 1.3 function, 1992) kraakt ook bij in achteruit zetten, soms niet vaak wel.....
Ik heb twee vraagjes aanhakend op dit onderwerp. Ik heb dit ook een zelfstellende kabel maar heb nergens afstelschroeven o.i.d. kunnen vinden, kan ik dat toch een niet zelfstellende kabel gebruiken? In het handboek staat dat versnellingsbakolie nooit ververst hoeft te worden bij handgeschakelde bak, maar het kan dus wel neem ik aan? de aftapplug en vulplug zijn makkelijk te vinden? |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ff de zoekfunctie gebruiken. Bestaat zeker een topic over waar deze doppen zitten. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |