#1
|
||||
|
||||
1.8 GTI (DX) start slecht bij warme motor
Het is wsl al eerder het forum gepasseerd maar ik kom niet echt tegen wat mijn probleem beschrijft.
Starten als ie koud is doet m'n GTI als de beste... een paar omwentelingen en hij loopt. Maar consequent als deze warm is start ie niet meer. Tenminste als ik lang, misschien wel 1 a 2 minuten (met wat tussenpozen) doorstart slaat ie wel aan, mits ik het gaspedaal helemaal intrap. Hij loopt dan eerst even op 2 a 3 poten maar na een paar maal gas geven loopt ie normaal. Wat me opvalt is dat hij dan lager stationair loopt dan anders. Normaal 1200 a 1300 toeren (hij staat wat hoog afgesteld) na het problematisch starten loopt hij 900 a 1000 toeren. ik weet niet of dit laatste er iets mee te maken heeft maar het viel me op. Hij doet dit dan ook consequent. Wie kan mij tips geven dit probleem aan te pakken? Ik heb een andere warmdraairegelaar liggen om te proberen of dit de veroorzaker is. Alvast dank |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb het ook gehad met mijn gti. Ik heb toen mijn hele injectiesysteem los gehaald en overal koperen ringen tussen gezet zoals het hoort en toen was het bij mij over. Bij mij miste er veel ringen. De koude start leidingen kunnen ook lek zijn dan doet hij het ook niet zo best.
Als de motor koud is dan voelt hij dat en spuit hij extra brandstof in via je koudestart sproeier. Daarom start hij dan wel. Misschien hebben jullie er iets aan.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#3
|
|||
|
|||
Die topic van dat start probleem was ik dus. nou ik heb een andere brandstof pomp gestoken en dat bleek het probleem te wezen..
ik heb een simpele tip voor je.. Als de motor warm sta en je zet hem uit. doe dan je motorkap open en draai na ong 7 minuten op je spinnekop je benzine leiding een kleine slag zie je dat er dan nog druk op leiding zit. als dat niet het geval is.. netzoals mijn probleem. dan moet je een andere pomp steken. zorg ook dat je filters van de tank en je retour leiding goed en schoon zijn. laat me je ervaring weten. dit is een heel rottig probleem.
__________________
My Golf is my image |
#4
|
||||
|
||||
goeie tip stefan. Ik heb eens dit getest door de relais uit de kast te halen en doorverbonden met een draadje zodat de pomp continu blijft draaien. Zo kun je ook kijken of de auto direct start en als dat niet het geval is dan trekt hij ergens lucht.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#5
|
|||
|
|||
ik had ook de zelfde probleem :
ze zijden op het forum dat het aan de warmte regelaar kon zitten koppaking lek was dat ik de zekering kast moest veranderen ben later achter gekommen dat ik allen de op voer pomp moest veranderen zo gezegt zo gedaan en loopt nu als een zonnetje probeer maar eerst de pomp maar te veranderen advies nieuwe aan schaffen kost je 75 euro bij een sloperij in putten 2e hands vragen ze 50 euro voor tevens hij kan veel nieuwe onderdelen voor golf 1 onderdelen regelen ik hoop dat ik je met dit mail je van dienst kan wezen en hoor het wel van je gr : kayatelecom |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dit verschijnsel wordt veroorzaakt door de accumulator, een soort drukpot, deze houdt de druk richting de motor constant. Dit ding zit vlakbij je benzinepomp gemonteerd. |
#7
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga snel met de tips aan de slag!
|
#8
|
|||
|
|||
Klinkt volgens mij ook als een accumulator-probleem. Daar zou ik ook als eerste gaan kijken als ik jou was.
|
#9
|
||||
|
||||
Bij de porsche 924's(soortgelijke injectie, mijn eigen heeft er gelukig geen last van) zijn hier ook veel problemen mee, bekijk dit topic eens:
klik Hier staat veel uitleg en tips in om diverse onderdelen van de injectie te controleren die dit probleem kunnen veroorzaken.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Bekend probleem....zit in de brandstofpomp...vervang die maar voor een nwe dan ben je er hoogstwaarschijnlijk vanaf.
__________________
Groeten, Jeroen. |