Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 13-05-2009, 11:23
Alex1981m Alex1981m is offline
Forum Newbee

Default Problemen met Dynamo/Accu

Mijn dynamo lijkt wat problemen te geven. Laatst hield tijdens het rijden de electriciteit er mee op. Doordat ik gas bleef geven begon de auto te schokken, en sloeg uiteindelijk alles weer aan.
Door deze vreemde manier van oplossen heb ik het idee gekregen dat het probleem in een niet goed functionerende dynamo zit.
Toen ik navraag deed bij familie kreeg ik het advies eens te kijken naar de koolborstels in de dynamo. Nu ben ik nogal een leek op het gebied van autotechniek, dus durf het niet aan om zelf de boel open te draaien.

Heeft iemand een idee waar een dergelijke storing door veroorzaakt zou kunnen worden. En weet er iemand een garagebedrijf in het zuid-oosten van brabant die dit soort reparaties eventueel uit kan voeren. De garages die ik gebeld heb zeiden dat ze de dynamo er uit halen en dan een vervangende dynamo plaatsen. Gezien de kosten lijkt mij een reparatie echter goedkoper.

Even wat gegevens van de auto in kwestie:
VW Golf III uit 1995.
2.0 GL versie
Er zit een nieuwe accu in, dus kan me niet voorstellen dat deze het probleem zou zijn. Heb hem pas nog helemaal weer opgeladen na de storing onderweg.
Reply With Quote
Old 13-05-2009, 11:32
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Als je het zelf niet aandurft, kun je het beste naar een accu/dynamo/startmotor speciaalzaak gaan. Die meten de boel door en aan de hand daarvan kunnen ze je dynamo reviseren of vervangen, ipv deze klakkeloos te vervangen.

Een forumsponsor hier is Auto Glas Veghel, in hetzelfde pand is Auto Elektra Veghel gevestigd, en zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen.
Reply With Quote
Old 13-05-2009, 12:33
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Alex1981m
Laatst hield tijdens het rijden de electriciteit er mee op. Doordat ik gas bleef geven begon de auto te schokken, en sloeg uiteindelijk alles weer aan..

klinkt als kortsluiting ergens.

Quote:
Originally Posted by Alex1981m

Gezien de kosten lijkt mij een reparatie echter goedkoper.

Hoeft niet altijd zo te zijn. maar wat arne zegt, laat hem ff na kijken en beslis daarna.
Reply With Quote
Old 13-05-2009, 16:49
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met de vento.
Er zat toen op de + van de accu een contact los.
Dacht ook aan de dynamo was.
1 boutje aandraaien en het was weer starten en normaal rijden. (als alles zo simpel is)
Je zal het in ieder geval na kunnen kijken is binnen een minuut gecontroleerd.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules