|
||||
|
||||
piepen olielampje golf III
technisch vraagje...
De Golf van Annemiek (1.8 type III bouwjaar 1991) heeft de laatste tijd last van een piepend olie lampje. heb de olie al gecontroleerd, maar deze is perfect op peil. Het rare is ook dat hij het eigenlijk alleen doet bij warme motor, en na het nemen van een afslag of bocht. De eene keer piept hij 3 keer en dan is het over. Een andere keer blijft hij een tijdje piepen en dan weer even niet, om later nog wat piepjes te geven, en daarna op te houden met piepen. wat kan dit zijn? oliedruk meter defect? slechte massa ergens....? Zou dit toch wel op willen lossen voor we naar der See afreizen.
|
||||
|
||||
Slechte oliedruksensor?!
Vriend van me heeft namelijk laatst precies hetzelfde gehad.
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
En dat probleem was opgelost toen de oliedruksensor was vervangen?
Dan is dat het eerste wat ik ga doen. Thanx!
|
||||
|
||||
iemand andere idee-en, of bevestigingen???
|
|||
|
|||
Hier thuis hebben we een mk3 1.6 met precies hetzelfde probleem, ben benieuwd wat het nou precies kan wezen.
|
|
||||
|
||||
Ik heb bij mijn golf3 1.8 (ADZ) het volgende gehad:
Olielampje + Zoemer bij warme motor, bij bijvoorbeeld afremmen op de motor op een afrit of van bijv. 130 naar 100km/h op snelweg. Bij koude motor en lagere snelheden was er niets aan de hand. Bleek bij mij een verstopt zeefje te zijn van de oliepomp. Daardoor was de oliedruk te laag en bij afremmen op de motor net kritiek, waardoor de zoemer+lampje aan gingen. Ik heb met perslucht (voorzichtig!) de oliekanalen doorgespoten vanaf 1 van de sensoren. Bleek uiteindelijk dat het zeefje verstopt zat... Het kan ook net zo goed een defecte sensor zijn, die had ik ook allebei al vervangen aangezien ze toch niet veel kosten.
|
||||
|
||||
Vanmiddag heb ik de sensor vervangen.
Ritje Arnhem--Ede gedaan, geen piepje meer gehoord. Zo weer terug naar Arnhem, kijken of hij dan nog niet piept. Morgen verse olie en olie filter erin. En voor alle zekerheid heb ik al een andere pomp klaar liggen. Maar voor alsnog lijkt het opgelost met een nieuwe sensor.
|
||||
|
||||
Opgelost?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
|||
|
|||
Jep de reis naar oostenrijk kan beginnen
Heb ik vernomen uit zeer betrouwbare bron
|
||||
|
||||
Gelukkig dan maar.
Goede reis!