|
||||
|
||||
Het is klein en rood en het schiet zowat onder je kont vandaan
Beste forummers.
Misschien is het nieuws hier ondertussen ook al door gekomen dat mijn gele polo (86c2f steilheck op grijs kenteken) vorige week total los is gereden. Een hollander die in frankrijk bivakeert en hier dus gewoon op vakantie was, nam op geheel franse wijze voorrang terwijl ik op een voorrangsweg reed. Zodat mijn gele vriend een compleet ander gezicht ervan kreeg: Het was voor mij een kwestie van flink remmen dus en me ogen dicht doen en wachten op de klap! Ik heb wonder boven wonder zelf er totaal niks eraan over gehouden, maar het had dus veel erger kunnen uitpakken. Het enige waar ik wel een beurs hoofd ervan kreeg is dat je je schadeformulier ingevuld en al PERSOONLIJK afgeeft en dan weet de verzekering nog niet dat er een melding is geweest van een schadegeval! Dus achteraan hollen en bellen met de verzekering en ook met de rechtsbijstand. Want per slot van rekening heb ik ook de auto nodig voor mijn werk. Om een lang verhaal kort te maken en ook zeker een flinke pleister op de wond, ben ik nu dus ( en ook mijn vrouw ) de trotse eigenaar van een Knalrode 6n Polo uit april 1999. Ik heb er vanochtend samen met mijn schoonvader eerst maar eens proef ermee gereden en de auto goed getest. Want een auto moet je nooit in je eentje gaan aanschaffen, altijd met een 2e persoon erbij. Maar ik zal hem eens onthullen: Ik moet je wel eerlijk onthullen dat de vorige polo een 1.0 motortje had of heeft of whatever. Deze rode daarintegen heeft een 1.4 motor en dat is wel goed te merken! Ik kreeg ook vaak de indruk van dat hij onder mijn kont vandaan zou schieten. Goeiedag zeg! Wat een vermogen heeft dat kleine rode autootje, je merkt niet eens dat je te hard rijd eigenlijk. Maar ik ben er apetrots op de auto, vanmiddag de verzekering geregeld en ook overlaten schrijven. Vanavond een pakkie shag gehaald voor mijn schoonvader anderhalf uur gereden en de shag ergens vlakbij rotterdam gehaald bij een tankstation wat een brute bak is het!
|
|||
|
|||
veel plesier van de polo
handels kenteken plaat zat teminste goed vast |
|
||||
|
||||
Ongelovelijk hoe snel jij je 86C 'tje vergeten bent
Tja, het is een hele stap vooruit van een 86C naar een 6N. Veel plezier er mee!
|
||||
|
||||
balen van je ouwe polo! maar je hebt er iets moois voor terug gekregen!
nog plannen mee?
|
||||
|
||||
Zeker balen, maar je hebt inderdaad een mooie polo terug nu. Super interieur ook trouwens
|
||||
|
||||
@ Martiepartie
Ik ben mijn oude polo niet vergeten!! Ik heb zowat een avondvullend foto en filmmateriaal van mijn gele vriend het is alleen jammer dat hij zo abrupt an zijn einde moest komen. Maar wees niet getreurd, ik ben bezig met een muziekvideo van hem @Mitta Zoals hij er nu erbij staat heb ik nu geen plannen met die rode polo, misschien met de tijd de ruitenwisserarmen in het geel maken? Doorzichtige achterlichten...... sportuitlaat met dubbele pijpjes....pffffff weet ik veel........ Ik moet nog eerst een naam voor hem bedenken, en ook me web-log aan gaan passen. Dus ben druk zat nu op het moment
poohlo...wie anders! Last edited by Arno : 28-03-2009 at 23:47. |
|
|||
|
|||
Gefeliciteerd of moet ik gecondoleerd zeggen.
Jammer dat je geen 86c meer hebt,6n is niet echt mijn ding 1 gehad maar daar blijft het denk ik maar bij. Maar succes ermee en niet teveel tupperware aan doen he.
|
||||
|
||||
Beste Patrick,
Maak je geen zorgen dat ik tupperware er op zet, ik heb ook nog een vrouw die daar streng op let
|
|||
|
|||
leuk zo'n polo, wij hebben er eentje uit hetzelfde bouwjaar maar dan een variant met een 1.6! willen wel vooruit ja!
enne, gele ruitenwisserarmen? dat kan echt net, maarja, dan is deze rood met geel, en je andere was geel met rood |
|
||||
|
||||
Jammer van je 'oude' Polo Arno. Als je deze 6n snel vindt, moet je eens in een g40 gaan rijden!
|
|||
|
|||
g40jes zijn zo traag als dikke srond tegen de berg op.
zegt de gek met 45ps onder de kap
|
||||
|
||||
Ligt er maar net aan waar je ze mee vergelijkt!
Ontopic: ben benieuwd wat je er van gaat maken arno
|
||||
|
||||
Niet om te stangen, maar ik was niet echt te spreken over het 'pittige' karakter van mijn oude 6N 44kw.
Mijn 86c'tje met 1.3 en ietwat aangepast inlaattraject wilde veel beter van zijn plek. @ Arno; gele wissers en spiegels zou wel het hele thema in stand houden
|
||||
|
||||
@martiepartie
De vorige heb ik juist gek gemaakt en zo op die manier opgefleurd. De polo die ik nu heb is in mijn ogen helemaal af, hoef ik verder niks aan te doen. Alhoewel onderhouden moet je ze altijd blijven doen. Maar echt gek gaan doen zoals die andere dat doe ik voorlopig niet. @rutger Ik ga er tosti's ermee bakken, kokende gloeilampen ermee verwisselen, pakken koffie er mee open trekken. Maar voorlopig hou ik hem nog wel zo, zoals ik al vermelden
|
||||
|
||||
boehoe.. ik zal je instructievideo's missen!
(nee, echt!)
|
|
|||
|
|||
ik vind het een mooie polo ...
ben benieuwd hoe hij in de loop der tijd zal veranderen
|
||||
|
||||
Quote:
Wat moet ik ervan maken dan? Naar mijn idee is mijn auto af zoals die bij staat
|
||||
|
||||
Van harte!
Nette auto! Inderdaad niet te veel aan doen Arno, hij is goed zo. Ik zou haar hooguit een keer flink poetsen, vw logo achterop recht zetten en naafkappen op de velgen, klaar. Ik snap dat je haar voor dagelijks gebruik niet lager leg, al zou dat wel mooi zijn! En A.U.B. GEEN doorzichtige achterlichten!
|
||||
|
||||
Het beestje is ook naar mijn mening af zo, ik zit er nog aan te denken om een sportuitlaat erop te zetten.
Maar voorlopig wil ik de "gebruiksschade" krasjes en verf die aan de voorbumper zitten om die eens maar te lakken. Ook heeft hij op de motorkap een kras zitten, die ik toch eerst netjes wil weg werken Kortom heb ik voorlopig wel voldoende werk om hem eerst maar eens strak te krijgen. Ik heb ook hier elders op dit forum gelezen hoe je dat kan doen. Ik heb ook mijn ideeen, maar dat komt later wel van pas. @ a busser. wees niet bezorgt, ik vind doorzichtige achterlichten ook erg verschrikkelijk achterlichten blijven zo zoals ze zijn, ik dacht er eerst over om 6n2 achterlichten erop te zetten maar dat vind ik ook geen porrum