|
|||
|
|||
Wat is deze waard?
Ik heb een golf I cabrio 1.8, heb hem al bijna 2 jaar, ooit eens gekocht van een maat omdat ik dacht dat ik er een goeoie zaak aan deed. Maar had geen idee of dit effectief zo is (niet eerst prijzen gechecked ofzo.) Gewoon afgegaan op wat die maat zei die er toch al enkele jaren mee bezig was.
Het gaat dus om een Golf van 1985, 1800cc met carburateur. km: +/-202.000, de kleur is donker grijs/ antraciet hij/zij heeft: een sportnokkenasje, type of merk weet ik niet juist heeft net een cilinderkoprevisie gehad, motor is nu heel goed en best snel! nieuwe koppelling zit nog (van de vorige eigenaar) een "Wolfsburg kitje" op met raamzwengeltjes, vloermatjes, pook, deurslotknopjes chrome spiegels chrome bumpers koplampen met een kruisje in staat nu ongeveer terug op orginele vering voor de keuring, maar hing op verlagingskitje ook stonden er ooit porsche "phone dials" op die kan je zien op de foto's ik zal binnenkort ook een foto's proberen te maken van de huidige staat. kunnen jullie eens zeggen wat je ongeveer denkt dat deze wagen waard is, met en/of zonder de porsche velgen?? Alvast bedankt ! Piet Last edited by Pedro_beetle : 29-04-2009 at 21:57. |
|
|||
|
|||
max 1500 euro als de wagen in een nette staat is.
Is de wagen in een superstaat dan al gauw richting 2500 euri maar foto's zeggen meer heeft ie clipperset? andere opties? etc........ |
|
||||
|
||||
Als ik het zo zie(vanaf de foto) dan wel iets meer. Mooie auto!! Zelf vind ik de wielen iets minder staan, maar verders.. |
|
||||
|
||||
Ik zie dat je ze zelf al hebt toegevoegd. Zag ze in het fotoalbum voorbijkomen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
hehe, ja ik moest nog even uitzoeken hoe het zat met foto's uploaden! 't is wel echt een fijne golf en de motor is nu echt wel in orde, alleen heeft hij nu een zware kuisbert nodig en er moeten nog wat frulletje gefixt worden. nu staan er terug standaard velgjes onder, maar heb de porsche velgen erbij. wou hem eigenlijk maken en doorverkopen en de velgen als winst houden, maar heb zo een beetje 't idee dat da niet gaat lukken. Veel teveel betaald als ik het zo hoor aankomen... das wel een domper... Geen vrienden vertoruwen of niet te gek worden en eerst deftig jezelf informeren dus... alvast merci voor reply's P. |
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien makkelijk om al aan te geven wat jezelf betaald hebt. Ik ben geen expert, maar ongetwijfeld dat er dan mensen je een zinnig antwoord kunnen geven. Wat mij wel opvalt zijn kleine dingen. Zwarte gedeelte op de bumper niet netjes geplakt, deur hangt scheef, plastic van de dikke bumpers zit nog op de schermen. Succes. Ronald Last edited by Ronald : 30-04-2009 at 09:08. |
|
|||
|
|||
jeps hij is inderdaad niet 100% met oog voor de allerkleinste details afgewerkt.
Die deur ga ik wel rechthangen en als die kleine frullekes ook nog maken. Ik heb hem des tijds 3000 betaald... Dacht dat dat meeviel omdat men maat vol lof was en ik had wel eens meegereden en inderdaad heerlijk! Hij sprak ervan dat hij er 4000 voor zou krijgen met gemak. en een half jaar later bood hij hem effectief aan en voor 3000 omdat hij dringend een camionette nodig had voor zijn werk. En ik helemaal gek snel overgegaan tot kopen, wel nog de porschevelgen erbij geeist want die wou hij eerst niet weg doen. Maar dus ondertussen wel al een nieuwe koppelling en gereviseerde cilinderkop gestoken... Misschien moet die maat hem zelf maar terugnemen voor de zelfde prijs + de stukken van de raparaties en dan koop ik een gti! Haha |
|
|||
|
|||
Als het dak niet lekt en de golf verder geen roest of rare plekken heeft denk ik dat je voor die prijs een leuke golf hebt
Voor je zelf dan,niet om door te verkopen met veel winst |
|
||||
|
||||
Ik vind 3000 wel aan de dure kant voor deze cabrio, maar
mag m zeer zeker zien Aangezien ik verwacht dat je m niet met winst verkoopt (zeker niet zonder de Teledails), zou ik hem gewoon opknappen. Alle details en slordigheden aanpassen en dan voor mezelf houden |
|
|||
|
|||
als ik de foto's nu bekijk is het een net exemplaar maar in mijn ogen geen 3000 euro waard. Je zult dan de eerder genoemde dingen moeten repareren/oplossen, dan kun je denk ik met geluk weer die 3000 euro terug vangen. Anders de chroombumpers eraf en van die plastic bumpers erop dan de chroombumpers los verkopen. Velgen zijn altijd moeilijk, als je ze zelf mooi vind kan een ander ze bagger vinden en daardoor de geboden prijs omlaag helpen.
Bumpers standaard maken (geen clipperset) spiegels terug bouwen, zwarte lijsten met chroomrandje erop, ATS cup wielen eronder en dan verkopen voor 2500 euri mits het dak ook nog goed is. En de rest van de delen verkoop je los en je heb ruim je aankoop bedrag eruit. |
|
||||
|
||||
Geen slechte prijs met revisie enzo in het oog houdend.
|
|||
|
|||
Quote:
fout als je een auto probeerd te verkopen met een defect dan krijg je die echt niet voor die prijs verkocht hoor, je kunt beter zorgen dat ie inorde. Als het motorblok in een leek zijn ogen een revisie heeft gehad dan is het al snel een ragbak geweest en de kans is groot dat ze m dan laten staan. Heeft ie echt een revisie gehad en je kunt de rekening overleggen wat er allemaal aan gedaan is, heeft het enigsinds meerwaarde anders echt niet. |