|
|||
|
|||
verschillen golf 2 en jetta??
hej mensen,
ik ben net nieuw hier en ik had een vraagje, ik ben een beetje uit gekeken op mijn huidige project ( seat ibiza cupra ) en wil iets anders nu ben ik op zoek naar een jetta om daar een gti motor in te leggen! waar moet ik op letten en wat past op elkaar?? -past een gti motor er zonder problemen in?? ( ze zijn zo ook gelevert de jetta met gti dus ik dacht waarom niet? :P) -welke motor code moet hij hebben? ik heb er al 3 thuis liggen van mijn oom van de sloop en eentje is er geloof ik een kj motor?? -wat moet er verder dan verandert worden? alles zoals computer, kabelboom?? Kijk als ik dit al vast eens weet dan kan ik er aan beginnen! want ik ben een schade hersteller en geen monteur dus dit is voor mij ff een lastig iets welke motor erin mag enzo! ik hoop er fijne reacties van te krijgen en nog maals ik begin net met dit project mvg mike mennen mike_mennen901@Hotmail.com |
|
||||
|
||||
zover ik het weet is een jetta2 alleen qua carrosserie anders, zeker mbt het blok zijn ze precies hetzelfde, maat van me heeft een jetta 2 GT met exact hetzelfde blok als ik, een GX.
Motorcodes die je moet hebben: PL. KR of HT en RD, (respectievelijk 16v of 8v) Let wel op dat je 2 verschillende soorten motorsteunen hebt, de 1.3tjes zijn anders, vanaf een 1.6 en groter zijn ze hetzelfde. Kabelboom: ligt eraan wat je allemaal wil overzetten, ik zou de kabelboom van je donorauto reviseren. Miss. ivm MFU etc.? iig, er zijn dr zat hier die het al gedaan hebben (nee ik niet, ik ben best tevreden met mn 90 peekaatjes :P ) laatste tip: als je een bepaald percentage stijgt in vermogen door middel van het monteren van een andere motor, moet je auto opnieuw technisch gekeurd worden door de RDW. kijk ook even of je wel zin hebt in die malaise... iig veel succes! gewoon doen! , en post vooral veel foto's in je projecttopic cheers |
|
||||
|
||||
Meer dan 40% stijging is een rdw herkeuring.
|
|||
|
|||
WELKOM
GTI motoren EV,RD,PF,PG=8v KR,PL =16v Kabelboom ,ligt eraan wat je nu hebt en er in wilt hebben Verder is het 1op1 overzetten Vergeet niet de brandstofpompen |
|
||||
|
||||
Of koop direct een Jetta waar al een 16v in hangt Er staat nog wel 1 te koop op dit forum.
|
|||
|
|||
haha oke maar jah ligt eraan wat hij er allemaal aan heeft gedaan enzo kan je me ff door verwijzen naar die pagina??
mvg mike mennen |