#1
|
|||
|
|||
4s bak in GTI 1?
hallo,
Past een 4S(diesel uit Golf 2) bak in een Golf 1 GTI?(DX motor) zijn de steekassen/homokineten over te zetten op een GTI? Of moet alles aangepast worden zoals de flenzen ed.? |
#2
|
|||
|
|||
Past wel. Voor de zekerheid kun je het beste de flensen even meten.
Maar volgens mij hebben ze beide 90mm flensen. Dan kun je de gti assen gewoon gebruiken. Dus plug and go. |
#3
|
||||
|
||||
en als het niet zou passen zet je de flenzen eventjes over. No problemo
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#4
|
|||
|
|||
en wat is het voordeel van een dieselbak op een DX blok?
__________________
My Golf is my image |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Geen voordeel. Oude bak had kapot differentieel. Deze (diesel)bak is gekocht omdat deze gereviseerd was en hetzelfde zou zijn dan een 2Y. alleen de 4 en 5 zouden anders zijn. Rest zou overgezet kunnen worden maar past niet in de praktijk. Flenzen zijn groter, steekassen passen niet. Dus alles aanpassen? of is de bak gewoon te groot te verschillend? |
#6
|
|||
|
|||
Bij een 4S is alleen de 1e versnelling gelijk aan de 2Y [16v] bak
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Het gaat me niet zozeer om de overbrenging maar om de maat van de flenzen, steekassen (en evt homokineten die daarop passen) die daar op passen. |
#8
|
||||
|
||||
Dit zijn de overbreng verhoudingen.
7G origineel GTI DX motor 08/1982 tot 08/1983 Bak 1. 2. 3. 4. 5. ASS 7G 3,454 2,118 1,444 1,129 0,912 3,647 2Y 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667 7A 3,455 1,944 1,286 0,909 0,712 3,941 4S 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941 |
#9
|
|||
|
|||
Nou,past er zo onder
Gaat aleen niet echt lekker rijden De overbrenging is veelste lang Of is het maar tijdelijk? |
#10
|
||||
|
||||
dat is niet tijdelijk, zo is die versnelings bak.
en de top snelhijd haal je in de 4e versnelling. kijk maar na de overbring verhouding. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
HAHA,of de bak er tijdelijk onderkomt Heb zelf ook een x met een 4bak van een golf 1 geredn[achter een 16v] |
#12
|
||||
|
||||
die van mij is standaard een 9A... met een DX van 05-10-1983
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Bak past gewoon met de 100 mm aandrijfassen van de latere 1 cabrio's.
Bak is wel ontzettend lang voor een 112 pktje....top in de 4 is bijna 200 en dan zakt ie in de 5 weer terug. Wij monteren deze bakken ook nog weleens, maar je hebt er eigenlijk wat meer vermogen voor nodig om in de 5 ook nog te kunnen versnellen. Als de topsnelheid je niet zo boeit moet je het gewoon doen, rijd wel super relaxed op de snelweg.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
||||
|
||||
wat is dan de beste bak voor een DX motor?
(ook een 2y bak 16v) |
#15
|
|||
|
|||
Wat is het verschil tussen de 7G en de 9A bak? en dan bedoel ik niet de overbrenging? heeft de 7G de kleinere flensen van 90 mm en de 9A de 100 mm?
|
#16
|
||||
|
||||
het zit hem in de overbrening zover ik weet zijn de flensen gelijk.
|
#17
|
|||
|
|||
En hoe doet een FM bak het achter een 112 pk DX?
(is toch uit een GTI 1.6?) |