|
||||
|
||||
korte schokbrekers T3
Hallo!
Nu ben ik op zoek naar verkorte/ingekorte schokdempers voor mijn bus. Mijn bus is verlaagd met -80mm. Nu zitten er nog rommel schokbrekers onder, en nu na de vakantie en bijna 3000 km verder ben ik dat gedwijl wel spuug zat. Ik wil hem zo stijf als mogelijk hebben, ik ben nu bezig alle rubbers en bussen te vervangen van het onderstel zodat alles weer fris is, maar ik kom er niet uit kwa schokbreker keuze. De koni special D en de Bilstein B6 zijn de meest voor de hand liggende keuzes, en met een beetje shoppen ben je voor een set rondom voor 350 a 400 euro helemaal klaar. maar ik ben te bang dat ik ze te slap ga vinden, met name de ingaande slag mag van mij best stug zijn. nu met volle belading klap ik met mn reservewiel op het asfalt bij een beetje kuil en mn wielen voorwielen raken de bovenkant van de binnenschermen. Ik lees verhalen over KYB dat deze erg stug schijnen te zijn, heeft iemand deze wel eens onder zn bus gehad? graag jullie ervaringen !
|
||||
|
||||
Die van AVO zijn instelbaar, misschien helemaal interessant met de stand van de pond?
https://www.brickwerks.co.uk/t3-par...erformance.html
|
||||
|
||||
en bij mijn weten zijn KYB's niet voor T3's leverbaar
|
||||
|
||||
Ik ben via een paar duitse vrienden er nu achter dat standaard lengte voorschokbrekers van een T4 met toevoeging van 4 busjes prima onder een verlaagde T3 passen, met als bijkomend voordeel dat een t4 relatief zwaarder is op de neus, dus een standaard Monroe voor een t4 zal het prima doen op een verlaagde t3. Ik ga het eens proberen, ik heb ergens nog oude t4 schokkers liggen dus eens kijken hoe dat allemaal past. ik zal hier tzt eens wat foto's dumpen van het experiment.
|
||||
|
||||
Waar komt die -80mm verlaging vandaan? Want de meeste veren die ik op internet zie gaan maar tot 60mm. En ik hou ook wel van laag.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Deze kosten weinig. Geen idee wat voor een kwaliteit dit is.
http://www.ebay.co.uk/itm/4-LOWERIN...LoAAOSwDk5UDFNE
|
||||
|
||||
Die zitten er nu nog onder, en nu, 5 jaar en ongeveer 10.000 km later helemaal aan pap.....ik kan ze niet aanraden. Kost weinig maar t is ook echt niks.
Binnenkort gaat de campert de schuur in voor de winter en gaat het grote onderhoud en verbeteren beginnen, ik zal hier de inbouw van de Gabriel hi-jackers posten. ik ben benieuwd.