#1
|
||||
|
||||
Elektrische ruitbediening golf III variant
Hallo,
ik heb een probleem met de elektrische ruitbediening van een golf III variant, aan de achterkant. Nu kan ik niet precies zien hoe dit werkt, ik heb wel alles ervoor weg dus de deurpanelen en de bekleding daarachter. Aan 1 kant doet de motor helemaal niets meer als je hem bedient. Hij krijgt wel spanning. Is de motor dood? Wat kan dit zijn... De andere kant werkte al niet meer toen we de auto kochten, nu heb ik dit ook meteen bekeken, blijkt dat de oude eigenaar een lat in de deur heeft gemaakt om het raam omhoog te houden. Nu blijkt zonder de lat wil het raam wel naar beneden, maar niet meer omhoog. Je hoort de motor wel werken, alleen moet je raam dus met de hand omhoog duwen. Hoe werkt dit precies, want ik kan het niet goed zien als ik in de deur kijk... iemand die hier meer van weet? gr michel |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde gehad als jou bij mijn vento. Mijn voorste raam wou niet omhoog blijven staan. Heb daar toen een pvc buis onder gezet en heb hem toen naar de garage gebracht.
De printplaat van mij was gebroken en dan hebben ze toen gerepareerd en toen werkt hij weer perfect. Ik denk dat de andere motor inderdaad is overleden
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#3
|
||||
|
||||
heb hetzelfde met mijn variant ook 1 motor dood gaat heel slecht omhoog helaas toch een nieuwe motor nodig.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#4
|
||||
|
||||
Ik had vorige week ook een probleem met mijn linkerachterdeur ,daar wilde het raam alleen maar open ,als ik m dicht deed ging hij automatisch weer open ,op het laatst deed ie helemaal niks meer .
En ook wilde het raam alleen maar werken op de schakelaars in het dashboard ,en niet met de schakelaars in de deur . Ik heb toen gebeld wat een nieuwe raammotor koste ,en die zat op zo;n 150 euro! Ik kreeg de tip om maar eens de bekabeling in het doorvoerrubber te bekijken ,want daar wil nog wel eens een kabeltje in stuk raken . (het rubber tussen de b stijl en de achterdeur) Nu bleken daar bij mij 2 draden stuk te zijn ,en na het opnieuw solderen en aftapen werkte het weer als vanouds ! O ja ,raammotor voor achter kost dus zo´n 150 euro nieuw ,en het mechaniek zat op zo´n 67 euro . (incl btw en origineel vw)
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
hmm slecht nieuws dus als zo'n motor zo duur is, mechaniek valt me nog mee, maar weet dus niet of die ook echt stuk is..zal eens kijken of ik kan achterhalen waarom het ene raam niet omhoog blijft
__________________
Golf III Atlanta Sport 1.6 '97 101pk |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
waar heb je dit laten doen dan? mischien is de mijne ook nog te redden
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#7
|
||||
|
||||
Ik ben bij autobedrijf kriegsman in onstwedde (gr) geweest. Die had wel meer van dat soort kleinigheden. Als de dealer een nieuw slot wou plaatsen omdat mijn polo 6n toen niet meer open of dicht wou heeft hij ergens aan het slot plaatjes vervangen van 5 euro en toen was het ook weer super.
Ik had toen contact met arnold kriegsman zelf, die zit nu vaak bij de schade afdeling in onstwedde
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#8
|
|||
|
|||
net wat wytze zegt
kijk je kabels tussen deur en stijl een na in de doorvoer rubbers 9 van de 10 x zijn er draadjes kapot |