#1
|
|||
|
|||
tdi power
Hallo allemaal
weet iemand wat het verschil is motorische gezien van een 1.9 110 pk van de oudere golf 4 modellen en de 130 pk nieuwere motoren van een golf 4? ben aan het kijken voor een project maar weet niet welke motorcode ik wil hebben. en aangezien de 130 pk motoren een stuk duurder zijn dan een 110 pk vraag ik me af wat de verschillen zijn ik koop liever een nieuwe turbo dan een compleet 130 pk blok. en hoe zit het met de 115 pk motoren wat zijn daarbij de verschillen die zijn wel pompverstuivers? bedankt voor de reacties Last edited by pim1987 : 06-04-2009 at 13:25. |
#2
|
||||
|
||||
Is de 110pk niet een VP, en de 130pk een PD?
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
pak gewoon een 90pk tdi! is meer als genoeg vermogen uit tehalen. ik zit zelf nu op 143,2 pk uit een 90 pk tdi. dit is met kleine aanpassingen. de turbo s van een 110 pk tdi staan er om bekend om kapot te lopen. daar en tegen zijn die van een 90pk tdi gewoon goed!
|
#4
|
|||
|
|||
kijk maar is ff op www.dieselservice.nl deze jongens weten er veel van, hoe je vermogen uit een tdi krijgt! hun doen ook veel ombouw. van t3 busjes naar tdi.
|
#5
|
|||
|
|||
sorry zo is ie goed www.diesel-service.nl
|
#6
|
|||
|
|||
badankt voor de reacties
|
#7
|
|||
|
|||
de 110pk heeft nog een gewonde hogedruk dieselpomp (bosch vp44 dacht ik)
de 130pk versie heeft pompverstuivers (de 115pk ook dacht ik) De 130pk Tdi's rijden wel wat bruter dan de 110pk, ik heb ze allebei gehad (de 130 nog steeds) de 110 was in een late 3, die was zeker zo snel maar de motor bouwde gelijkmatiger op, de 130 is meer alles of niets lijk mij soms. grt, |
#8
|
||||
|
||||
Wanneer je de motor ergens in wilt bouwen kom je met de 90/110pk het makkelijkst weg, al zou je hem alleen al mechanisch willen maken. De 130/150pk motoren lijken wel voor de eeuwigheid gebouwd, hier is ook het meeste mogelijk qua vermogen. Loopcultuur vind ik van de PD motor mooier (motor is onderin sterker).
Jos. |
#9
|
|||
|
|||
heeft er nog iemand info voor of nadelen van de 115 pk ik hoor vaak negative reacties over lekke koppakking is dat bij alle motorcodes?
|
#10
|
|||
|
|||
als ik jou was zou ik gewoon een 90pk tdi pakken, en de brandstof pomp veranderen voor een mechanise pomp kost wat. maar is makkelijk veel vermogen mee tehalen.
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
idd goeie site. weten ook echt waar ze over praten. |