|
||||
|
||||
Kleurenschema Tellerklok Golf 1 GTI
Ik heb een andere klok in mijn MK1 gebouwd maar nu doet de temp. en brandstof meter het niet meer.
Ik heb de spanningsstabillisator getest en deze werkt wel naar behoren. Nu heb ik dus een ander type teller als eerst. Eerst had ik de teller zonder boordcomp. en nu met. Ik heb dus begrepen dat een aantal draden moeten omgewisseld worden. Nu was mijn vraag, welke, en welke kleuren zijn dat? Wie heeft een kleurenschema van een tellerklok die tot 220km gaat met boordcomputer? Dit is de situatie zoals het nu zit. 1 - Blauw/wit 2 - Bruin 3 - Paars/zwart 4 - Geel/rood 5 - Rood/zwart 6 - Rood 7 - Blauw/wit 8 - 9 - Blauw/Zwart 10 - 11 - Geel 12 - Blauw 13 - Blauw/rood 14 - Zwart Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet is volgorde van aansluitingen van tellerbakken bij alle type1 golfjes gelijk.
Dit staat er op de folie bij de aansluiting van de stekker: 1= Innenbel (telerverlichting) 2= Masse 31 (massa) 3= Tank (benzinemeter) 4= Temp. (koelwater) 5= Kl.1 6= Uhr (klok) 7= Fernl. 65A (grootlicht lampje) 8= Bremsk. k. 9= Oel 1 10= O-C-D-CH 11= Oel 2 12= Ladek. (laadstroomconrole-accu) 13= Blink 49A (richtingaanwijzer lampje) 14=Plus 15 Het verschil zit hem in de printfolie van de verschillende bakken. |
|
||||
|
||||
Ja wat jij er neer zet dat klopt, ik heb hier ongeveer 10 kasten vol met orginele werkplaatshandboeken van vw, maar er staat nergens een kleurenschema in. wel de omschrijving van wat waar zit maar niet de kleurtjes... en die wou ik weten!
In ieder geval bedankt voor de moeite! |
|
||||
|
||||
Deze kleuren heb ik kunnen vinden in de vraagbaak van P.H.Olving
Golf 1979-1983 1= grijs/blauw 2= bruin 3= violet/zwart 4= rood/geel 5= rood/zwart (toerenteller) 6= rood 7= blauw/wit 8= 9= blauw/zwart 10= 11= 12= blauw 13= blauw/rood 14=zwart Dus je kleuren zitten wel goed. misschien zijn de meters stuk? |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja... Ik weet het ook niet, de nieuwe teller zou goed moeten zijn. Het verschil zit hem denk ik wel in de bedrading, De oude teller zit geen boordcomp. op en op de nieuwe wel. Niet dat ik de boordcomp. ga gebruiken maar ik wou een teller hebben die tot 220 liep en in de oude teller zit een breukje in de printplaat want de temp. meter hapert af en toe. De verkoper van de teller zei dat ik waarschijnlijk wel wat draden moest omzetten om het goed werkend te maken. |