#1
|
|||
|
|||
Lassen an de brandstoftank.
De tank van mijn caddy heb ik laten stralen. De filter/vlotterinrichting die op de bodem zit, zat los en omdat ik er niet bij kon (het gat aan de bovenkant is maar 5cm) heb ik een rondje met de luchtfrees geslepen zodat ik er bij kon en alles kon schoonmaken. Achteraf gezien beetje dom.
Nu moet dat rondje er weer ingelast worden, is lassen aan een tank gevaarlijk? Hij is omgespoeld met water en soda, en heeft een nacht op de kachel gelegen om te drogen. Toch ruikt hij nog naar diesel. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
diesel kan niet veel kwaad, maak de plek rondom je laswerk even goed schoon met remmenreiniger of iets. zodat de hitte van je las niet direct in aanraking komt met de diesel die er eventueel nog zit. een tip... als je het laswerk klaar hebt, zet dan even een beetje druk op je tank met een luchtspuitje of iets, en dan spuit je laswerk in met zeepsop dan kun je goed zien of de tank ook dicht is.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#3
|
||||
|
||||
laagje water in de tank zetten voor je gaat lassen.
mocht ie dan gaan branden hoef je hem alleen even te schudden. maar zal wel meevallen hoor als ie gespoeld is dat ie vlam vat.
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#4
|
|||
|
|||
Ik lees op internet horror verhalen over ontploffende dieseltanks en doden,
Het zal wel meevallen dus. Benzine is denk ik erger? |
#5
|
||||
|
||||
Jaren geleden is een kennis van mijn ouders omgekomen bij laswerk aan een dieseltank. Had al dagen staan ventileren.
Maar door verhitting gaat de wand uitdampen en komen er dampen vrij die ontstoken kunnen worden. Zoals VWjopie zegt; laagje water erin en dan lassen.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |