|
|||
|
|||
Originele Fire&Ice???
Hallo
Ik wil graag weten wanneer ik met een originele Fire&Ice uitvoering te maken heb. Kan iemand mij vertellen of de fire&ice uitvoering altijd de kleur LC4V (dark violet perleffect) heeft, of ook is uitgevoerd in de edition one kleur LC3U (dark burgundy perleffect) Heeft de Fire&Ice ook andere emblemen t.p.v. de zijknipperlichten als de edition one? De andere kenmerken heb ik wel gevonden, maar staat er ook iets ingeslagen op chassis o.i.d. (bijv. nr. 3 van 200)? Bedankt voor je reactie |
|
|||
|
|||
fire and ice heeft alleen de kleur lc4v.asbakje een logo
achter op een fire and ice logo en golf gti of golf in paars. fire and ice stickers op de zijkanten achter op. en bekleding in die paars blauwe kleur. zal eens zien wat er bij ons op staat op het chassis.
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Officieel is de Fire and Ice alleen in Duitsland geleverd en dan vanaf bouwjaar september 1990;-
dus modeljaar 1991. De uitvoeringscode is: E3J. -Exterieuruitvoering: 4 lichtmetalen, gepolijste velgen "Estoril", 6 J x 15; bandenmaat 185/55 R 15 V; groen getinte ramen; dubbele schijnwerpergrille zwart gelakt met zwart VW-logo; bumpers gedeeltelijk in de carroseriekleur (zoals de GTI G60), zwarte wielkast- en dorpelverbredingen, zwarte zijlijsten met ingeklikt rasteremblem (of rood GTI-embleem), grote GTI bumperlip; buitenspiegelbehuizing en handgreeplijst achter in carroseriekleur; smoke-rode chterlichten; witte Knipperlichten vóór; zwart VW-logo aan de achterzijde, tekst "Golf" of "Golf GTI" in de kleur roze gelakt (niet CL), zij-emblemen - "Fire and Ice" ; grote, ronde decor-sticker "Fire and Ice" op de c-stijlen, embleem "Fire and Ice" naast het achterlogo "Golf" . -Interieuruitvoering: sportstoelen voor met middenbanen in stof "Aerostreifen" paars-blauw, zijwangen in stof "Aero-Uni" zwart, zijkanten, achterzijde en spandelen in geribbeld kunstleder paars, achterbank-stof in gelijke - uitvoering, geborduurde emblemen "Fire and Ice" in de stoelleuningen; hoofdsteuenen vóór, in hoogte- en kantelverstelbaar, in stof "Aerostreifen" paars-blauw/kunstleder paars; deur- en zijbekleding in "Aerostreifen" paars-blauw met zwart kunstleder bovendeel; vloerbedekking in zwart fijnnaaldvelours; zwarte dakhemel; zacht dashboard; hoogteverstelbare bestuurdersstoel; zachte schakelpook, kunstlederen pookhoes; "Fire and Ice"-embleem op de asbak in de middenconsole . -Exra's: 5-versnellingbak (behalve automaat) stuurbekrachtiging toerenteller -De kleur is vrijwel exclusief voor deze Golf-uitvoering, maar is ook gebruikt voor de Corrado 'Jet' - in hetzelfde bouwjaar; 'dark violet perleffect' kleurcode LC4V (EDIT: de Golf Mk3 GT Special is ook in LC4V geleverd) -De Fire and Ice is leverbaar geweest in zowel 3- als 5-deurs uitvoering -De geleverde motortypen zijn de volgende: RP 1.781 66/90 5 Versn. 25.615,- RP 1.781 66/90 Automaat 26.850,- PF 1.781 79/107 5 Versn. 31.670,- PL 1.781 95/129 5 Versn. 34.310,- PG 1.781 118/160 5 Versn. 38.365,- Dieselmodellen: SB 1.588 59/80 5 Versn. 27.345,- (prijzen zijn nieuwprijzen in DM = ca. 1/2 €) het is een beste lijst bron:www.golffireandice.punt.nl mvg richard Last edited by Crich : 22-05-2009 at 12:38. |
|
||||
|
||||
Ik zou je bijna bij mij uitnodigen,ik heb er zelf 2
De Fire and Ice is een unieke edition. Als je een andere VW behalve de voorgenoemde 3 in die kleur ziet, is dat een wens geweest van de 1e eigenaar (als ie niet overgespoten is dan) De Fire and Ice was wel de 1e die met deze kleur rondrijdt Op de sticker in de kofferbak staan ook codes, en als je het originele onderhoudsboekje hebt zit daar ook een sticker in? (was bij m'n grijze Golf wel namelijk) Een Fire and Ice is wel mooi na te maken,er rijden genoeg neppers rond. Als je interesse hebt kun je ook komen kijken op mijn Fire and Ice minimeeting Dat is op zondag 23 augustus http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49722
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 18-05-2009 at 21:53. |
|
|||
|
|||
hoihoi
ja het is idd een unieke edition. wandt kijk maar is goed rond ze word behoorlijk zeldzaam de origeele zijn er bij niet meer of verprutst met overbodige extras ik ben zelf al een hele tijd aan het zoeke ik heb nu nog een cabrio mk1 maar wil over stapen (deze x defentief ) ik vind de fire and ice echt zo mooi auto en moet je niet moet niet te extras op zeten een paar leuke velgen en een stuk lager wand al mij auto heb last van hoogte vrees ik houde deze in de gaten op mp en als me cabrio weg wil ik is bij deze F&I kijken (en dan even zwart-rode achterlichten erin) mvg richard Last edited by Crich : 19-05-2009 at 06:47. |
|
||||
|
||||
Ik heb nog 2 paar zwart/rode achterlichten
Golfje ziet er mooi uit,alleen voorbumper nog ff recht hangen
|
|||
|
|||
Quote:
hoihoi ik wil even wachten met onderdelen kopen me schuur ligt helemaal veel heb nog zo veel onderdelen en de voorbumper heb je gelijk in deze is nog zo goed als origneel ik kijk bijna elke dag of er iets bij komt en prijsen lopen aardig uit een van 900-2550 euro beter duur als niet te koop gr richard |
|
||||
|
||||
wat zie ik aan de achterklep is er aan gefotoshopt loopt zo raar boven waar normaal de spoiler zit.
|
|||
|
|||
Quote:
nee is niet geshopt de F&I staat tussen 2 loodsen is dus schaduw lijkt mij wandt staat over de rest van de auto ook maar voor ik een F&I koop moet eerst mij cabrio weg en die moet achterlager en en even strip vast zeten en nog een paar kleine dingen en gaat die voor apk en dan in de bingo dus duurt nog even mvg richard |
|
|||
|
|||
Stickers zitten ook op de verkeerde plek !
Moeten veel lager !
|
||||
|
||||
dan zal het waarschijnlijk ook geen echte zijn wel
|
|||
|
|||
Quote:
hoihoi bah jullie heb gelijk heb even een folder gezocht en het idd jullie heb gelijk vind hem in een minder mooi ga ik wel weer verder zoek tijd zat ik wel een origneele anders niet ga geen grof geld betalen voor een na maak + die van jou is ook veel meer paars. ps de jou ziet er erg goed uit gr richard |
|
||||
|
||||
Quote:
bijna alles...; vermeld dan ook nog even, dat je het van www.golffireandice.punt.nl hebt gekopieëerd... (mijn info-site )
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb het ook gekopieeerd. maar er is toch vraag naar? ja dat andere eronder klopt niet van de aantal- wandt op duitse site staat weer anders. maar wat is dan het getal van de produtie? ik denk zelf dat laatse wat bij jou ook staat. 16.700 golfjes. maar de site zit er netjes uit en overzichtelijk. en ja ik moet ook nog heel veel leren . dat blijkt wel met dat logo wat te hoog zat. mvg richard |
|
||||
|
||||
Er zijn 16.700 Golfjes Fire and Ice gemaakt, idd!
Dat lijkt vrij veel, maar daar is volgens mij nog niet eens de helft van over... Laat staan het aantal dat geïmporteerd is en dus op NL-kenteken staat, dat is nog veel lager! Die 16.700stuks is informatie rechtstreeks uit Wolfsburg. (dat lijkt mij het betrouwbaarste...) Over de aantallen wordt flink gespeculeerd; daarom heb ik er ook ff extra aandacht aan besteed op mijn site... @ Crich: Het ging mij er meer om, dat je ff 'de bron' vermeldt! (een beetje reclame is nooit weg...) Ennuh, ik houd er eigenlijk niet zo van om iemand te 'betuttelen', maar ik moet het tòch ff kwijt: schrijf alsjeblieft 'wandt' NIET met 'dt', maar gewoon 'WANT'...en let een beetje op hoofdletters enzo! Ach, je zegt het zelf al: ' ...en ja ik moet ook nog heel veel leren... ' Om wat te leren over VW, ben je hier in ieder geval aan het goede adres! Jij wilt toch ook een F and I kopen? Welkom bij de 'club'! (Check ook ff de mijne; de link staat in mijn signature)
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
hoihoi
Ja idd eigelijk wel ik stond 1.5 jaar geleden- in twijfel en heb ik uit eindelijk toch weer een cabrio gekocht . Maar nu weet ik het zeker dat ik een F&I wil kopen. Maar wel een origneele anders niet . Ja ik snap het ook wel van jou kant uit ik zal het zo even veranderen En ik heb al veel geleerd maar nooit genoeg . De hoofdleters ik zal er even extra op leten. mvg richard |
|
||||
|
||||
Stickers horen idd op de juiste plek te zitten,soms zie je ze wel
op de goede plek,maar verkeerd om,haha.Dan is ie waarschijnlijk overgespoten. Originele lak is of beschadigd door de jaren heen,of erg goed bijgehouden en altijd binnen gestaan. Zou idd best es willen weten hoeveel originele F&I er nog rondrijden,wereldwijd! Wij zijn 2 vrienden...jij en ik
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 22-05-2009 at 01:00. |
|
|||
|
|||
Quote:
Zal ik me er ook maar even mee bemoeien . . . wat Vento Vice tikt is idd pure kritiek, maar wel positief !!! Iemand verbeteren op spelVouten is nooit erg . . . kweekt alleen maar een beetje extra niveau . . . PS : Tikte dit alleen maar voor iemand Vento Vice aanvalt met "Wat-ben-jij-een-zeikerd . . " |
|
|||
|
|||
Quote:
hoihoi Het lijkt me niet te doen hoeveel er nog over zijn. Want er zullen al zoveel gesloopt zijn jammer genoeg . Of over gespoten in een andere kleur . Maar het totaale antal wat geproduct was 16.700st. ReBo ReBo en Vento Vice jullie hebben ook gelijk . Maar ik heb ook gezegt dat ik er extra opzal letten. En het is niet bedoeld als wat een zeikers! mvg richard |