#1
|
||||
|
||||
Wel of niet waar wie weet het antwoord???
Ik ben bezig om een pf blok voor mijn gti opnieuw op te bouwen her en der wat offertes opgevraagd voor onderdelen dus daar ben ik al uit. Nu heb ik wat rond gebeld voor het honen van het blok .In het onderblok wat ik bezit zit een rand boven in de cilinders . Nu kreeg van de ene het advies er moet geboord en dan gehoond worden dus overmaat zuigers dan zegt de ander weer honen is voldoende. Ik heb ook als antwoord gehad alleen nieuwe zuigerveren en dan weer opbouwen dus helemaal niets aan het onderblok doen. Of een ander onderblok opzoeken zonder rand. Mijn blok had aantoonbaar rond de 2 ton gedraaaid ik heb de onderhoud historie mogen inzien auto was namelijk altijd bij de dealer in onderhoud geweest .
Wie heeft nou gelijk ik weet het niet meer. Het blijft trouwens een standaard blok, ik ga dus niet voor vermogens winst |
#2
|
|||
|
|||
ik zou het honen bij een revisie bedrijf laten doen, als je het zelf gaat doen (tenzij je er verstand van hebt) maak je meer slechter dan beter.
zie; http://www.volksforum.com/forum/sho...3&page=18&pp=20 deze auto is van mijn broer, hij heeft hem van rené overgenomen. rené had hem ''gereviseerd'' maar echt beter werd die auto er niet van... succes! |
#3
|
||||
|
||||
honen, overmaat zuiger dan weet je dat hij er weer even tegen kan!
foto van het 'randje' mogenlijk?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
ligt er maar net aan hoe dik de rand is, anders kun je hem met watervast schuurpapier wel iets weg schuren, maar dat is tricky. is de stootrand nogal dik kun je hem beter ff laten honen
|
#5
|
||||
|
||||
Als je het goed wil doen, dan laat je honen tot overmaat. Ding ligt nu uit elkaar!
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
als er al een rand te zien is zou ik zeker voor boren, honen en dan overmaat zuigers gaan! je krijgt er geheid spijt van als je het niet doet.
gegarandeerd dat ie olie gaat zuipen als een gek als je alleen nieuwe zuigerveren erin zet. bij mijn 8 klepper was ook een klein randje te zien toen ik hem uit elkaar trok. daar moest gelijk 2de overmaat in omdat het blok te ver versleten was. kost iets meer maar merk duidelijk verschil met 8v met standaard overmaat. loopt veel sneller!!(gaat het jou niet om maar is wel prettige bijkomstigheid!!) succes groetjes Gary |
#7
|
|||
|
|||
De rand die je voelt is dat geen koolaanslag?
Anders overmaat zuigers er in Doe je dat niet ist zonde van de rest en de euro's |
#8
|
|||
|
|||
Zeker laten opboren, honen en nieuwe zuigers.. Die rand waar je het over hebt word ook wel "stoeprand" genoemd. Als je zo'n rand in je cilinder hebt is ie echt aan zijn eind.
Had dit ook bij de cilinders van m'n motor(fiets). Bij mij vroegen ze 40 eu ex btw per gat voor het boren en honen. Zal bij een auto niet zoveel anders moeten zijn denk ik. Weet niet of je persé een adresje vlak bij huis zoekt, anders weet ik nog wel een goeie voor je.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#9
|
||||
|
||||
nou de motor is nie op zn eind, tis gewoon een stootrand waar de zuigerveren niet bij komen. als het originele hoonbeeld nog goed zichtbaar is zou ik persoonlijk voor zuigerveren gaan, al zeg ik niet dat andere genoemde opties fout zijn
groetjes |
#10
|
||||
|
||||
persoonlijk zou ik ik ook laten honen en overmaat erin,dat gaat gewoon het langst weer mee en een langdurig goede compressie{ligt een beetje aan jezelf natuurlijk}.
maar als jouw budget het eigenlijk niet toelaat en de cilinders zijn nog goed genoeg voor alleen nieuwe zuigerveren,dan is dat ook een prima oplossing. ik neem aan dat je de rest ook mee vernieuwd. krukas en drijfstang lagers. succes en maak er es een foto van als je bezig bent
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik rij met mijn Golf maar 7000 km per jaar ik wil dit blok gewoon als reserve achter de hand houden voor dat mijn eigen blok het opgeeft. Ik heb trouwens gister nog met oud klasgenoot gesproken de zelf veel ervaring had met deze blokken. Hij gaf mij het advies dat ik beter een ander onderblok kon zoeken waar geen rand in zit, dit was een veel goedkopere oplossing dan het overmaat verhaal. Ik had al een keer info opgevraagd bij Bolku die zei het zelfde en deze had deze onderblokken nog wel liggen, maar ik werd aan het twijfelen gebracht door de revisie bedrijven met mijn vraag over het honen. Ik ga de komende tijd de onderdelen verzamelen zodat ik de volgende winter weer wat te doen heb. Of mijn eigen blok moet de geest geven maar dat verwacht ik niet. En wat de foto's betreft dat gaat goed komen zo gauw ik start dan ga ik mijn site opnieuw weer uploaden zodat we het allemaal kunnen volgen. Was al een keer begonnen met het blok en zelfs een site gemaakt maar door onvoorziene dingen moest ik het op de lange baan schuiven, het is een hobby maar mijn gezin gaat voor. Last edited by hummer : 15-03-2009 at 16:39. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Die stoeprand is de maat waarop ze honen, lijkt me dus sterk dat je bij een versleten cilinder nog hoonsporen ziet Een nieuw (goed) onderblok is inderdaad de goedkoopste oplossing, had ik nog niet aan gedacht
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |