#1
|
|||
|
|||
olie-lampje en zoemer voor niks.....
Ik heb een vaag probleem...
mijn olie lampje en de bijbehorende zoemer gaan spontaan af? het lijkt meestal te zijn als de motor wat warmer is. ik dacht eerst dat het alleen was als ik door een bocht ging, dat zou dan een "probleem" zijn van het missen van een olie schotje wat standaard is bij een polo heb ik gehoord.... maaaaar nu gaat het lampje en de zoemer ineens af als ik op de snelweg gewoon rechtuit rij?!?! dan piept ie even (soms langer soms heel even) en stopt weer.. er zit genoeg olie in want dat heb ik gecontroleerd. ow het is een polo g40 met 190k op de klok. tnx |
#2
|
|||
|
|||
storing in het klokkenspel?
of oliesruksensor stuk?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#3
|
|||
|
|||
ik zou idd effe een ander oliesensor proberen zit als je voor de auto staat aan de kant van de boeigies en dan links boven! meen ik zit er nog 1 langs dat is de olie temp
of de olie pomp begint de geest te geven?! succes met je storing |
#4
|
|||
|
|||
Ik ga opzoek naar de oliesensor
de oliedruk is al een keer opgemeten en die is prima, weet niet meer precies hoe veel maar als de motor gestart wordt schiet ie meteen omhoog en bij gasgeven nog meer dus dat zou het niet moeten zijn denk ik dan.... zou je een storing in het "klokkenspel" makkelijk kunnen zien? of is dat specialisten werk? |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb dit ook gehad bij mijn MKII 1.8, ook alle sensoren enzo vervangen.
Kwam er uiteindelijk achter dat m'n oliefilter verstopt zat.
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you." |
#6
|
|||
|
|||
Ja het zou kunnen wat oldskool zegt,heb je pas een olie wissel gedaan?
zoniet kan je dat eens proberen incl nieuwe oliefilter,vandaar uit kan je doorgaan naar sensor wissel en kijk of iemand in de buurt kan vinden om je cocpit te ruilen alleen om te testen dan.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#7
|
|||
|
|||
Het is misschien te gek voor woorden maar het probleem is opgelost!
ik was aan het kijken voor die sensoren, die zitten bovenop bij de inspuiting, klopt dat? denk het wel... hahaha die stekkertjes zaten erg los (van allebij de sensoren) dus die heb ik even wat bij elkaar geknepen en weer terug gezet, nu is het probleem weg!! zou het zo simpel kunnen zijn???? wat me ook opvalt is dat ik voor het samenknijpen ook wel eens als ik gewoon stil stond en de motor aan iets hoorde "kraken" in mn dashboard, beetje het geluid wanneer je de draden van een speaker langs een batterij haalt zegmaar..... nu heb ik nog wel een ander probleem, als ik een lang stuk op de snelweg rij en ik ga de snelweg af dan hoor ik mn kleppen gigantisch tikken... komen zowat door mn klep lijkt wel.... ik heb ook nog gekeken naar mn olie, dat is nog steeds goed op pijl en niet vies (als het olie filter verstopt zit zou dit nu na bijna een jaar wel vies moeten zijn denk ik???) |
#8
|
||||
|
||||
ik heb ook precies het zelfde probleem als je constant 120 rijdt geen probleem maar als je 140 rijdt en dan van het gas gaat dan begint ie te zoemen en soms ook te tikken dan is het snelweg rijden al gauw niet meer leuk ik zit er al aan te denken om een schot tussen de karterpan te maken met gaatjes er in kijken of dat helpt want heb ook 2 jaar geleden 10w60 erop gehad en toen had ik niks geen last meer maar volgens arno (polo3) was die olie niet goed voor de lader dus zit er weer 10w 40 in .
__________________
VAGH polo 1.3 g40 (93) |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Het beste is 10W60, dat deze olie voor de lader niet goed zou zijn is een broodje aap verhaal, 10W60 is bij hogere olietemperaturen niet zo dun als dat 10W40 zou zijn, vandaar dat je klepstoters gaan tikken. Motivatie: Een G40 heeft standaard zoals bv een Golf/Corrado G60 geen oliekoeler dus de olietemperatuur zal ook hoger worden. Google maar eens op 10W60 en G40, het gros rijdt hiermee nadat zij last hadden van tikkende klepstoters....
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#10
|
||||
|
||||
dus het kan geen kwaad om weer 10w 60 erin te doen?
__________________
VAGH polo 1.3 g40 (93) |
#11
|
|||
|
|||
Denk dat op den duur 10W40 meer kwaad kan. Maar je hoeft mij niet te geloven, check het internet maar, staat genoeg over dit thema.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#12
|
||||
|
||||
De originele voorgeschreven olie moet ruimschoots voldoen. Een auto moet zonder problemen constant 140km/h kunnen rijden. Als je last hebt van tikkende klepstoters kan dat duiden op een te lage oliedruk, versleten klepstoters, verstopte oliekanaaltjes.
Dit is tijdelijk op te lossen door iets dikkere olie te pakken, maar dat is alleen maar uitstel van problemen. De oliepompjes van smallblock VW modellen leveren sowieso niet hele hoge drukken, bij slijtage neemt de pompdruk erg snel af.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb in het verleden soortgelijke problemen gehad met bepaalde types oliefilter op gti-tjes; iest met het merk "Fram" en het diafragma wat daarvoor zit, weet niet meer hoe de klep in de klepel steekt
|