Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-07-2004, 19:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Talking Restauratie Golf 1 1.1

Zo, ik begin ook maar even een topic over mijn restauratieobjectje,




Zo was hij, voordat ik hem stripte....





Op zich wel een strakke golf, ik had hem gekocht van een vriend, die hem van een oude man had gekocht. de oude man heeft er 20 jaar in gestuurd..





Ziehier het 1100 cc motorblokje!! hij heeft in totaal 127 000 km achter de kiezen, dus helemaal af is hij nog niet







Last edited by René : 02-07-2004 at 19:30.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-07-2004, 19:21
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

ziet er goed uit...alleen jammer dat de foto's het niet doen!
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #3  
Old 02-07-2004, 19:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default




jajaja... in mijn eentje het blok eruit gehaald, de volgende dag last van me rug!! :p :p





De hele voorwiel ophanging gedemonteerd...





En de tank en de achterwielophanging...
Hij is nu helemaal gestript, er zit totaal niets meer aan ik begin nu met de versnellingsbak, motorblok en alle andere dingen mooi te maken en spaar ondertussen mooi door voor de restauratie van de koets

Wat aan de carroserie vervangen moet worden:

voorfront
dorpels links en rechts
binnenspatborden voor
wielkasten achter
delen in het achterscherm
reservewielbak


--------------------------------------------------------------------------




Ziet er niet uit zo toch? ik haal hem uit elkaar en ga de twee buitenste helften stralen en voorzien van een laag blanke lak. De keerringen die op het diff zitten, worden vernieuwd en nog een paar kleine dingetjes....





Ik haal hem uit elkaar, omdat dat straalzand anders overal tussen komt...en dat moet natuurlijk niet :p
Reply With Quote
  #4  
Old 02-07-2004, 19:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
ziet er goed uit...alleen jammer dat de foto's het niet doen!


Nu wel! volgens mij had ik teveel foto`s ge-upload... dom he!!
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2004, 01:55
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

ziet er goed uit hoor! hou ons op de hoogte wil je!
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2004, 06:29
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

blijft het een 1100??

Uit ervaring weet ik, dat jij heeeeeeeeeeeeeeel veel vrije tijd kwijt gaat zijn.....

maar een type 1 is het wel waard vind ik
Reply With Quote
  #7  
Old 04-07-2004, 15:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by chris
blijft het een 1100??

Uit ervaring weet ik, dat jij heeeeeeeeeeeeeeel veel vrije tijd kwijt gaat zijn.....

maar een type 1 is het wel waard vind ik


Dat maakt niet uit hoor! ik heb nl tijd zat! ik ga nog naar school, dus geld zat heb ik niet... En het blijft wel een 1100.. een x wat anders dan een gti en het kenteken is origineel nederlands en het stempelboekje... alles was erbij en als ik er een gti zou van gaan maken, zou ik allemaal wel weg kunnen gooien... en een 1100 cc`er heeft ook wel z`n charmes...toch :biggrin:
Reply With Quote
  #8  
Old 29-08-2004, 22:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

toch?
Reply With Quote
  #9  
Old 29-08-2004, 22:37
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by golf1
toch?

zeker!

ik rijd met een 1300
dus... :o
Reply With Quote
  #10  
Old 30-08-2004, 08:40
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

1.1 rules hehe
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #11  
Old 02-09-2004, 13:06
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Ik kan niet anders zeggen dan dat je moet volhouden zo.
Je bent in iig goed op weg.

Veel succes.
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #12  
Old 02-09-2004, 14:13
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

1100 is best goed

mijn broer rijd met golf 1 1100 en da ga goe vooruit, volledig standaard
Reply With Quote
  #13  
Old 02-09-2004, 17:22
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

oke dan!! ik had vorige week nog mijn twijfels of ik hem zou houden, maar ik hou hem toch maar (ik zou er toch nix voor krijgen) en ga em gewoon maar restaureren!!

Oja... ik bouw hem op in originele staat, laat hem dan taxeren en dan gaande weg een beetje opwaarderen misschien met pirelli velgen en ander mooi spul! groeten rene
Reply With Quote
  #14  
Old 02-09-2004, 17:30
bartman bartman is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 463
Default

Quote:
Originally Posted by golf1
oke dan!! ik had vorige week nog mijn twijfels of ik hem zou houden, maar ik hou hem toch maar (ik zou er toch nix voor krijgen) en ga em gewoon maar restaureren!!

Oja... ik bouw hem op in originele staat, laat hem dan taxeren en dan gaande weg een beetje opwaarderen misschien met pirelli velgen en ander mooi spul! groeten rene

ik heb ook een 1100tje maar ben vanzin om er een 1300van polo gt in te hangen maar voorlopig goed genoeg!!
__________________
NOT fast NOT furious
Reply With Quote
  #15  
Old 02-09-2004, 17:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

ik heb gehoord dat je als je een ander motorblok er in wilt hebben, dat je beter als basis een 1.3 of meer kan nemen, schijnt dat die motorsteunen hetzelfde zijn als 1.6 en gti ....

Als ik een 1.3 had gehad, had ik er misschien ook wel een gti in gezet, maar nu niet...teveel werk hea...(arme student)
Reply With Quote
  #16  
Old 02-09-2004, 17:55
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by golf1
Dat maakt niet uit hoor! ik heb nl tijd zat! ik ga nog naar school, dus geld zat heb ik niet... En het blijft wel een 1100.. een x wat anders dan een gti en het kenteken is origineel nederlands en het stempelboekje... alles was erbij en als ik er een gti zou van gaan maken, zou ik allemaal wel weg kunnen gooien... en een 1100 cc`er heeft ook wel z`n charmes...toch :biggrin:


zekers! ik heb ook 2 jaar dagelijks in een 83er 1100 getuft, ook bordeau rood.
ik ga hem helaas verkopen wegens aanschaf oldtimer audi 80, ik kan helaas niet alles houden, al wil ik dat zo graag
Reply With Quote
  #17  
Old 02-09-2004, 20:03
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Mochten de heren 1.1 rijders nog GRATIS onderdelen nodig hebben, bekijk even de Officiele gratis thread :-D

Last edited by MipMip : 04-09-2004 at 21:34.
Reply With Quote
  #18  
Old 04-09-2004, 13:37
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Smile

Quote:
Originally Posted by golf1
ik heb gehoord dat je als je een ander motorblok er in wilt hebben, dat je beter als basis een 1.3 of meer kan nemen, schijnt dat die motorsteunen hetzelfde zijn als 1.6 en gti ....

Als ik een 1.3 had gehad, had ik er misschien ook wel een gti in gezet, maar nu niet...teveel werk hea...(arme student)


je kan makkelijk een 1300 inbouwen
de motorsteunen van een 1300 zijn juist wel hetzelfde als van een 1100 deze motoren liggen n.l. voorover gekanteld terwijl een 1600 & gti achterover liggen
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #19  
Old 13-09-2004, 13:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default Te Koop!!!

Omdat Ik Het Financieel Niet Meer Redt, Gaat Hij Weg Tegen Het Hoogste Bod.. Zelf Dacht Ik Aan 500 Maar Minder Mag Ook
Reply With Quote
  #20  
Old 13-09-2004, 15:44
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Wel jammer hoor!

Misschien dat je er beter een tijdje in rondgereden en dan gespaard had. Of was de auto op? (lijkt me niet )

BTW wat zijn de plannen als hij verkocht is?
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum