#1
|
|||
|
|||
intercooler vraagje
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje over een intercooler, heeft het zin om in intercooler op een golf 2 1.6 td (1v) blokje te zetten, het is dus een motor zonder LDA brandstofpomp? En zo ja wat is het resultaart? meer koppel en meer pk's of totaal niets? alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
een intercooler is altijd goed om te monteren en levert altijd wat vermogen op.
__________________
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
#3
|
||||
|
||||
Waarbij wel de kanttekening geplaatst moet worden dat het bij een geladen motor moet zijn en dat de compressor (mechanisch of uitlaatgas) het toegenomen inwendige volume nog steeds goed kan vullen en comprimeren.
Als de intercooler zo groot is dat de laaddruk keldert dan heb je geen positief effect maar juist een negatief effect op je vermogensouput. |
#4
|
|||
|
|||
ik had ook een 1v motor en ik had er een ford rs turbo intercooler op gezet naast me radiateur je merkt het wel zeker als je 120 rijd en ineens gas geeft dan heeft die veel meer power.
Ik het trouwens nog een brandstof pomp met lda er op voor je als je die wilt |
#5
|
|||
|
|||
bedankt voor de info, hier heb ik zeker wat aan, ga hem volgende week er direct op zetten. Het is een intercooler van een golf 3 1.9 td dus een langwerpige.
en over de brandstofpomp met lda, ik moet er nog even over nadenken, maar als ik hem wil dan pb ik je wel even in iedergeval heel erg bedankt groeten Carel |
#6
|
|||
|
|||
en wat voor een buizen/slangen heb je nodig, en waar kan ik die het beste kopen?
|
#7
|
|||
|
|||
ik had 50mm pvc buizen gebruikt maar je kan het beste ijzere of alluminium buizen gebruiken en zelf buigen.
Dan kan het ook beter tegende hitte |
#8
|
|||
|
|||
hallo allemaal, heb vandaag mijn intercooler erop gezet, en ik vind wel dat je het wel merkt, boven de 160 heb ik nog steeds het gevoel dat hij door trekt, maar waar ik wel aan zat te twijfelen, of het pvc wat ik direct achter de turbo heb zitten niet te warm word of erger dat het smelt? heeft iemand van jullie daar last van gehad hoop het neit voor jullie iig groeten carel
|
#9
|
||||
|
||||
zet je er toch een stuk aluminium buis tussen.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#10
|
|||
|
|||
nee flexibel rubber en daar zit een cm tussen
|
#11
|
|||
|
|||
bij mij smolt hij ook een beetje en schoot daardoor elke keer er af toen had ik er een ijzeren buis tussen gezet van 15cm en toen was het over
Heb je misschien foto`s van hoe het er uit ziet? is misschien wel interessant |
#12
|
|||
|
|||
[IMG]
[/IMG] [IMG] [/IMG] hoop dat ik zo de foto's goed heb toegevoegd maar zo ziet het er nu in iedergaval nog uit, hij moet nog even vast gezet worden maar hij ligt nu op de kabels ook wel prima. |
#13
|
|||
|
|||
kan je niet je intercooler voor je radiateur zetten? dan vangt die veel beter koude lucht ik heb er een kleinere radiateur is zitten en de intercooler er voor werkt veel effectiever
|
#14
|
|||
|
|||
ja moet nog even kijken is misschien inderdaad wel beter
|
#15
|
|||
|
|||
van wat voor een auto komt de intercooler ijgelijk?
|
#16
|
|||
|
|||
een golf 3 td zat een kleine schade op. Een bevestegings steuntje was afgebroken, geen lucht lekkages ofzo hoor. Maar die kennis had er een nieuwe op laten zetten en toen mocht ik deze hebben.
En dat weiger je natuurlijk niet. |
#17
|
||||
|
||||
Intercooler moet je zeker naast of voor je radiateur monteren. Ook zou ik die rubber slangen vervangen. Je turbo moet nu, naast luchtdruk opbouwen ook nog eens die slangen oppompen, slangen zetten namelijk uit, waar een buis dat niet kan doen.
Alleen door de breedte (te smal) van de intercooler word het wel wat moeilijker om deze goed voor de radiateur te kunnen plaatsen. |