#1
|
||||
|
||||
diesel teller klok
hallo
ik ben opzoek naar een km teller voor in mijn golf diesel type 1 de teller welke er nu in zit wijkt verschrikkelijk af namelijk. welke tellers passen er allemaal in past ook deze b.v. groeten klaas
__________________
knalgele golf mk1 1983 (duitsepost) |
#2
|
||||
|
||||
Is toch van een Golf II? Geloof niet dat het gaat passen...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#3
|
|||
|
|||
Is wel mogelijk, moet je hem licht aanpassen en ff de stekkers in de goede volgorde omzetten op de kabels.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#4
|
||||
|
||||
oke dus dan zou ik de stekker van deze teller unit er bij moeten hebben en dan is het zobeetje met omzetten kabels plug en play.
de stekker van mijn mk1 uit 83 past niet gelijk op deze teller unit met 1 stekker aansluiting snap ik dus
__________________
knalgele golf mk1 1983 (duitsepost) |
#5
|
|||
|
|||
Daar komt het wel op neer inderdaad, ik weet niet hoe je engels is. Maar hier staat het beschreven -> Klikkie. Anders moet je even op google zoeken, staan verschillende dingen over hoe het om te bouwen is.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#6
|
||||
|
||||
Is het plaatsen van een nieuwe teller echt nodig denk je?
Geeft je teller te veel aan of te weinig? Volgens mij zijn die tellers uit een golf 2 ook niet zo heel nauwkeurig. Mijn teller week ook erg af maar ik heb het gefixt zodat hij nu wel de de juiste snelheid aangeeft.
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#7
|
||||
|
||||
ja hij wijkt zo beetje 40 km af.
als ik 120 op gps rij dan geeft hij 160 aan. groeten
__________________
knalgele golf mk1 1983 (duitsepost) |
#8
|
||||
|
||||
doe ik het toch goed met 175 op teller en 172 op de GPS
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#9
|
||||
|
||||
ja kijk zo hoort het en dat zou ik ook graag willen.
en hier zit een toeretellertje in ook altijd leuk toch
__________________
knalgele golf mk1 1983 (duitsepost) |
#10
|
||||
|
||||
Als je het wil fixen moet je het tellerhuis even openmaken, is niet zo moeilijk.
Daarna de wijzer van de km teller even een stuk terug draaien. Dus even langs het palletje bij de nul en tegen de klok indraaien. Niet te ver maar ook niet te weinig. De veer die aan de wijzer zit is te slap geworden in de loop der jaren en die kan je zo weer wat strakker zetten. Voor een indicatie kan je voelen hoe sterk hij nu tegen het palletje bij de nul drukt en nadat je hem wat hebt gespannen door het terugdraaien. Het is een btje trial and error en je moet elke keer je klok weer terug in de auto zetten om het te testen maar als hij eenmaal goed staat werkt hij weer prima. Als je besluit om toch de golf 2 teller erin te zetten maak dan even een beschrijving, is wel interessant.
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#11
|
||||
|
||||
oke bedankt voor de info.
ja zal ik doen als het gelukt is. de teller is niet het probleem alleen de stekker op de tellerbak van een type 2 daar ben ik nu naar op zoek.
__________________
knalgele golf mk1 1983 (duitsepost) |
#12
|
|||
|
|||
Sluit het dan nog mooi aan op je frame?
Heb nog wel een stuk kabel van een golf2 liggen |
#13
|
|||
|
|||
hoi
een vraagje de kabel boom van een golf 2 heeft die 2 stekkers op het klokken stel en die van een golf 1 maar 1
of is het affankelijk van het type golf 1 |
#14
|
|||
|
|||
Oude golf 2 modellen <8-88 hebben ook 1 stekker, daarna hebben ze 2 stekkers. De gti'tjes hebben dacht ik ook in de oude modellen 2 stekkers.
|
#15
|
|||
|
|||
ik heb een golf 2 dash en inzitten nu maar wil hem terug bouwen naar golf 1
maar heb dus een stekken op het klokkenstel over en kan ook mijn stuurkolom niet terug bouwen naar het golf 1 dash |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Doe maar andersom.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#17
|
|||
|
|||
hoe bedoel je anders om
het golf 2 zat erin maar ik wil de verwarmings kanalen en het bedinings paneel ook aan het werken hebben en de bakken onder het dash wil ik ook weer eronder |
#18
|
||||
|
||||
Dat een oud type Golf 2 2 stekkers heeft, en nieuwe types (alarmlichtschakelaar op de stuurkolom) hebben 1 stekker aan de tacho.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#19
|
|||
|
|||
Appart, mijn 88er heeft 1 stekker en m'n 91er had er 2
|