|
||||
|
||||
Chiptuning golf 3 vr6
Beste mensen,
Ik heb een golf 3 vr6. Nu ben ik op zoek naar een chip. Nu kwam ik op internet deze tegen: http://link.marktplaats.nl/230076509 Zou dit wat zijn??
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Je zoekt het wel erg dicht in de buurt
Je kunt beter naar een bedrijf als JD gaan, waar ze ook de mogelijkheid hebben om de wagen op de testbank te laten lopen. Dit geeft betere resultaten en is ook een stuk veiliger voor jouw blok Ik vraag mij af wie die Stefan is, die moet ik toch kennen aangezien die ook uit Stein komt
|
||||
|
||||
@ Vains:
Dankje voor je info! Als je uit Stein komt moet je mij ook kennen haha! En kwam die advertentie tegen op marktplaats dus dacht eens even kijken als het zo dicht in de buurt is!
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Kijk op ebay.de, daar staan ze voor enkele euro's of tientjes te koop.
Verwacht er niet te veel van. Over het algemeen ligt de begrenzer wat hoger, maar verder heel weinig verschil.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet in ieder geval waar je woont, aangezien je eerst een zwarte mk1 cabrio gehad hebt...
|
||||
|
||||
Haha ja klopt!
Die heb ik nog steeds, die staat in de garage under construction Hoe weet je dat trouwens? Anders binnekort es afspreken is wel gezellig!
|
||||
|
||||
Toevallig gezien toen je eens een setje velgen te koop had staan, uit de foto's zag ik dat je vlakbij Friture Paulissen woonde (dacht ik, aan de elektriciteitskast te zien )
Bmw e61 530d touring Last edited by Vains : 17-02-2009 at 16:17. |
|
||||
|
||||
haha ja klopt inderdaad!
stom ding staat altijd in de weg Waar in Stein woon jij dan? Had ff het project page even bekeken maar je straat komt me niet echt bekend voor! Edit: @ Vains je hebt PB!!
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI Last edited by T.C.Z.L : 17-02-2009 at 16:30. |
|
||||
|
||||
Een maat van mij heeft onlangs hier eentje besteld: www.race-chip.com, een domme site met veel reclame maar uiteindelijk toch eentje gekocht. Nu, is hij er heel tevreden over, was vlug geleverd, eenvoudig te installeren en ook nog eens niet duur...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar loopt het ook merkbaar beter?
|
||||
|
||||
Quote:
Loopt zeker en vast beter & stukken zuiniger... Er is een verbetering bij het optrekken maar dit valt nog mee. Wel is het enorm merkbaar bij het doortrekken. Bijvoorbeeld autostrade, 120 en je wilt nog wat versnellen amai dat gaat nu ineens zeer vlot. Kwa verbruik is het mogelijk als je zuinig gaat rijden zeker 1,5 liter minder te verbruiken. Ik spreek nu in naam van mijne kameraad hè mss is het voor andere wagens wat minder/meer. Aja, hij rijd met een golf 4 variant, standaard had hij 100 pk nu zo'n 128... salu |
|
|||
|
|||
van 100 pk naar 128 pk door een zelf in te bouwen chip? op de bank geweest?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Neen niet op de bank geweest, kweet het...het zou mss wel een stuk minder kunnen zijn. Die 28 pk meer dat is wat de fabrikant beweerd. Hij staaft dit op de site wel met enkele voorbeelden. |
|
||||
|
||||
Een non-turbo benzine? Van 100 naar 128 pk door alleen chip?
Ik ben heel blij dat je maat zo blij is met de verbeterde chip, maar ik kan je vrijwel garanderen dat 90% van de 'verbetering' tussen de oren zit
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je mij ergens zien schrijven dat het hier over een benzine gaat, het is een golf variant TDI met standaard 100 pk, zit dus niet tussen de oren... Dat het niet exact 128 pk gaat zijn zoals de fabrikant beweerd dat weet ik ook wel maar hij is gewoon merkbaar veel krachtiger. |
|
||||
|
||||
Een chip in een TDI? Ik neem aan dat de ECU herschreven is.
De TS heeft het over losse chips voor non-turbo benzine motoren, is wat mij betreft qua winstmarge totaal niet vergelijkbaar met het herschrijven van turbo(diesel) motoren. Vandaar mijn verbaasde reactie, maar ik snap nu waar 't m in zit.
|
||||
|
||||
Oh wacht, ik zie het al op die site...dat is zo'n 'tuning stekker' ding, oftewel 'ik houd mijn auto voor de gek en blaas er wat extra diesel in'. Kost ongeveer 20 cent aan componenten trouwens, als je het zelf maakt. Doet niets anders dan de ECU voor de gek houden (door valse pomp- of brandstoftemperatuursignalen te geven).
|
||||
|
||||
Quote:
Beste stijn, als jij deze zelf kan maken voor 20 cent, dan stel ik voor dit te doen en ze massaal beginnen te verkopen, je gaat jezelf rijk maken. Kan je dit niet dan is deze opmerking dwaas en ik vrees ervoor dat je dit kan... Sorry, kwou met deze persoon gewoon even een ervaring delen. Het spijt me als dit niet gepast is... Last edited by thomashouben : 18-02-2009 at 01:37. |
|
||||
|
||||
De topic starter is op zoek naar totaal iets anders dan waar jij mee komt, is onvergelijkbaar.
Verder heb ik een duidelijke mening over 'tuning stekkers' 'tuning boxes' en al die herrie. Het is in essentie niets meer dan wat weerstandjes die je ECU voor de gek houden. Ik praat echt niets raars, search the internets Sorry dat ik je op een gevoelige teen heb getrapt beste Thomas.
|
|||
|
|||
geloof er niks van dat je voor 179,- 27% vermogenswinst hebt.
bij JD-engineering heb je 30PK winst, voor 390,-. Bij JD heb je echt waar voor je geld en ze weten waar ze mee bezig zijn! heb je tenminste niet van die hakkietakkie zooi. om terug te komen op T.C.Z.L.; www.jdengineering.nl |