|
|||
|
|||
Teaz"s vw mk2 83'
Hey mannen
Ik wil hier eventjes mijn projectje voorstellen Het is een vw golf 2 van 83 1.3benzinne met 84.000km op in goeie staat dus nergens rot , hier en daar qua lak wel een minpuntje Nu had ik hiervoor een golf 3 vr6 , deze hebben ze spijtig genoeg plat gereden , omdat de motor zo goed was en niet overdreven km's had vond ik het enorm zonde om deze weg te doen ... Dus heb ik de kas afgebroken en de motor gehouden Plannen De vr6 motor komt in deze mooie basis Qua look blijft hij in zijn retro look , het enige dan verlaging en mooie velgen Velgen zal in de stijl van bbs rs komen in 16 duim Er zit Sinds gisteren al een schroefkit van weitec onder Zal vanavond nog wat meer pics posten grtz |
|
|||
|
|||
Hier een fotoke van het nieuwe hart
|
|
||||
|
||||
Nu kom je toch niet meer door de keuring in belgie?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Valt deze auto niet meer onder de oldtimer regels van Belgie? Want dan is de keuring anders. |
|
||||
|
||||
wel lekker zeg... vr6 in zo'n oudje. Blijft mij ook steeds trekken
|
|
||||
|
||||
welkom hier
golfje ziet er nog mooi strak uit plannen klinken goed, ondanks dat het toch wel jammer is van zo'n mooie strakke originele auto
|
|||
|
|||
Hey
de auto staat op O-platen dus oldtimer platen dus moet niet meer via de technische keuring paseren dus heb ik vrij spel ivm de motor De auto staat nog heel strak in de lak , maar word wel gans herlakt gewoon het feit hier en daar zijn blutskes + kleine krasjes en ik wil echt niets van kleurverschil wil hem gewoon mooi verlaagd op BBS'jes hebben waarschijnlijk RS en dan gewoon een dikke blok er in + golf 2 vr6 kom je hier in belgie niet zoveel tegen dus is het weer wat specialer dan een G60 ofzo grtz |
|
|||
|
|||
Heb gisteren de weitec geplaatst , maar heb hem wat laag gedraait om met de vr6 blok rond te rijden dus binnekort zal hij wel omhoog moeten
|
|
||||
|
||||
Dik project Lars
|
|||
|
|||
Thx man!
grtz |
|
|||
|
|||
Update van de werken
1.3 is er uit + alles van kabelboom Etc ... Dit weekend ligt de blok er in en kan het leuke gedeelte van aanpassen begingen grtz |
|
|||
|
|||
Dat zal wel weer een dik golfje worden.
Succes ermee!
|
||||
|
||||
Prachtige basis, 5deurs en het oude type. Het verbaasd mij hoe strak die is
Wees er maar zuinig op, er zijn niet veel van dit type meer
|
|||
|
|||
Word percies tijd dat ik hier wat stof afblaas was deze topic uit het oog verloren
Fotoke van de opgekuiste motorruimte Vervolgens hebben we het blok open gehaalt + boite er af Nieuwe stukken Alles om een kettingrevisie te doen , nieuwe waterpompen , thermostaat enz ... Blok terug in elkaar De km teller ook aangepast let wel hij is enorm lichtgrijs door de flits int echt is het beter Blok er in Benzine tank van de mk3 er onder |
|
|||
|
|||
Nog wat nieuwe onderdelen
Paar nieuwe steunen , nieuwe benzineleidingen enz... Achteras van de mk3 er onder + voor Dan alles nieuw om de blok groot onderhoud te geven Nieuwe Bougies Nieuwe Bougiekabels Olie+lucht+benzine filter Olie Rem olie Boite olie Nieuwe remmen Brembo max voor + achter Nieuwe Handremkabels dan een tripje naar nederland gemaakt om deze velgen op te halen , deze worden helemaal hersteld in de originele staat + herboord Zo dit is het voorlopig , deze week gaan we verder werken om de blok te laten draaien meer updates dan ! grtz |
|
||||
|
||||
Leuk, leuk!
Wolf in...etc |
|
|||
|
|||
Ziet er heel netjes uit !
Word allemaal heel grondig aangepakt zo te zien verbaasd me dat er nog geen afkeurend gezeur is gepost omdat het een 83'er is |
|
|||
|
|||
Ochja heb op sommige forum's al kritiek gekregen dat het een 83 is , maar hier in belgie zit iedereen op een 83 of 84 te wachten om een motorswap te mogen doen ivm de oldtimer keuring
En buiten de motor word hij helemaal terug 100% origineel zoals hij uit de fabriek is gekomen , alle blutsjes eruit en een nieuwe laklaag er over grtz |
|
||||
|
||||
wat maakt het uit wat voor een bouwjaar het is. Zolang het toch een nette en goede wagen is boeit het niet.
Leuk project en post maar veel foto's. Gr
|
||||
|
||||
Leuk project, ziet er allemaal veel belovend uit ! 5 deurs is ook gaaf idd