#1
|
||||
|
||||
koppeling slipt, wie helpt?
Ik heb een GTi 1.8 8v uit '91 waarvan de koppeling slipt.
Als ik hem bij 2000 toeren vol intrap dan schiet ik weg en bij 4000 toeren begint ie te slippen, ik moet dan terug naar half gas tot ie hem weer oppakt en dan kan ik wel langzaam door naar de ... (iets te hard) Als ik een aanhanger met puin , á 500 kg weg moet brengen, gaat het wel goed mits ik rustig rij. Kan iemand me hiermee helpen? How to's? of wat kost de reparatie? |
#2
|
||||
|
||||
als je een manuele kopplingskabel hebt zou ik eerst proberen die strakker te zetten.
helpt dat niet koppeling vervangen dan he... versnellingsbak eraf/vliegwiel eraf dan kom je een kopplingsplaat tegen. of je vervangt alleen de plaat a 130 euro ongeveer of de gehele koppeling (plaat + drukgroep) dacht rond 250euro. halve zaterdag werk ongeveer.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
Last edited by knedel16vweber : 14-02-2009 at 07:58. |
#3
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reaktie
kabel strakker zetten zal geen optie wezen. koppeling zit al vrij hoog |
#4
|
|||
|
|||
Wil het wel vervangen voor je
Kabel strakker zetten heb geen zin aan gezien de koppeling al slipt Je moet hem dan juist losser zetten |
#5
|
||||
|
||||
En een plaat en drukgroep altijd samen vervangen!
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Ik wil hem ook wel vervangen voor je, woon zelf in Castricum en werk bij Martin Schilder Heemskerk.
|
#7
|
||||
|
||||
Kabel strakker zetten
Kan ook een gevolg zijn van een lekkende bak of krukaskeerring, maar dat zie je pas als de boel open is.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Idd gewoon losmaken en dan kijken wat het probleem is.
Complete koppelingsset lever ik voor € 100,- Wat vaak voorkomt is dat de 2 prise askeeringen in de bak lekken.
__________________
Groeten, Jeroen. |