Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-01-2009, 19:14
Bahn Fuhrer Bahn Fuhrer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 120
Default Laag toerental en valt dan stil

het is een 1.3 carbu van 1990 golf 2


als hij een volledige nacht heeft stil gestaan en start hem en rij een stuk van 100m moet ik stoppe om andere richting op te gaan
dan gaat men auto lopen tege eeen heel laag toerental en lampje van batterij gaat flikkere. en valt stil als je hem terug start valt hij meteen terug stil!
als ik was gas geef en hem op toeren hou en rij ff door is er weer niets aan de hand
Reply With Quote
  #2  
Old 21-01-2009, 19:23
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

als de auto eenmaal warm is loopt die dan goed en start die dan ook goed?

dat het lampje gaat knipperen komt omdat je toeren dan veel te laag zijn.

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #3  
Old 21-01-2009, 19:26
Bahn Fuhrer Bahn Fuhrer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 120
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
als de auto eenmaal warm is loopt die dan goed en start die dan ook goed?

dat het lampje gaat knipperen komt omdat je toeren dan veel te laag zijn.

grtz.



ja als ie warm is loop hij goed.
maar als ik heb start heeft hij een goed toerental ma ik moet een stukje rijden van ongeveer 100m en moet da een drukke baan op.
dus al ik daar moet stoppe gaat hij ineens heel laag draaie en stilgevallen dus em even op toeren houden loop hij terug goed
Reply With Quote
  #4  
Old 21-01-2009, 19:30
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Ik heb het andere topic maar even in het archief gestopt. 1 is genoeg lijkt me.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2009, 12:48
Bahn Fuhrer Bahn Fuhrer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 120
Default

niemand
Reply With Quote
  #6  
Old 22-01-2009, 14:03
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik zou zeggen dat het met je koude start te maken heeft. Met je choke dus, is dat een handmatige of een automatische?

Hij loopt warm wel goed? Kan zijn dat tie nu verzuipt of juist te arm draait.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-01-2009, 14:08
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

Volgens de techneut hier kan het ook aan de membraam in de carb. liggen.
Succes
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2009, 12:31
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:40.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-01-2009, 11:58
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

vanaf 1/89 is het de 2G motor geworden.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-01-2009, 12:17
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
vanaf 1/89 is het de 2G motor geworden.

Och ja: 2G is nagenoeg gelijk aan MH.
__________________
Caddyke......
Reply With Quote
  #11  
Old 27-01-2009, 20:32
jeroen doli jeroen doli is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 361
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
1.3 1990 carb => zal motorcode MH zijn, gok ik zo.
In dat geval is 't een auto.choke (voor 't starten dmv gaspedaal intrappen te activeren)
Wellicht gaat ie er te vroeg af (bimetaal niet fris of koolaanslag)

Of valse lucht: controleer vacuumslangetjes en voetpakking carb.


Kan me hier helemaal bij aansluiten,

Maar kleine toevoeging je zou ook je carb een keer schoonkunnen maken, meestal is het dan wel over.. daarna zou ik persoonlijk pas veder gaan zoeken.

Gr jeroen
__________________
SL4M CR3W on Facebook

Jordy MK4 on ccw and air
Maikel vw bug 71 on air
Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2
Reply With Quote
  #12  
Old 04-02-2009, 19:18
Kevin1988's Avatar
Kevin1988 Kevin1988 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 75
Default

Heb hier ook zon soort probleem
gaat om een golf 1 gti van 83 1.8 8v

slecht starten krijgt de startmotor krap aan rond
loopt ie stationair acculampje blijft poos branden
km of wat gereden is het acculampje uit en als ik dan de koppeling in trap
loopt de auto 300 toeren stationair blijft net lopen
iemand enig idee ?? Dacht zelf dat de accu kapot was omdat deze blijft branden maar dan is het probleem met stationair nog niet verholpen..

kom uit Dalerpeel drenthe in de buurt van hoogeveen / coevorden
wie weet/ denkt te weten wat er aan de hand is of als je in de buurt woont zou ff een kijkje willen nemen ??

vriendelijke groet Kevin
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum