#1
|
||||
|
||||
Sanderdevet
Hallo!
Ik zal me maar eerst even netjes voorstellen hier. Mijn naam is Sander, 27 jaar en woon nu 6 jaar samen met mijn vriendin in Beverwijk en werk als plaatwerker in Wormerveer. Voor de rest heb ik wat hobbies, auto's uiteraard, dj'en en produceren (voornamelijk hardstyle en hardcore) en ik heb een bescheiden Thunderdome verzameling. Dan nu maar waarvoor ik hier ben, de auto! Maar ik zal beginnen met mijn auto geschiedenis sinds 2006, want toen had ik pas m'n rijbewijs. Eerste auto: Mijn eerste auto was ook echt een 'eerste auto', Ford Mondeo Hatchback 1.8i automaat uit 1992. Hartstikke leuk ding, electrische ramen, open dakje, electrisch verstelbare bestuurdersstoel, overdrive (jawel), en een mooie sport stand op de automatenbak. Toen ik die auto had, had ik eigenlijk nog niet zo veel verstand van auto's, sterker nog, m'n interesse lag er niet eens zo erg als nu. Maar ik wou er wel wat moois van maken, maar dan op z'n halfords', een beetje op z'n zwarte markt's: Na een half jaar zag ik bij m'n vaste garage (Temcars te Zaandam, waar een toenmalige collega eigenaar van was, god hebben zijn ziel, en wel zo snel mogelijk ) een echte droomauto staan, een MG ZR. Nooit van het merk gehoord, alleen vaag van horen zeggen, maar ik was verkocht! Die kleur, die styling, die spoiler, die velgen, alles! Prachtig! Om een lang verhaal kort te maken, men zag dat ik die auto erg mooi vond en duwde hem eigenlijk een beetje door m'n strot. Achteraf bleek er van alles aan te mankeren waardoor die na een jaar weer weg moest, erg jammer, zeker gezien de auto mede mogelijk gemaakt was door LET OP; GELD LENEN KOST GELD zal ik maar zeggen... Toen had ik al iets meer oog voor detail en tuning, zodoende had ik em toch in een jaar tijd voorzien van her en der wat badges en stickers, een carbon einddemper en 35mm rondom verlaagd, jammer van de mankementen achteraf (bleek een schadeauto geweest te zijn). Maar wees eerlijk, hij was echt vreselijk mooi! Toen de MG eenmaal verkocht was, werd het tijd voor wat anders. Aangezien ik een huis zou gaan kopen (wat uiteindelijk niet door ging overigens) wou ik graag wat degelijks. Al snel kwam ik bij VW uit, omdat ik om mij heen veel positieve verhalen er over hoorde. Ik stuitte in mijn zoektocht op een lichtelijk getunede Passat 1.8Turbo: De velgen vond ik niet zo, en na maar liefst 2 andere setjes (19" RS4 oude model en 18" R8 velgen) kwam ik uit bij de velgen die ik persoonlijk het mooiste vond, 18" Evolution S038: De angels eyes maakte het helemaal af, deze auto heb ik dan ook 3 jaar gehad, wat in vergelijking met de Ford (6mnd) en de MG (1 jaar) best lang is! Geweldige auto! Maar toch begon het nieuwe auto virus zich te ontwikkelen bij me en besloot ik de Passat weer te verkopen. Omdat mijn vriendin helemaal leip is van de Audi A2 en ik het wel een kans wou geven besloten we een proefrit in zo'n A2 te maken. Maar ik pas er simpelweg niet lekker in, ik ben namelijk krap 2 meter, tel daarbij op m'n 130 kilo (BAM ) en een A2 is uitgesloten! Vooral de lengte is een probleem, stuur in m'n benen geplant en m'n voeten bijna alleen plankgas kunnen houden. Toen ben ik naar andere Audi's gaan kijken, maar ik had geen klik met Audi, zeker omdat de wat oudere modellen (tot €5000) er erg verpauperd uit zagen. M'n vriendin kwam daarna opeens met de vraag of je niet voor een BMW zouden kunnen gaan aangezien ik dat toch wel een heel mooi merk vind, al jaren. Zo gezegd zo gedaan, en al gauw kwam ik erachter dat de meeste bimmers best wel kapot geragd zijn die op marktplaats staan. En ik wou het risico niet nemen en ik kwam uit bij een E46 318i uit 2000 bij Stern Plaza te Zaandam, gevestigd in de Volvo dealer (Svala). Op papier super auto, executive, cruise control, climate control, park distance control, 6mnd bovag, helemaal leip! Eigenlijk heb ik die auto te snel gekocht. In maart dit jaar aangeschaft, en helemaal strak laten maken onder garantie. Dus ik zat met een in perfecte staat verkerende, oersaaie, dulle auto met een badge op de motorkap die ervoor zorgde dat ik veelvuldig werd afgesneden en middelvingers in mijn gelaat geduwd kreeg zeg maar. Dit is geen grap, wat een vuile blikken, ongelofelijk... Na 3 maanden, dus vorige maand, zaten m'n vriendin en ik eens te praten in de BMW over de BMW, en we kwamen er eigenlijk wel een beetje achter dat dit niks is... Toen heb ik mondjesmaat toch maar de BMW weer op marktplaats gezet met het schaamrood op m'n wangen. Helaas was er helemaal niemand die interesse had. Toen besloot ik de brutale weg te kiezen en gewoon te vragen om te ruilen! Maar waarvoor he? Ik dacht eerst aan een MG ZT, prachtig mooi, stoer, sportief, maar helaas bestaat het merk niet meer (ja, er is een revival, maar dat is made in china, I rest my case...). VW had ik net gehad, super merk, nog even bij een passat staan kijken maar ik wou echt wat anders proberen, puur psychisch. Na diep nadenken wat ik nou echt wilde (sportief, stoer, snel, spartaans, betrouwbaar) kwam ik eigenlijk maar bij 1 merk uit; Subaru! Zeker gezien alle tevredenheidstrofeeën! Toen heb ik wat mails gestuurd, en verdomd als het niet waar is, er hapte iemand! En wel iemand met een Subaru Impreza 2.0GT Turbo uit 1999 met bijna dezelfde km-stand als de BMW (160.000). Uiteindelijk hadden we afgesproken bij een van der Valk tussen onze woonplaatsen in. Na een korte babbel sleutels geruild voor een proefrit en rijden maar. Op het moment dat ik de sleutel omdraaide en ik die boxermotor icm de riooldikke RVS einddemper hoorde brullen wist ik het eigenlijk al! En dan het rijden. De auto was nog lekker warm, dus ik kon meteen lekker gas geven. Viaductje over, dan lang recht stuk, tijd om de 218 paarden te ontwaken; bbrrrrrrr *PSSH!!* brrrrrrrrr *PSSHH!!* Whaaaahaaa wat een feest!! Los van de power, wat een wegligging! Die MG was al goed, die Passat voelde ik ook precies aan maar dit is bizar! Je voelt precies wat de auto doet, wanneer ie het doet en hoe die het doet. De koppeling lekker zwaar, schakelen lekker pittig, stuur lekker zwaar, helemaal zoals het hoort! DIT is autorijden, die BMW was een miet-mobiel, nu bestuur ik echt een machine, spartaans, geen cruise- climate- of PD- control, I'm in control! Wel alle ramen electrisch, da's wel erg gunstig! Kortom, ik was verkocht! En zij waren ook tevreden met de BMW, en een paar dagen later was de Sub van mij! Leuk detail; dat was 4 dagen voor automaxx, dus ik kwam totaal onverwacht met een dikke Impreza ipv een zakenbak. Zo gekocht: Dit was op automaxx summer edition: Na een poetsbeurtje (en nog niet helemaal schoon, haha!): Werkelijk waar een prachtige wagen om je in voort te bewegen. MAAR... het is geen VW. En ik ben er toch wel achter dat ik VW toch echt wel het beste merk vind dat er is. De power van een Impreza is gaaf, maar totaal onhandig in Nederland, zeker met al dat blauw op straat. Nou ja, op straat. Langs de straat in onopvallende opels. En het verschil 50-55kmpu is in z'n 3 met die impreza een verschil van 1 cm in m'n gaspedaal. Gezien ik niet alleen maar met m'n hoofd door m'n stuur zit om maar de goede snelheid aan te houden gaat het wel eens mis. Sinds ik die impreza heb (maand of 4), 6 boetes. Allemaal van die kutbedragen, maar het tikt wel aan. Met vorige auto's was dat aanzienlijk minder. En los van de boetes, ik ben een VW man, ik merk het aan alles, gister was de foodstrip meet in Zaandam en ik loop door bij superstrakke Impreza's maar sta te kwijlen bij een golf2 met dubbele webers en verbreed staal. Dus ja, het verkopen van de Impreza is toch bijna onvermijdelijk! Niet alleen vanwege het VW verhaal maar ook omdat ik wat wil sparen voor als mijn vriendin een rijbewijs zou hebben en zij dan alsnog die audi a2 kan gaan kopen. Dus het zal in mijn geval iets van een Golf 2 of Psst35i of een 1303 of of of worden. Maarrrr eerst maar even de Subaru te koop zetten, dan zien we elkaar weer als ie verkocht is (Mei 2013 als ik mazzel heb...) Nou, dan nog maar even een foto'tje van mezelf, dan weet je tegen wie je lult zeg maar: Dat was em weer even! Excuus voor de lange post, maar dan hebben we dat maar gehad! |
#2
|
||||
|
||||
Leuk verhaal en welkom!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
Welkom op VF!
Leuke collectie zo
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Welkom op VF sander, en een leuk divers autopark al gehad
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen." |
#5
|
||||
|
||||
Welkom .
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
welkom.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
Welkom, en leuk verhaal om te lezen....Impreza blijft van mij ook nog steeds een droomauto
__________________
*****down to earth***** Golf 3 GTI sold Golf 3 1.6 Wrecked Golf 2 1.6 project car STOLEN!!! Polo 6n 1.6 still runing project |