![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een leuke set velgen op het oog, alleen zit ik het met 'probleem' dat ze van een Mazda afkomen. Steek is gelijk en met de ET-waardes kom ik ook goed uit, dat is het probleem dan ook niet. Echter over de naafgatdiameter maak ik me wat zorgen. De velgen hebben een naafgatdiameter van 64mm, en voor zover ik weet moeten ze voor een Golf mkII 57mm zijn. Zou ik centreerringen ervoor kunnen krijgen ?
Het gaat overigens om AZEV velgen, die ook nog nieuw te krijgen zijn. Maar ja, als je ze nieuw besteld voor een Golf, dan krijg je dus velgen met een naafgatdiameter van 57mm, centreerringen dus niet nodig.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wow, super! :p
|
||||
|
||||
![]() Marc had ze ook nodig ff zo snel uit mijn hoofd voor Wolfraces
Kan niet meer op de naam van het bedrijf komen hier in Brabo Stuur Marcski ff een PM |
|
||||
|
||||
![]() Thx, zal het zo doen.
|
||||
|
||||
![]() Ik ben voor mijn zoektocht naar centreerringen ook ff bij www.siba.nl binnengelopen. Daar hebben ze ook erg veel. Zit alleen voor jou niet echt in de buurt (Uden). Ze zijn wel erg behulpzaam.
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kijk aan, super! Had nog niet aan E-bay gedacht.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gewoon naar een bandenboer gaan, die kan (vrijwel) alle maten centreerringen bestellen...Een enkeling heeft bepaalde, gangbare maten soms op voorraad.. Ik heb ze vrij recentelijk zelf ook gekocht om Artec velgen passend te maken op een Opel naaf..via een Carex shop 26 euro voor 4 stuks...niet echt goedkoop maar goed |
|
||||
|
||||
![]() je kan ze idd gewoon bij elke bandenboer bestellen.
Ik had ze zelf overigenss direct bij een importeur vandaan |
|
||||
|
||||
![]() Behalve dus die voor Tramonts, die zijn dus niet te krijgen....
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Er bestaan universele ringen, die zijn niet merk gebonden. Het moet al echt vreemd lopen wil er niet iets zijn wat daar geschikt voor is.. Trouwens vreemd, want dat zou bij die Tramonts betekenen dat het zeer lastig is om ze op meerdere modellen auto's te kunnen gebruiken. Die centreer ringen zijn er namelijk voor om één type gat in de velg te hebben wat met behulp van die ringen op maar gemaakt kunnen worden op een bepaalde naaf.. Overigens is het een hulpmiddel om het centreren en plaatsen te vereenvoudigen, ze hebben verder geen nut, het eigenlijk fixeren en centreren gebeurt met de bouten |
|
||||
|
||||
![]() Goed, gezien het feit dat de centreerringen kennelijk geen probleem is heb ik de knoop doorgehakt en sinds vanaf 20uur ben ik de gelukkig eigenaar van een nette, gebruikte set AZEV A velgen in de maten 7,5 en 9x16" met 215/40ZR16 Dunlop SP8000 banden.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Behalve als het gaat om een set Tramonts met steek 4x98...... |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Eehm, centreer ringen hebben NIKS met de steek en de hoeveelheid bout gaten te maken...ik neem aan dat je dat wel weet ?? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waar het Marco in dit geval om gaat, is dat er voor mijn tramonts geen universele centreerringen te krijgen zijn. De tramonts zijn 4x98 , en hebben een naafdiameter van 58. De golf cabrio in kwestie is 4x100 (neem aan dat je dat wel weet ![]() En ik heb inmiddels hier al heel veel bandenboeren, fora's en ebay/marktplaatsadvertenties voor gehad. En inmiddels met behulp van Marco en Sixpack zelf centreerringen gemaakt... omdat ze niet te krijgen zijn.
|
||||
|
||||
![]() Precies, door het gebruiken van schuifbouten was het noodzakelijk om het wiel op de naaf te centreren omdat het centreren via schuifbouten niet gaat. Dat is ook wel gebleken omdat als je dit niet doet je het wiel nooit 100% gecentreerd krijgt
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tja ik heb geen glazen bol hier, dus de situatie ter plekke is lastig te zien. Maar een steek van 98 is waarschijnlijk iets wat van een Fiat/Alfa komt? |
|
||||
|
||||
![]() Piet, ga jij je porsche weg doen? nee toch?
|