Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-01-2009, 15:20
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Unhappy 16v ingebouwd maar loopt erg beroerd

hallo allemaal

ik ben net klaar met het inbouwen van een 16v motor in een andere koets.

hier lag eerst een 1.6 in dus heb ik zogoed als heel de draadboom overgezet

en toen ik hem daarna voor het eerst startte liep die niet goed op alle 4 de

cilinders. nr 1 en 4 lopen wel goed en de boegies zijn ook mooi van kleur

alleen nr 2 en 3 zijn erg zwart. en het lijkt net of ze niet mooi meedoen dus

toen heb ik het volgende vervangen:

de bougies,rotor,verdeelkap, bougiekabels en nu net ook nog de bobine

maar hij blijft beroerd lopen heeft iemand hier misschien een idee wat het nog

kan zijn of waar ik nog eens naar kan kijken? toen de motor nog in mn andere

auto zat liep die super maar nu lijkt het meer op een grasmaaier

ik ben inmiddels een beetje ten einde raad.

alvast bedankt voor eventuele tips of andere vorm van raad.

groeten jeroen

P.S. het is een pl met de spinnenkop en warmdraaigedeelte van een kr

Last edited by jetta1600gti : 18-01-2009 at 15:46.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-01-2009, 15:36
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mmmm raar spinnekop wel ontlucht?? teminste ik dacht dat je deze kon ontluchten! als ik het goed heb!
Reply With Quote
  #3  
Old 18-01-2009, 15:39
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

misschien een sproeier er stopt of zo hadden we ook met de mk1 gti.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 18-01-2009, 16:33
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

spinnekop ontlucht zichzelf, ik zou de injectoren ff nakijken als ik jou was, misschien dat ze teveel geven
Reply With Quote
  #5  
Old 18-01-2009, 16:46
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Welke brandstof pomp heb je gebruikt?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #6  
Old 18-01-2009, 19:10
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

Quote:
Originally Posted by wob8v
spinnekop ontlucht zichzelf, ik zou de injectoren ff nakijken als ik jou was, misschien dat ze teveel geven


maar hoe kom ik erachter of ze teveel brandstof geven?


Quote:
Originally Posted by Bertus_01
Welke brandstof pomp heb je gebruikt?


ik heb gewoon zowel de pomp in de tank als de pomp onder de auto

overgehangen en die deden het gewoon goed toen die auto nog reed waar ik

alles vanaf gehaald heb.

Last edited by jetta1600gti : 18-01-2009 at 19:13.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-01-2009, 19:44
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Zou gewoon de basis even nakijken.

Vonkt hij bij alle bougies/cilinders?
Krijgen alle 4 cilinders brandtstof?
Ontsteking op tijd?

Etc

Suc6
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #8  
Old 18-01-2009, 19:50
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

injectoren controleer je door ze eruit te halen en alle 4 in een maatbeker te hangen, brandstofpomp aan(contact aan) en ff je luchtweger optillen. als ze alle 4 evenveel geven zit het zeer waarschijnlijk goed, maar hoeeel ze percies moeten geven weet ik ook niet. maar ik zit net te denken, als de bougies zwart zijn, krijgen ze waarschijnlijk teveel, dit vinden je klepzittingen niet zo fijn.... hoe is het met je halgever? is de vonk wel fel genoeg? heb je alle massapunten wel goed vastzitten?
Reply With Quote
  #9  
Old 18-01-2009, 19:51
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

kijk eerst na waarom die 2 cilinders niet meelopen,

onsteking of brandstof probleem?
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #10  
Old 18-01-2009, 23:30
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

Quote:
Originally Posted by wob8v
injectoren controleer je door ze eruit te halen en alle 4 in een maatbeker te hangen, brandstofpomp aan(contact aan) en ff je luchtweger optillen. als ze alle 4 evenveel geven zit het zeer waarschijnlijk goed, maar hoeeel ze percies moeten geven weet ik ook niet. maar ik zit net te denken, als de bougies zwart zijn, krijgen ze waarschijnlijk teveel, dit vinden je klepzittingen niet zo fijn.... hoe is het met je halgever? is de vonk wel fel genoeg? heb je alle massapunten wel goed vastzitten?


alle massa punten heb ik gecontroleerd en bij twijfel gerepareerd mn halgever

weet ik niet zeker maar ik heb nog een reserve ontsteking dus die ga ik ook

nog maar eens proberen.



Quote:
Originally Posted by Fast Eef
kijk eerst na waarom die 2 cilinders niet meelopen,

onsteking of brandstof probleem?



ik ben er achter hoor mn spinnekop laat aan de 2e en 3e cilinder geen

brandstof door. wel vreemd dat ik toch 2 zwarte bougies heb. dus

ik ga maar eens op zoek want ik moet nog ergens een andere spinnekop

hebben liggen.

gr jeroen

Last edited by jetta1600gti : 18-01-2009 at 23:35.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-01-2009, 12:11
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Heeft een maat van mij ook gehad.Heeft de bougiekabels van de 2de en 3de cylinder om gedraaid en loopt als een zonnetje.Ook hij dacht dat ze goed toch even geprobeerd en ja wel hoor..

succes
Reply With Quote
  #12  
Old 19-01-2009, 17:29
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

het probleem is helaas nog niet opgelost

ik heb vandaag een andere spinnekop gemonteerd maar hij doet nog precies

hetzelfde. als de motor draait en ik draai 1 voor 1 de leidingen los op de

spinnenkop dan valt die bij recht achter niet uit linksachter wel linksvoor ook

en rechtsvoor weer niet. nu is mijn vraag wat is de volgorde om

de leidingen juist te monteren op de spinnenkop? zodat elke cilinder op de

goede plaats op de spinnekop gemonteerd zit? want hij loopt nu nog steeds

maar op 2 cilinders. en zijn er misschien nog andere dingen waardoor de

motor nu nog steeds op 2 cilinders kan lopen??

alvast weer bedankt voor jullie reacties want ik kom er zelf nu

echt niet meer uit

groeten jeroen

Last edited by jetta1600gti : 19-01-2009 at 17:32.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-01-2009, 17:49
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

die spinnekop bende er af en gewoon digifant er op bouwen ben je van het hele gedonder af!
Reply With Quote
  #14  
Old 19-01-2009, 17:58
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Heb ik ook gehad, bougiekabels niet goed (lees cyl. omgedraaid), en de pomp leverde niet genoeg. Vervangen en probleem opgelost.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #15  
Old 19-01-2009, 20:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Systeemdruk te laag
Pomp in de tank draaid niet
Pomp onder de auto is naar z'n grootje
Filter verstopt
Reply With Quote
  #16  
Old 20-01-2009, 20:23
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Heb ik ook gehad, bougiekabels niet goed (lees cyl. omgedraaid), en de pomp leverde niet genoeg. Vervangen en probleem opgelost.


Zoals ik al zei dat was jij
Reply With Quote
  #17  
Old 27-01-2009, 20:13
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

bedankt voor alle reacties

het probleem is inmiddels opgelost en de motor loopt weer perfect

er zaten ondermeer 2 leidingen naar de injectors verstopt en ik had na het wisselen van de bougiekabels de 2e en 3e cilinder omgewisseld

maar goed het is allemaal opgelost en de eerste veilige km's zijn alweer gemaakt

nu alleen nog even zorgen dat ik ook de 5e versnelling kan gebruiken en als dat gelukt is kunnen mn g60 remmen eronder want mn standaard 239mm schijven hebben het er best wel moeilijk mee om de auto goed afgeremd te krijgen.

groeten jeroen
Reply With Quote
  #18  
Old 27-01-2009, 20:25
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

hey, ik heb ook een 16v in mijn auto ingebouwd, maar had hiervoor een 1.3 nz.

maar krijg het schakelmechaniek ook niet goed afgesteld, lijkt net of de schakelstang anders is.

heb jij dat probleem ook?
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #19  
Old 27-01-2009, 21:33
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ah, heb je dat stangetje niet vervangen. Is zo'n plastic dingetje, 5cm lang. Die is bij de 4-bak anders als bij de 5-bak.

Als je voorheen ook een 5 bak had is dat het probleem niet. Verder is het wel aan te raden om echt alle hulsjes en kunststof koppelstangetjes te vervangen.
Reply With Quote
  #20  
Old 28-01-2009, 00:37
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
hey, ik heb ook een 16v in mijn auto ingebouwd, maar had hiervoor een 1.3 nz.

maar krijg het schakelmechaniek ook niet goed afgesteld, lijkt net of de schakelstang anders is.

heb jij dat probleem ook?


Quote:
Originally Posted by RubenD
Ah, heb je dat stangetje niet vervangen. Is zo'n plastic dingetje, 5cm lang. Die is bij de 4-bak anders als bij de 5-bak.

Als je voorheen ook een 5 bak had is dat het probleem niet. Verder is het wel aan te raden om echt alle hulsjes en kunststof koppelstangetjes te vervangen.




ik had hiervoor een 1.6 erin liggen met een 4 bak maar heb het gedeelte wat op het stuurhuis geschroefd zit wel over gebouwd evenals alle stangetjes die eraan zitten en dat plastic ding ook maar idd lijkt het of er toch verschillen in zitten want als je hem probeerd af te stellen is het of 1 t'm 4 of 3 t'm 5 wat versnellingen betreft maar het zou moeten werken dus ga het gewoon proberen. mocht ik het niet afgesteld krijgen nadat ik alle rubbers en bussen enz vervangen heb dan kan ik altijd nog het gedeelte waar de schakelstang aan zit overbouwen van de auto waar de 16v uitkwam. maar liever niet als het niet hoeft.

gr jeroen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum