#1
|
||||
|
||||
16v ingebouwd maar loopt erg beroerd
hallo allemaal
ik ben net klaar met het inbouwen van een 16v motor in een andere koets. hier lag eerst een 1.6 in dus heb ik zogoed als heel de draadboom overgezet en toen ik hem daarna voor het eerst startte liep die niet goed op alle 4 de cilinders. nr 1 en 4 lopen wel goed en de boegies zijn ook mooi van kleur alleen nr 2 en 3 zijn erg zwart. en het lijkt net of ze niet mooi meedoen dus toen heb ik het volgende vervangen: de bougies,rotor,verdeelkap, bougiekabels en nu net ook nog de bobine maar hij blijft beroerd lopen heeft iemand hier misschien een idee wat het nog kan zijn of waar ik nog eens naar kan kijken? toen de motor nog in mn andere auto zat liep die super maar nu lijkt het meer op een grasmaaier ik ben inmiddels een beetje ten einde raad. alvast bedankt voor eventuele tips of andere vorm van raad. groeten jeroen P.S. het is een pl met de spinnenkop en warmdraaigedeelte van een kr Last edited by jetta1600gti : 18-01-2009 at 15:46. |
#2
|
|||
|
|||
mmmm raar spinnekop wel ontlucht?? teminste ik dacht dat je deze kon ontluchten! als ik het goed heb!
|
#3
|
|||
|
|||
misschien een sproeier er stopt of zo hadden we ook met de mk1 gti.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
spinnekop ontlucht zichzelf, ik zou de injectoren ff nakijken als ik jou was, misschien dat ze teveel geven
|
#5
|
||||
|
||||
Welke brandstof pomp heb je gebruikt?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
maar hoe kom ik erachter of ze teveel brandstof geven? Quote:
ik heb gewoon zowel de pomp in de tank als de pomp onder de auto overgehangen en die deden het gewoon goed toen die auto nog reed waar ik alles vanaf gehaald heb. Last edited by jetta1600gti : 18-01-2009 at 19:13. |
#7
|
||||
|
||||
Zou gewoon de basis even nakijken.
Vonkt hij bij alle bougies/cilinders? Krijgen alle 4 cilinders brandtstof? Ontsteking op tijd? Etc Suc6
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#8
|
||||
|
||||
injectoren controleer je door ze eruit te halen en alle 4 in een maatbeker te hangen, brandstofpomp aan(contact aan) en ff je luchtweger optillen. als ze alle 4 evenveel geven zit het zeer waarschijnlijk goed, maar hoeeel ze percies moeten geven weet ik ook niet. maar ik zit net te denken, als de bougies zwart zijn, krijgen ze waarschijnlijk teveel, dit vinden je klepzittingen niet zo fijn.... hoe is het met je halgever? is de vonk wel fel genoeg? heb je alle massapunten wel goed vastzitten?
|
#9
|
||||
|
||||
kijk eerst na waarom die 2 cilinders niet meelopen,
onsteking of brandstof probleem?
__________________
Golf MKII 16v |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
alle massa punten heb ik gecontroleerd en bij twijfel gerepareerd mn halgever weet ik niet zeker maar ik heb nog een reserve ontsteking dus die ga ik ook nog maar eens proberen. Quote:
ik ben er achter hoor mn spinnekop laat aan de 2e en 3e cilinder geen brandstof door. wel vreemd dat ik toch 2 zwarte bougies heb. dus ik ga maar eens op zoek want ik moet nog ergens een andere spinnekop hebben liggen. gr jeroen Last edited by jetta1600gti : 18-01-2009 at 23:35. |
#11
|
||||
|
||||
Heeft een maat van mij ook gehad.Heeft de bougiekabels van de 2de en 3de cylinder om gedraaid en loopt als een zonnetje.Ook hij dacht dat ze goed toch even geprobeerd en ja wel hoor..
succes |
#12
|
||||
|
||||
het probleem is helaas nog niet opgelost
ik heb vandaag een andere spinnekop gemonteerd maar hij doet nog precies hetzelfde. als de motor draait en ik draai 1 voor 1 de leidingen los op de spinnenkop dan valt die bij recht achter niet uit linksachter wel linksvoor ook en rechtsvoor weer niet. nu is mijn vraag wat is de volgorde om de leidingen juist te monteren op de spinnenkop? zodat elke cilinder op de goede plaats op de spinnekop gemonteerd zit? want hij loopt nu nog steeds maar op 2 cilinders. en zijn er misschien nog andere dingen waardoor de motor nu nog steeds op 2 cilinders kan lopen?? alvast weer bedankt voor jullie reacties want ik kom er zelf nu echt niet meer uit groeten jeroen Last edited by jetta1600gti : 19-01-2009 at 17:32. |
#13
|
|||
|
|||
die spinnekop bende er af en gewoon digifant er op bouwen ben je van het hele gedonder af!
|
#14
|
||||
|
||||
Heb ik ook gehad, bougiekabels niet goed (lees cyl. omgedraaid), en de pomp leverde niet genoeg. Vervangen en probleem opgelost.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#15
|
|||
|
|||
Systeemdruk te laag
Pomp in de tank draaid niet Pomp onder de auto is naar z'n grootje Filter verstopt |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals ik al zei dat was jij |
#17
|
||||
|
||||
bedankt voor alle reacties
het probleem is inmiddels opgelost en de motor loopt weer perfect er zaten ondermeer 2 leidingen naar de injectors verstopt en ik had na het wisselen van de bougiekabels de 2e en 3e cilinder omgewisseld maar goed het is allemaal opgelost en de eerste veilige km's zijn alweer gemaakt nu alleen nog even zorgen dat ik ook de 5e versnelling kan gebruiken en als dat gelukt is kunnen mn g60 remmen eronder want mn standaard 239mm schijven hebben het er best wel moeilijk mee om de auto goed afgeremd te krijgen. groeten jeroen |
#18
|
||||
|
||||
hey, ik heb ook een 16v in mijn auto ingebouwd, maar had hiervoor een 1.3 nz.
maar krijg het schakelmechaniek ook niet goed afgesteld, lijkt net of de schakelstang anders is. heb jij dat probleem ook?
__________________
Golf MKII 16v |
#19
|
||||
|
||||
Ah, heb je dat stangetje niet vervangen. Is zo'n plastic dingetje, 5cm lang. Die is bij de 4-bak anders als bij de 5-bak.
Als je voorheen ook een 5 bak had is dat het probleem niet. Verder is het wel aan te raden om echt alle hulsjes en kunststof koppelstangetjes te vervangen. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
ik had hiervoor een 1.6 erin liggen met een 4 bak maar heb het gedeelte wat op het stuurhuis geschroefd zit wel over gebouwd evenals alle stangetjes die eraan zitten en dat plastic ding ook maar idd lijkt het of er toch verschillen in zitten want als je hem probeerd af te stellen is het of 1 t'm 4 of 3 t'm 5 wat versnellingen betreft maar het zou moeten werken dus ga het gewoon proberen. mocht ik het niet afgesteld krijgen nadat ik alle rubbers en bussen enz vervangen heb dan kan ik altijd nog het gedeelte waar de schakelstang aan zit overbouwen van de auto waar de 16v uitkwam. maar liever niet als het niet hoeft. gr jeroen |