Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-01-2009, 12:46
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Ander motortje inbouwen

Beste forumgangers

Hier even een vraagje van mijn kant uit nieuwsgierigheid.
(Niet dat ik het van plan ben of dat ik er al mee bezig ben maar het speelt al een tijdje in mijn hoofd)

Ik ben de trotse eigenaar van een golf mk3 die ik gekregen heb van mijn ouders voor het dagelijkse vervoer naar school.

Er licht echter een 1900 TD diesel in die nogal, naar mijn mening, aan de slome kant is.

Nu spookt het al even door mijn hoofd om der misshien een benzine blokje in te leggen van een golf gti of...

Ik vraag mij nu af als dit wettelijk mogelijk is. Kun je hem laten herkeuren/inschrijven met dan een andere motor, die waarschijnlijk meer pk's gaat hebben als de originele en natuurlijk een andere brandstof.

Om af te ronden wil ik erbij zeggen dat ik er van bewust ben dat dit een dure operatie is en dat een andere wagen kopen stukken eenvoudiger is. Het is dan ook maar een droom voor de verre toekomst en de wagen verkopen is ook geen optie door de emotionele waarde ervan.

Schiet maar los.

P.S. als het officieel niet kan, hoe hebben diegene die het al gedaan hebben hun wagen dan laten keuren. Ik ben wonende te België dus dit alles is een vraag voor de Belgische autokeuring.

Gegroet.
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 17:21
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

ik denk dat je beter een tdi er in kunt lepelen! en die ff chippen. dat wil ie al echt wel redelijk van zijn plek!
Reply With Quote
Old 27-01-2009, 18:31
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

hier moeten echt de belgen op antwoorden. mag daar zoveel minder op dat gebied
Old 27-01-2009, 20:16
Robino Robino is offline
VW Enthousiast

het is mogelijk, maar dan moet je andere tank enal steken, of je tank laten reinigen, en das een dure grap, maar nog niet zo duur als de omkeuring en de herinschrijving als benzine :s best dat je idd gewoon tdi insteekt en chipt fzo. je gaat tot over je oren in papierwerk en detailtjes die niet goedgekeurd worden van de eerste keer zitten.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules