#1
|
|||
|
|||
inhouden 1300 i
nu alle vorige problemen zijn opgelost komen de volgende 2
de golf houdt en beetje in tijdens het rijden, voornamelijk tijdens het optrekken, als ik rustig optrek dan is er niks aan de hand, maar zodra ik iets sneller wil optrekken of iets langer wil doortrekken dan houdt ie in, niet met schokken of tikken maar hij houdt wel degelijk in, bobine, bougie kabels, ontsteking en dergelijke zijn net nieuw, dus daar ligt het niet aan iniedergeval en hij lekt wat olie bij de carter, is die simpel te vervangen?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#2
|
|||
|
|||
injectoren misschien? ik zou het niet weten namelijk stationair draait ie wel goed,
maar aangezien mn carter nu ook lek is zou het daarmee in verband kunnen staan?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#3
|
|||
|
|||
Benzinefilter wel eens vervangen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
|||
|
|||
vervang idd de benzine-filter. Heb ik ook gedaan en nu ben ik van redelijk vergelijkbare problemen af. De mijne had het vooral bij een koude motor (1.3 nz)
Stationair was ook geen probleem, pas na een paar minuten begon ie te sputteren en viel uit. |
#5
|
|||
|
|||
waar zit die precies? bij mn jetta 1600 carb, zat ie onder de motorkap volgens mij die was van plastic, maar ik moet nu een aluminium hebben toch/
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Je moet de aluminium hebben, zit onder de auto voor de benzinetank. Ik heb bij Stadegaard 8 euro betaald voor de filter (was wel een aanbieding) |
#7
|
|||
|
|||
dan ga ik daar even naar kijken van de week moet eerst nog werken,
gister wel injector reiniger gehaald, die paarse flacons bij tankstations voor het inhouden en dergelijk dat heeft precies 5 min gewerkt
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#8
|
||||
|
||||
wat het ook nog KAN zijn, daar kwam ik op de kwade manier achter is dat je kat verstopt zit.
Weet niet of je er nog 1 onder heb liggen maar dat was bij mij het probleem.
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH) VW Polo 86C 1.3 -> Daily Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily |
#9
|
|||
|
|||
ja die zit er inderdaad wel onder ja,
had je het ook dat ie als ie koud is heel slecht start en erg snel afslaat, dat je op stoplichten moet afrijden als of je in een race wagen zit, 1 voet op de koppeling en je rechter voet half op het gas en half op de rem? :P hij ruikt wel een beetje raar van binnen maar echt stinken doet ie niet ook had ik vanmorgen het idee dat ie een beetje meer rookt dan normaal
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#10
|
|||
|
|||
Bougies en kabels die versleten zijn geven slechte vonken of slaan over. Dit veroorzaakt weer overschot aan onverbrande brandstof in het uitlaatsysteem, dit heeft tot gevolg dat de katalysator een te hoge temperatuur bereikt en zal smelten of verbranden. Slechte of niet goed werkende ontstekingsdelen moeten vervangen worden.
zou dit dan het probleem zijn? kabels zijn nu vervangen maar die sloegen zo erg over dat mn auto zelfs weleens uitviel
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#11
|
|||
|
|||
iemand nog een suggestie benzine verbruik is wel heel erg
reed ik eerst nog 750 km op 1 tank nu ben ik blij als ik de 300 haal :S
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#12
|
|||
|
|||
koelvloeistof is ook ineens wit zag ik nu net.....
iemand al een idee?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#13
|
||||
|
||||
koppakking wel goed?
compressie meting gedaan? edit: loopt dat ding niet veels te rijk? lambda sonde ok? neem aan dat het motorcode NZ is?
__________________
Golf MKII 16v |
#14
|
|||
|
|||
ik neem aan dat de koppakking wel goed is ja, ik heb net onder de olie dop gekeken en dat ziet er allemaal goed uit, maar met het starten heb ik wel een beetje witte rook, maar dat kan ook komen doordat ie op het moment zo slecht start, en dat ie dan niet alle benzine verbrand.
maandag gaat ie naar de garage terug waar ze het blok hebben ingebouwd, maar ja tot die tijd moet ik hem wel kunnen gebruiken
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#15
|
||||
|
||||
onder de oliedop kan je niet zien of de koppakking lek is. Als je de dop van de kvs eraf draait. staat dat onder hoge druk?
__________________
Golf MKII 16v |
#16
|
|||
|
|||
neej staat totaal geen druk dus dat moet normaal ijn volgens mij
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#17
|
||||
|
||||
vreemd dan, ik verdenk je lambda..
hoog verbruik en stotteren. kan natuurlijk veel oorzaken hebben. als je m aan uitlaatgas tester hangt. Krijg je snel een indicatie. Je zal waarschijnlijk dan een hoge HC waarde hebben. Dat zou je voor de grap nog even na kunnen kijken
__________________
Golf MKII 16v |
#18
|
|||
|
|||
nou dan mogen ze daar maandag even naar kijken dat kan ik zelf nou weer niet
maar is doorrijden dan erg schadelijk?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#19
|
|||
|
|||
brandstof filter is vervangen, de witte koelvloeistof is normaal heb ik mij laten vertellen deze gebruiken ze bij mijn garage omdat deze koevloeistof zich in tegenstelling tot andere soorten wel laat mengen met andere soorten koelvloeistof,
maar het inhouden is er nog steeds, ik heb net een flacon verstuiver reiniger en kleppen reiniger erin geegooid, en een spuitbus in het luchtinlaat systeem gespoten, maar hij blijft voorlopig inhouden
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#20
|
|||
|
|||
Trek de lambdasondestekker eens los, staat wel ergensin een ander topic beschreven.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |