|
||||
|
||||
info over mk2 ombouw naar V6 24v
ik heb wat vragen omtrend V6 24v ombouw van een mk2.
er is maar bar weinig over te vinden, of ik zoek niet goed nouja de search pakt geen woorden van 2 letters zoals V6. Heb wel wat gevonden maar dat ging over ombouw naar V6 met 4motion, maar ik wil juist info over de ombouw zonder 4motion. Zijn er ergens duidelijke topics te vinden over de ombouw, waar je tegenaan loopt etc. Is omkeuren trouwens net zo eenvoudig als bij een mk2 vr6 tegenwoordig?
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt! Last edited by DeeDub : 22-02-2011 at 23:15. |
|
|||
|
|||
de v6 is toch gewoon een 2.8? alleen dan met 204 pk, dat onderblok is naar mijn weten gelijk aan de vr6 motor uit de golf 3, dus zou je hem zo in kunnen bouwen.
|
|
||||
|
||||
Er zijn zat mensen hier die een MKII VR6 hebben gebouwd volgens mij is er ook een Witte Rallye hier op het forum (gebouwd door Mathijs) met een V6 24V er in.
Succes.
|
|||
|
|||
Als je een v6 bedoelt (dus met twee koppen) gaat het niet passen.
Als je een vr6 neemt dan wel (is een v6 met een kleine hoek waardoor maar 1 kop gebruikt wordt). Een golf 4/5 v6 of r32 zijn ook gewoon vr6 motoren. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik bedoel inderdaad de vr6 24v uit de golf 4.past deze rechtstreeks op het vr6 subframe?volgens mij was de steun van de 6bak anders.hoe zit het met de uitlaatpoort?past de vr6 uitlaat op de 24v kop?kun je het beste alles uit de golf 4 overbouwen behalve subframe en achterbrug?ik kan nergens een bouw topic vinden.
|
||||
|
||||
Quote:
Zal eens kijken of ik het topic van die rallye kan vinden Of heb je een linkje?
|
|||
|
|||
info
http://www.volksforum.com/forum/sho...1&highlight=r32
lees ze Nog een, maar dan in Corrado, http://www.volksforum.com/forum/sho...9&highlight=r32
MKII-8V GTI '85 -> ? Last edited by Nol-MKII : 23-02-2011 at 19:21. |
|
||||
|
||||
Quote:
Zal eens kijken of ik het topic van die rallye kan vinden Of heb je een linkje?
|
|||
|
|||
Quote:
Motorsteunen en baksteunen zijn zoizo totaal anders bij een golf 4 v6 vergeleken een golf 3 vr6 Golf 3: 2 motorsteunen op subframe + 1 motorsteun op dwarsbalk voor. Golf 4 : 1 motorsteun op linker kokerbalk + 1 motorsteun op rechter kokerbalk + 1 pendelsteun tussen bak en subframe Volgens mij pas een golf 4 subframe, achteras zoizo niet. Wil je een golf 4 motor monteren zal je toch steunen moeten fabriceren. |
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens dit project topic kun je voor alle vr blokken van de golf 4 en zelfs het r32 BUB blok uit golf 5 de motorsteunen en subframe van golf 3 vr6 gebruiken, mits je met de vr6 bak van de mk3 gaat rijden
|
|||
|
|||
Quote:
wist ik niet, weer wat geleerd. Dat ik lees moet je wel de voorste aanpassen ivm koeler blok. |
|
||||
|
||||
Is er btw ook een golf r32 op kenteken?
Of een v6 op kenteken? ik kom al weinig van dit soort projekten tegen, in ieder geval weinig Nederlandse, en de projecten die ik zie zijn allemaal van vr6 naar v6/r32 omgebouwd en staan nog als vr6 op kenteken. Ik ben wel benieuwd of het ook gewoon goedgekeurd wordt door rdw.