|
|||
|
|||
Cullas of niet ?
ik heb een golf 2
bouwjaar 90 km: 139.000km 1.3 benzine (motorcode 2g) deze rijdt goed en heb er nooit echt kosten aan gehad deze is ook altijd optijd binne gegaan voor onderhoud en word nooit hard mee gereden nu van morgent heb ik men oliedop eraf geschoerfd en had er beige spul aan men dop dus ik dacht dat men cillinderkop pakking er door was nu hij doet niet raar,verliest niet overdreven water en wordt niet overdreven warm nu ben ik naar 2 garage geweest en zun zegge dat ik geen cullas heb maar dat het puur van de koude is. nu heb ik deze golf al even en kan er geen afscheid van doen iemand ook met deze ervaring ? of iemand raad want dit echt kut ! mvg |
|
||||
|
||||
rij je veel korte afstanden? die smurrie kan ook ontstaan als de auto nooit niet echt goed warm wordt gereden. een keer een flinke rit maken, dan is het vaak wel weer weg.
grtz.
|
|||
|
|||
ik rij veel.
ik ben in opleding voor men vrachtwagen bedrijf en is toch wel 60 km den dag en heb van augustus tot nu ongeveer 25000km gedaan |
|
|||
|
|||
dit komt door vocht in je olie! niet altijd rustig rijden! af en toe ff flink trappen kan absoluut geen kwaad, anders krijg je niet alleen beige spul in je olie, maar kunnen je kleppen ook gaan verkolen! dus af en toe ff losbranden dat ding!
|
|
||||
|
||||
wat is niet overdreven veel cool vloeistof
de kop pakkingen van een 1.3 motor staan er nou niet echt om bekend dat ze zo sterk zijn. het zou kunnen dat er een klein scheurtje in zit van je water naar je olie kanaal. |
|
||||
|
||||
De bekende mayonaise
Ik heb dit wel eens gehad, maar dat kwam omdat ik telkens korte stukken reed en de motorolie dus niet vaak op goede bedrijfstemperatuur kwam. Het vocht dat dan in de olie zit verdampt dan niet. Maar als je in jouw geval 60km per dag rijdt dan zou dit niet echt moeten gebeuren...