#1
|
||||
|
||||
stotteren, inhouden, uitvallen.
hallo,
gister een retour Leiden-maastricht gedaan. das zo'n 560 km. op de heen weg ging het na 120 km al mis, hij begon ineens af entoe te hikken. 10 km later begon ie in te houden en erger te hikken, alleen met volgas ging ie nog enigzins vooruit. dit heb ik volgehouden tot 100 meter voor de afrit Texaco.. toen ging de kermis aan op mn dash. en was t klaar, koppeling in uitrollen en hopen dat je het haalt. 50 meter kon ik duwen... wat een ellende. op de parkeerplaats even op adem gekomen, en toen proberen tre starten hij wou niet aanslaan. even onder de kap gekeken en wat gevoeld en gedruk op slangen. achter de motor. toen sloeg die wel aan en bleef lopen. het klonk alsof de motor heel erg zweefde, en vol was gelopen. hij voelde heel zweverig aan. en onbetrouwbaar aan. even 10 min stationair en de rit weer vervolgt Na 120km ergens voorbij brabant voelde ik weer hikken en vermogen wegvallen, auto tegelijk geparkeerd bij de BP. omdat ik nu wel vertrouwen aan het verliezen was.. maar bakkie koffie gedaan. naar de auto gelopen even onder de kap gekeken. eerste wat opviel een lekkage, van kvs. het druppelde aardig veel bij de termostaat vandaan. (onderkant flens) (voorheen ging dit lichtjes langs de kvs dop, toen vervangen voor een goed exemplaarm gooit ie het bij een andere "zwakke" plek eruit. toen maar weer een bakkie koffie gedaan weer starten, maar dit keer ging het ,alsof die nooit ergens last van had. toen kon 150 km probleem rijden tot aan maastricht. eenmaal aangekomen auto geparkeerd. en weggegaan. en dan besef je dat je met de zelfde ellende ook weer terug moet..... s'avonds om 18:00 weer vertrokken en na 100 km (jawel:lol weer stotteren, vermogen weg. en 3 minuten plankgas geven om te blijven rijden. weer op de vluchtstrook gezet en de kap open... kon niks vinden in het donker. auto weer ,moeizaam gestart en weer verder.. ellendig was dat de auto nu ook zuipt als een alcolist met dorst. over 150 km 20 liter verstookt. niet goed dacht ik al. volgende stop was gedwongen om te tanken.anders stond ik in de regen ergens midden op de weg. Volgegooid en de laatst 110 km weer probleem loos gereden, al moest het gaspedaal langzaam aan dieper om enigzins in de buurt van 100 km pu te blijven. dit was mijn avontuur.... het gaat om een 1.3 mh motorblok uit 1988. Last edited by tim_j : 23-04-2014 at 07:16. |
#2
|
|||
|
|||
Lijkt mij een duidelijk geval van bevroren carburateur. Misschien in combinatie met slechte afstelling.
__________________
AKA 'Paul' |
#3
|
|||
|
|||
Mja, bij een bevroren carb zou je denken dat hij gaat loeien en niet meer in toeren zakt als je het gas los laat.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#4
|
||||
|
||||
nee, dus niet. Een bevroren carb zorgt er voor dat er geen brandstof meer door de sproeiers komt, omdat die aan de bovenzijde dicht zitten.
een paar minuten later doet de boel het weer gewoon, totdat de inlaatlucht weer afkoelt tot het punt waar de boel weer bevriest.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
klopt, je zou kunnen proberen je inlaat te verleggen zodat de ingenomen lucht warmer binnenkomt.
En natuurlijk doet een beurt je auto oook geen kwaad
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH) VW Polo 86C 1.3 -> Daily Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily |
#6
|
|||
|
|||
Sproeiers kunnen natuurlijk ook bevroren raken.
Werkt je warme lucht aanzuiging wel naar behoren, geen gare buis, verrot hitte schild of gare vacuumklep ?
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
op moment van ellende, is het toerental heel zweveri,g, dus 1400 toeren stationair. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
dat heet een bevroren carb. Dat komt idd meestal door de eventuele fouten die je opnoemt. Die warmelucht regelklep wordt door de temperatuur (oranje/rode klepje) in je inlaathuis en het vacuum in je inlaat open/dicht gezet.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
ik ga die slang vast tapen..
kan iemand die het oranje ding in het luchtfilter huis heeft een foto maken van de onderkant? ik moet weten welk slangetje waar zit aan het oranje dingetje. of al iemand het zo kan vertellen.. top |
#10
|
|||
|
|||
hier ook al? :P
Suc6 met je carb |