|
||||
|
||||
Ik verbruik teveel stroom wat is de beste oplossing?
Ik ben een audio fanaat, en tot nu toe heb ik altijd voluit kunnen spelen zonder problemen, sinds kort heb ik er een car pc bij + 19" tft monitor + relais schakelkast voor neon etc.
Nu als ik de carpc aan heb staan en ik zet me audio vollop aan krijgt de omvormer (12v naar 230v) niet voldoende spanning en schiet in de beveiliging waardoor de carpc uitvalt. Nu wil ik hier een oplossing voor vinden, en heb ikzelf de volgende ideen. 1. Een zwaardere dynamo (bijv van een 2 liter diesel met airco?) 2. Een zwaardere accu (heb momenteel 75ah) (hoe zwaar nodig?) 3. Een 2e accu erbij (bijv nog een 75ah) 4. Zwaardere dynamo + 2e accu. Graag wat tips/informatie van mensen die het probleem herkennen of een goede tip voor me hebben. Tnxs! |
|
||||
|
||||
Begin maar eens met een extra dynamo en een extra accu.
|
||||
|
||||
Een zwaardere dynamo zou voldoende moeten zijn.
Extra of zwaardere accu kan er natuurlijk wel bij maar belangrijkste is natuurlijk dat je genoeg stroom op kan wekken. De accu's worden in principe alleen aangesproken als de motor niet loopt. Maar met een grote hoeveelheid elektronische apparatuur trek je die natuurlijk weer vrij snel leeg als de motor niet loopt.
Batracer , leuke online racegame. Last edited by Dexter : 05-01-2009 at 12:58. |
|
||||
|
||||
Quote:
Precies. Gewoon een flinkere dynamo er tussen zetten en je zult voorlopig klaar zijn. De accu wordt overigens niet alleen gebruikt wanneer de motor uit is. De dynamo levert geen constante stroom, terwijl veel dingen in de auto dit wel vragen. De accu zorgt er dus voor dat de stroom altijd constant is, ongeacht wat de dynamo aan de accu levert.
|
||||
|
||||
Wat voor dynamo moet ik aan denken? Het is voor een golf 2 gti 16v.
|
|
|||
|
|||
Je kan ook de dynamo opvoeren
Heb dat ook een x laten doen 60amp naar ongeveer 100amp |
|
||||
|
||||
Dan moet je mij toch iets uitleggen over je Carpc voeding, misschien ligt het aan mij?
Maar waarom ga je van 12V naar 230V en weer terug naar je 12V/5V? Misschien kun je wel net zo handig een andere voeding in je pc zetten. Ik weet ook niet op welk voltage een scherm draait maar daar kun je vast ook wel wat mee... En andere dynamo is inderdaad daarna de beste oplossing |
|
||||
|
||||
@RubenD
ik ga van 12v naar 230v waarna uiteindelijk alles naar diverse voltages geregeld wordt om overbelasting te voorkomen, zoals velen weten levert een dynamo niet altijd 12v maar 14v of 13v of 12v net wat je trekt van de accu de spanning is nooit gelijk. dit zou zonde zijn van de apparatuur. @golf mkII 16v opvoeren van een dynamo? vertel... |
|
||||
|
||||
waarom plaats je niet gewoon een condensator van 1 of 2 Farad?
Heb er zelf eentje steken van caliber en werkt perfect. Dit is mss makkelijker weg te werken dan een tweede batterij. caliber condensator Grtz Jel
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 05-01-2009 at 22:15. |
|
||||
|
||||
Dat bedoelde ik niet, bij mijn weten bestaan er gewoon echte carpc voedingen waarbij je dus de voeding gewoon aansluit op de + en de - en de voeding dus wel alles wegdempt. Daar doelde ik op. Rechtstreeks op je accu aansluiten gaat vanzelfsprekent niet.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld het merk Zenec, die hebben ook een Carpc, daar zit de voeding ook al bij in. |
|
||||
|
||||
een zwaardere accu en dynamo zou het probleem al voor het grootste deel op moeten lossen, heb hetzelfde probleem tijdens mijn werk gehad in een tricked out sorento ...
|
||||
|
||||
grote audio condensator eroverheen maken over je accu is denk ik voldoende is in verschilende sterktes te krijgen
|
|
||||
|
||||
Weet je wel zeker dat je omvormer sterk genoeg is? Neem je daar niet teveel van af? Misschien springt ie daarom in de beveiliging
|
|||
|
|||
Quote:
Heb het al een paar jaar terug laten doen bij een speciaal revisie bedrijf Strago in Gorichem Weet niet hoe of wat ze deden maar het werkte wel[in combinatie met een zwaardere accu] Of wat Jel zegt,een condensator dat heb ik nu ook |
|
||||
|
||||
@Jel Golf 2 GTI
Die zit er al in voor me audio. @Marco Omvormer is sterk genoeg,kan hem uren aanlaten zonder problemen, enkel zodra ik me audio vol open gooi valt de omvormer door voltage gebrek uit. ------------------ Ik ga op zoek naar een zwaardere dynamo om dat eens te proberen. |
|
||||
|
||||
Is je voeding dik genoeg?
Het helpt ook als je de kabel vanaf je dynamo eens in 25 mm legt naar je accu. Tot aan de startmotor zit een dikke kabel en daarna is het nog maar 5 mm zo ong. Alle kleine beetjes helpen. |
|
||||
|
||||
@gti power
Deze zijn toendertijd al vervangen , kabel naar verdeelblok voor audio/carpc is 50 m3. verder zo dik mogelijke kabels om idd verlies te verkomen. Hard op zoek naar zwaardere dynamo helaas nog niks gevonden |