#1
|
|||
|
|||
Mijn Vw Golf 4 loopt op 3 clinders
ik heb een probleemmet mijn golf
hij loopt op 3 clinders (3de clinder funcineerdt niet) ik heb de bobine vervangen van de 3de clinder heb de injectoren laten testen+reinigen compresie gemeten (clinder 1 - 12 clinder 2 - 11 clinder 3 - 11 clinder 4 - 11) ik heb met led spanings meter op bedrading geeten van de bobine + injector ze krijgen aansturing maar hij loopt toch op 3 weet iemand wat het kan zijn op waar ik kan zoeken? Last edited by golf_karman : 21-01-2009 at 19:10. |
#2
|
||||
|
||||
De injector & bobine worden aangestuurd, maar komt er ook een vonk en benzine?
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
benzine weet ik niet als die komt maar het zal wel vreemd zijn als er daar geen benzine komt want de test raport van de injectoren waren goed en ze zijn ook gereinigd.
maar hoe moet ik dan controleren als die vonkt want het is een bobine voor elke een clinder ? |
#4
|
||||
|
||||
Je zou de bougie eruit kunnen draaien, in de bobine drukken, schroefdraad aan de massa en dan starten...dan kan je zien of hij vonkt.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
ik heb er nieuwe bobine gemonteert en heb de bougie van clinder 1 heb ik in 3 gedaan maar heeft geen verschil de clinder 1 doet het gewoon maar clinder 3 doet het niet ... en de injectoren zitten in een galery dus denk ik dat het wel brandstof moet komen
|
#6
|
||||
|
||||
tja. als je compressie hebt, een vonk en benzine, dan zou hij het eigenlijk wel moeten doen.
Ik heb wel net zoiets gehad bij mijn Lupo 1.0. hierbij deed de 3e cilinder niet helemaal lekker mee, maar had ook wat afwijking in de compressie. Bij deze motor was de hydraulische stoter vast gaan zitten... Is je bougie wel droog?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
daar heb ik eigelijk niet naar gekeken...
ik heb van een mede collega gehoord. dat hij een keer heeft megemaakt dat de compresie bij starttoerental wel haalde maar bij stationeer draaien niet want dat dan motor hader draat ... maar dat is dan weer een vraag als de hydraulische klep stoter kapot is ... |
#8
|
||||
|
||||
Heb je de bougie er überhaupt al uit gehad? en eens verwisseld met een andere?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
ja heb de bougie van clinder 1 in clinder 3 gedaan en was nog geen verschil
|
#10
|
|||
|
|||
ik heb vandaag mijn auto op de brug gehad en zag dat de uitlaatspruitstuk lekt weet er misschien iemand als er iets me temaken kan hebben ?
en heb hem aan de computer gehangen - drukvul ventiel opening open kwam er als fout en hij kwam telkens terug na het wissen |