Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 21-08-2010, 00:46
vwgoco vwgoco is offline
Forum Newbee

Default Differentieel vrijloop (syncro) Golf Country

Hoi allemaal,

Heb even een vraag wat betreft de ontkoppeling van het vrijloopslot van de Syncro aandrijflijn van mijn Golf Country.
Heb de vacuum leidingen vervangen van de vrijloop, en kwam tot de ontdekking dat het nylon schakelstangetje in het differentieel gebroken was, dus heb met achteruit rijden nooit echt volledige 4 wiel aandrijving gehad (iets wat ik al jaren vermoedde, maar iedereen zij dat het zo hoorde...)

Maargoed, nieuw schakelstangetje besteld en ingebouwd etc. en tijdens het controleren van de werking van mijn vrijloop kwam ik iets vreemds tegen, wat ik niet weet of dat normaal is of niet.

Het is namelijk zo dat met draaiende motor en ingeschakelde achteruit ik de vrijloop gewoon hoor inschakelen zoals het hoort, maar als ik hem met draaiende motor weer in zijn vooruit (1e versnelling) zet, schakelt de vrijloop niet uit. Alleen als je in zijn 5e versnelling zet, ontkoppeld de vrijloop. Dit allemaal terwijl zonder draaiende motor, maar met contact aan, de vrijloop gewoon ontkoppeld in elke versnelling met uitzondering van zijn achteruit natuurlijk.

Ik vind het vreemd dat hij dus met contact aan, zonder draaiende motor wel in zijn 1e versnelling de vrijloop ontkoppeld, maar zodra de motor draait, hij pas bij de 5e versnelling ontkoppeld.

Is dit normaal (dat bijvoorbeeld de computer zich hiermee bemoeid ofzo?) of zit er iets fout?

Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes, Patrick
Old 21-08-2010, 21:53
vwgoco vwgoco is offline
Forum Newbee

Anyone?!

Posting Rules