Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-11-2008, 19:54
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default Dynamo defect?

Dagelijks verplaats ik mij met een Polo 2f 1.4D van januari 1992
best een fijne en zuinige auto om mee te rijden
maar er is een klein probleempje:

als ik een redelijk stuk rijd, na het rijden de motor stationair laat draaien en vervolgens alle verbruikers uitzet (lamp,radio, aanjager), gaat het acculampje branden.

is dit het teken dat de dynamo aan vervanging toe is, of zit er ergens anders een probleem?

alvast bedankt voor de reacties!
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2008, 22:18
tim_g40's Avatar
tim_g40 tim_g40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 378
Default

hey bugs

ik heb ook heel lang liggen klote met de dynamo en het bleek dat de vsnaar + poulies versleten waren had dynamo en alles al vervangen en v-snaar zat echt strak
dus eerst ff riempje nakijken
anders moet je ff op de dynamo zelf kijken want er loopt een draad van je dynamo naar je lampje in je tellerunit die aangaat als je start en zodra de dynamo tegenspanning geeft(dus gaat laden) gaat deze uit dat betekent dus dat hij het doet dus miss maakt hij ergens kortsluiting als je je verbruikers afzet.
en als je gas geeft gaat hij dan weer uit?

tim
Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2008, 17:48
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Draai je borstels ook eens los die moeten minimaal 5 millimeter zijn. Ik had vergelijkbare klachten, maar de vraagbaken gaf bij dergelijke klachten andere oorzaken aan. Het bleken later toch de koolborstels.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-11-2008, 19:03
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by tim_g40
hey bugs
als je gas geeft gaat hij dan weer uit?

tim


als ik wat meer gas (diesel ) geef, gaat ie inderdaad uit, het lampje knippert ook iets tijdens stationair toerental.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-11-2008, 18:31
tim_g40's Avatar
tim_g40 tim_g40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 378
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
als ik wat meer gas (diesel ) geef, gaat ie inderdaad uit, het lampje knippert ook iets tijdens stationair toerental.


dat was bij mij ook dan krijgt hij stationair niet genoeg spanning!
en als je gas geeft wel, dus miss is dan toch de v-snaar versleten omdat hij dan slipt.

tim
Reply With Quote
  #6  
Old 01-12-2008, 21:01
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

de dynamo gaf te veel stroom, rond de 15.2 volt. dat was dus een beetje veel.
afgelopen zaterdag is de dynamo gereviseerd.
maar het probleem is nog steeds niet weg.
na een langer ritje gaat het acculampje nog steeds knipperen zodra ik de verlichting uitzet.
heel apart..
wat kan er nog meer aan mankeren? hij start altijd goed en de verlichting is niet zwak...
Reply With Quote
  #7  
Old 01-12-2008, 21:58
Den j Den j is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 15
Default

Controleer de spanning van je batterij ens..
Kan zijn dat deze wat versleten is, en zodra je enorm veel van hem vraagt door alle gebruikers op te zetten, dat deze allemaal rechtstreeks van je dynamo trekken en niet je batterij opdat deze het niet kan leveren..
Reply With Quote
  #8  
Old 09-12-2008, 19:20
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

het lampje gaat juist feller knipperen als ik de verbruikers Uit zet. als ik wat meer toeren dan stationair maak, dan word het lampje zwakker. ook als ik alles aan zet word het zwakker.
volgens mij heb ik nog zo'n accu, ik zal die eens proberen
Reply With Quote
  #9  
Old 09-12-2008, 19:23
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,150
Default

Even de plus kabel van je accu los halen, houd de motor dan op is de dynamo stuk. En anders denk ik toch dat je je accu eens moet door meten..
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn
Reply With Quote
  #10  
Old 10-12-2008, 08:23
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
Dagelijks verplaats ik mij met een Polo 2f 1.4D van januari 1992
best een fijne en zuinige auto om mee te rijden
maar er is een klein probleempje:

als ik een redelijk stuk rijd, na het rijden de motor stationair laat draaien en vervolgens alle verbruikers uitzet (lamp,radio, aanjager), gaat het acculampje branden.

is dit het teken dat de dynamo aan vervanging toe is, of zit er ergens anders een probleem?

alvast bedankt voor de reacties!



ik heb met mijn golf 1.6 td precies hetzelfde probleem, ook alleen bij stationair en alle stroomverbruikers uit, ik rijd er al zo'n 30.000 km mee, en nog altijd niks aan het handje(behalve dat lampje dat zwakjes oplicht dan)

ik heb er ook een nieuwe multieriem opzitten en koolborstels zijn nog lang zat bij mij.

ik maak me er niet druk meer om
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #11  
Old 12-12-2008, 19:48
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

ok, dan zal ik het er ook bij laten, de dynamo is compleet gereviseerd, dus de koolborstels ook
Reply With Quote
  #12  
Old 13-12-2008, 18:48
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
ok, dan zal ik het er ook bij laten, de dynamo is compleet gereviseerd, dus de koolborstels ook



wat je nog kunt proberen is je massapunten nog een keer opschuren (op de bak)

want het lampje gaat branden als je een lekstroom hebt.(bij mij werd het er niet beter van, maar je kunt het proberen)

en anders gewoon lekker mee doorrijden
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum